geen schijf error na cd/dvd lees actie

Pagina: 1
Acties:

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02 21:34
ik heb dit probleem al een tijdje, en ben ook al een tijdje op zoek naar de oplossing ervan

elke keer als ik een cd of dvd in de speler stop, en de speler heeft de cd/dvd gelezen, en ik probeer dan opera te openen, krijg ik een ''opera.exe - geen schijf'' error, en na 2×annuleren opent de pc opera gewoon.
Ook als ik dan met de rechtermuisknop op het bureaublad klik, en ik kies 'eigenschappen'
dan krijg ik een 'Rundll32.exe - geen schijf' error, en ook hier na 2× op doorgaan, of annuleren opent hij het eigenschappen venster gewoon.

Maar als ik een andere snelkoppeling open, van bijvoorbeeld 'deze computer' dan krijg ik geen error
of als ik het configuratie scherm via de snelkoppeling open, krijg ik ook geen error.

het is alleen bij opera (snelkoppeling en via een internet link) en bij het 'eigenschappen voor beeldscherm' venster. (via het bureaublad)

wat ik al heb geprobeerd:
zowel de cd/dvd speler als de cd/dvd brander opnieuw aansluiten en instaleren
andere 'no-name' IDE kabel gebruikt (gebruik normaal de standaard meegeleverde msi rounded-ide kabel)
via opera-help gezocht naar oplossingen, kan er geen 1 vinden
via GoT search gezocht
uiteraard een google search
nagekeken of de drive's in DMA of PIO werken (dit kwam ik hier op GoT nogal eens tegen)
beide werken in ultra DMA2 - ultra 33, en de 'bios selects transfer mode' (voor zover dit betrekking heeft)

computer gegevens:
de speler is een Samsung SH-D162C, en staat als master ingesteld
de brander is een Samsung SH-W162C en staat als slave ingesteld
ze zitten met een MSI rounded-IDE kabel op het moederbord vast (master/slave kabel)
het moederbord is een MSI K8n SLI Platinum

wie o wie weet waardoor dit probleem komt, en nog belangrijker, hoe kan ik het oplossen
want ik neem aan dat dit niet normaal is :9

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Remond_FRL
nobody ;(

• Remond_FRL
laatste keer een kickje, als er nu niemand reageert, dan houd het op

komop mensen, al die kennis hier, is er dan niemand die dit weet :'(

Verwijderd

Krijg je dit zelfde probleem ook als je een cd/dvd mount met een programma zoals deamon tools?

Zo ja, dan zit er iets fout in je windows installatie. Al een virus/spyware scan geprobeerd?

En heb je het ook geprobeerd met een cd/dvd drive uit een andere pc, misschien is er door bijvoorbeeld een stroomstoring of IDE poort fout iets kapot gegaan aan beide drives in je pc. (Alhoewel mij dit heel sterk lijkt, het lijkt me eerder een fout in windows)

Probeer het ook met bijvoorbeeld met alleen de cd of dvd drive aangesloten aan je pc.

• Remond_FRL
nee, ik krijg geen fout als ik een cd mount met poweriso (principe hetzelfde als deamontools)

virus scan gebeurt regelmatig, met NOD32 (met automatische update's)
anti spy/ad-ware met hitmanpro

en een stroomstoring, dan zou de pc in principe (correct me if i'm wrong) het toch ook moeten doen bij andere snelkoppelingen?

anyhow, ik zal straks even de brander/speler apart loskoppelen, en kijken wat windows dan doet
ook zal ik kijken (mocht het niet gelukt zijn) naar een andere drive