Toon posts:

Sony Cybershot - USB werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb foto's gemaakt met mijn Sony cybershot en wil deze uploaden naar de PC maar de PC ziet de camera niet. Er komt dus bij "deze computer" geen verwisselbare schijf van de camera bij.

Ik heb alle andere USB poorten geprobeerd, Ik heb andere apparaten aangesloten op de USB poorten en die werken wel gewoon. Ook heb ik een ander kabeltje van de Camera naar de PC geprobeert, ook zonder resultaat. als ik de USB kabel in de camera steek gaat de camera wel netjes op de "USb mode".

Ik heb ook alle USB drivers eruit gegooid en daarna computer opnieuw gestart en weer geinstalleerd, dit mocht ook niet helpen. Ook heb ik de camera ipv op de PC op de laptop aangesloten, zonder succes, de computer ziet de camera gewoon niet.

Ik ben bang dat het aan de camera ligt hoewel deze wel gewoon in de usb mode gaat.

Weet iemand hier een oplossing voor of is er iets wat ik verder nog kan proberen?

Ik heb ook al op google en en in de search gezocht wat het probleem kan zijn maar kan er niets bruikbaars over vinden.

Groetjes,

Carina

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist voor de zekerheid via Google Drivers gezocht voor de sony camera, deze geinstalleerd en opnieuw opgestart maar het werkt nog steeds niet, Bij de eigenschappen van de computer en dan onder hardware staat wel een vraagteken bij Other devices / Network controller. Heeft dit hier iets mee te maken (ben ook maar computer leek)

Verwijderd

Hallo Crien,

Welke camera van Sony heb je.
In de gebruiksaanwijzing van je camera onder het kopje troubleshooting staan een tips.

http://www.sony.jp/produc...r-shot/emdown/index3.html
Heb je daar al gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ali bahbah,

Ik heb inderdaad al gekeken in de manual of ik misschien een instelling of iets dergelijks had fout staan maar daar kwam ik niet helemaal uit.

Ik ben er achter gekomen dat ik de memory stick van de camera gewoon in de laptop kan stoppen dus het is me zojuist gelukt om de foto's op mn computer te krijgen. Dus eigenlijk is het probleem voor nu opgelost maar als iemand nog een suggestie heeft waarom het via de USB niet werkt??

Verwijderd

In de gebruiksaanwijzing staat iets, dat je de instellingen van de "USBsettings" in het setupmenu van je camera moet veranderen van "PTP" naar "Normal".

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 18:13 ]