Toon posts:

Veredelde zoekmachine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier even een vraagje over stellen.

Ik zie regelmatig topics die vragen om een bepaald plaatje of een website over een bepaald onderwerp.
Dan denk je dus van dat zal wel lastig te vinden zijn, vervolgens type je dan in een zoekmachine wat zoektermen in en krijg je precies wat de topicstarter zocht.

Mijn conclusie is dan: deze persoon is gewoon te lui om zelf te zoeken.

Hetzelfde geldt voor mensen die een topic openen die al tig keer geweest is, maar hierover staat iets in de FAQ.

Is het misschien een idee om, bijvoorbeeld in de FAQ, aan te geven, dat dit soort topics ook tot irritatie's kunnen leiden?

even een linkje naar 1 zo'n topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/116623

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als ze de search niet gebruiken zullen ze de FAQ ook wel niet hebben gelezen...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 31 januari 2001 13:25 schreef Tom het volgende:
Als ze de search niet gebruiken zullen ze de FAQ ook wel niet hebben gelezen...
Dat weet ik wel ZEKER.... ;)

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
Arg wat een gezeik we zijn een comunity om elkaar te helpen en als die kerel iets zoekt. En hier iemand dat plaatje heeft is er geen probleem. Sla die topics toch gewoon over als je er zo'n hekel aan hebt!

Advanced sheep-counting strategies

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:46

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 31 januari 2001 15:05 schreef BrammeS het volgende:
Arg wat een gezeik we zijn een comunity om elkaar te helpen en als die kerel iets zoekt. En hier iemand dat plaatje heeft is er geen probleem. Sla die topics toch gewoon over als je er zo'n hekel aan hebt!
Ben ik op zich met je eens. Aan de andere kant, als iedereen maar dezelfde vragen blijft stellen, vervuil je je forum behoorlijk. En als iemand dan eens wel gaat zoeken, komt 'ie 20.000 gevonden items tegen met dezelfde inhoud (terwijl dat dat er dan ook een paar hadden kunnen zijn als iedereen zou zoeken voordat ie een vraag stelt. Er is vast wel een vraag te verzinnen die nog niet eerder geweest is).
En het is me ook nog weleens opgevallen dat iemand iets vroeg wat net een uurtje eerder ook gevraagt was. Da's dus duidelijk iemand die te lui is om zelf iets verder te kijken dan z'n neus lang is. En volgens mij zijn vooral dat de mensen die irritatie opwekken: een vraag stellen is niet erg, maar zelf niet de moeite nemen om eerst even te kijken of je soms een antwoord kan vinden wel.

Exact expert nodig?