Maxtor HDD Partitietabel steeds kwijt

Pagina: 1
Acties:

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 09:42
Om de zoveel tijd ben ik opeens mijn partitietabel kwijt na herstart of uit/inschakelen. Het gaat om een Maxtor DiamondMax 10 van 200 GB.

Ik kan de partities dan wel herstellen met testdisk, maar iedere keer booten van cd en dan testdisk erover halen is natuurlijk niet mijn bedoeling. Kan het dat de schijf gewoon niet goed is of kan het ook iets anders zijn? Hoe kan ik voorkomen dat dit gebeurd?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
geeft je smart status nog meldingen ?

je harddisk volledig testen met de powermax van maxtor (zie OM FAQ)

eventueel in je bios bij je HD aangeven dat je een 5 sec. delay wilt voor het initialiseren van de schijf. dit geeft de schijf de tijd om te booten voordat hij aangesproken wordt. (lijkt me niet maar toch)

Is het altijd, of alleen als hij een tijd uit geweest is. Kijk eens of het ligt aan warmte etc.

• j_bos
SMART status is ok..
Het is alleen als ik reboot of hem uitzet, maar om de zoveel tijd, niet iedere keer raakt hij hem kwijt.. PoweMax erover zal ik zo even doen, want kon nu niks met computer en heb nu op een andere schijf XP gezet..

• j_bos
PowerMax vind helemaal geen fouten op de schijf.. De schijf werkt nu als slave, maar dat zegt niet dat daarmee het probleem verholpen is want net zo goed ben ik over een paar keer rebooten die partities weer kwijt en moet ik ze met testdisk weer terugzoeken.

Ik ga deze week maar even langs mycom vragen hoe het zit.. Iemand anders nog een idee?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

j_bos schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:49:
PowerMax vind helemaal geen fouten op de schijf.. De schijf werkt nu als slave, maar dat zegt niet dat daarmee het probleem verholpen is want net zo goed ben ik over een paar keer rebooten die partities weer kwijt en moet ik ze met testdisk weer terugzoeken.

Ik ga deze week maar even langs mycom vragen hoe het zit.. Iemand anders nog een idee?
Denk dat mycom je niet verder kan helpen.(willen helpen of je moet betalen voor onderzoek kosten)

Wat zijn je verder je specs? Lijkt op een nforce4 probleem.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:04
Wat zijn je specs? En wat voor voeding is het (merk, vermogen etc.)?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

• Powerdisk en dan de uitgebreide test. => Negative: HDD rma'en.
• Memtest86 om je geheugen te testen. => Negative: Geheugenprobleem

[ Voor 25% gewijzigd door Tatsu op 01-11-2006 14:10 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• j_bos
Het hangt aan een MSI 745 Ultra, voeding is van chieftec, 340W.
Hangt alleen moederboard aan met XP 1800+, dvd brander, 20 GB schijf, de 200 GB die problemen geeft, lan kaartje, radeon 9550 en tv kaart.

Valt dit niet gewoon onder garantie dan?

[ Voor 9% gewijzigd door j_bos op 04-11-2006 01:53 ]

Verwijderd

Veel data op die schijf staan ? Anders even backuppen en dan de schijf eens volledig opnieuw formatteren met de tool van Maxtor. Het kan zijn dat je primary partitie niet helemaal lekker is. Ook kan het zijn dat je een virus/malware/trojan op je systeem heb zitten die iedere keer weer na correctie hetzelfde uitvoert, in jouw geval je partitie veranderd.

Is je PC/MoBo wel goed geaard ? Kan ook nog wel eens problemen geven met harde schijven.

• j_bos
Tatsu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:08:
• Powerdisk en dan de uitgebreide test. => Negative: HDD rma'en.
• Memtest86 om je geheugen te testen. => Negative: Geheugenprobleem
Waar kan ik powerdisk vinden? Heb ff gezocht hier op het forum en google.. maar weet niet precies wat ik moet hebben..

Ik vind alleen een of ander horloge..

[ Voor 5% gewijzigd door j_bos op 15-11-2006 20:19 ]

Pagina: 1