Langzaam internet op XP snel in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06
Sinds vandaag heb ik Orange ADSL. Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Livebox --> Hub --> PC1 + Router --> PC 2, Laptop 1, Laptop 2 en PC3

Alle pc's halen een nette download snelheid van 1,45mb/s. Maar mijn eigen PC die ook aan de router hangt haalt maar 350 kb/s. Start ik mijn PC nu in Windows Vista dan haal ik wel gewoon 1,45 mb/s.

Router: Linksys WRTGL
Mijn netwerkkaart: Linksys WMP54G

Voorheen toen ik nog gewoon @Home had en ik maakte gebruik van wireless dan haalde ik een snelheid van 900 kb/s. Iemand misschien enig idee waar het probleem ligt?

Verwijderd

waarom heb je er een tweede router tussenstaan? de Livebox zelf is ook al een router en dat hub snap ik ook niet echt.

waarom niet Livebox => hub => pc park ?

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 18:05
Wat zijn je NIC instellingen?
100Mbit full? Auto?

Ik gok auto en zou in eerste instantie deze op 100Mbit full nemen als je switch/router dit ondersteunen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn de omstandigheden gelijk gebleven toen je vista gestart had?

Kan me voorstellen dat er misschien net iemand aan het downloaden was oid dat je max. snelheid gewoon gedeeld werd. Probeer er iig zeker van te zijn dat de rest van de systemen niet ondertussen aan het windows updaten was (als background activity)

• Viper®
  • Niet online
godlike02 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:13:
Wat zijn je NIC instellingen?
100Mbit full? Auto?

Ik gok auto en zou in eerste instantie deze op 100Mbit full nemen als je switch/router dit ondersteunen.
Mijn netwerkkaart: Linksys WMP54G
Dit is volgens mij een 54mbit wireless kaart.

100 mbit full/auto zal dus niet werken.

Wel is het zo dat wireless lastig is omdat je factoren hebt die mee kunnen spelen waar je weinig tot geen controle over hebt.

Verwijderd

gebruikt die WLAN kaart in beide gevallen de driver van Linksys of de driver van de fabrikant van het chippie?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:12:
waarom heb je er een tweede router tussenstaan? de Livebox zelf is ook al een router en dat hub snap ik ook niet echt.

waarom niet Livebox => hub => pc park ?
Ivm reeds bestaande kabels die niet omgelegd kunnen worden.
Viper® schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:13:
Zijn de omstandigheden gelijk gebleven toen je vista gestart had?

Kan me voorstellen dat er misschien net iemand aan het downloaden was oid dat je max. snelheid gewoon gedeeld werd. Probeer er iig zeker van te zijn dat de rest van de systemen niet ondertussen aan het windows updaten was (als background activity)
Situatie gelijk, niemand anders achter de PC en alleen mijn PC staat aan.
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:17:
gebruikt die WLAN kaart in beide gevallen de driver van Linksys of de driver van de fabrikant van het chippie?
Op XP de drivers van Linksys, op Windows Vista de meegeleverde drivers van Microsoft.

• Viper®
  • Niet online
probeer eens die linksys installatie + drivers te verwijderen

en run een windows update om te kijken of er nieuwe drivers zijn voor hardware
Pagina: 1