Ik ben gehacked
Ik heb
Windows Xp Sp2 met alle laatste updates
McAfee Virusscan 10
Hitman Pro 2.5
Windows Firewall
Adsl+ Internet en ben 23uur per dag online
Hoe merkte ik dat ik gehacked was?
Op mijn bureaublad stond een foto van mij, met de tekst "I got h4ck3d". Deze had ik niet als achtergrond ofzo, maar komt uit "Mijn afbeeldingen"
Het plaatje is niet te verwijderen via de bureablad instellingen

Wat heb ik gedaan om te kijken waar de lek zit of om het euvel te verwijderen
- Mcafee was up tot date
- In veilige modus opgestart: het plaatje was verdwenen
- Opgestart met alle serverices, register->run en start->opstarten uit: het plaatje is aanwezig
- hitman pro 2.5.2 laten draaien, niks bezonders gevonden.
- Windows Firewall: de uitzonderingen:
Azureus
Bestand deling
FireFox
Java
Limewire
Netwerkcontrolle voor windows xp
realvnc
Windows Media Player
ws ftp
Hier lijkt mij dus niks vreemds tussen staan
Wat mij ook opviel is dat toen ik "uitvoeren" uitvoerde, er "msconfig" instond... terwijl ik dit toch zeker niet heb gebruikt de laatste dagen.
Wat nog meer opvalt: De tekst van de desktop icoontje hebben een zwarte achtergrond, ook al is dit dus niet zo ingesteld
Als ik explorer.exe afsluit in taakbeheer, gaat ook het plaatje weg (niet de achtergrond)
Het laatste wat ik heb geinstaleerd waren 2 script voor msn plus live, die heb ik verwijderd.
Het plaatje was eerst een stuk groter, toen ik vanuit de veilige modus terug in het normale windows kwam werd ie zo klein
Iemand een idee?
Ik heb
Windows Xp Sp2 met alle laatste updates
McAfee Virusscan 10
Hitman Pro 2.5
Windows Firewall
Adsl+ Internet en ben 23uur per dag online
Hoe merkte ik dat ik gehacked was?
Op mijn bureaublad stond een foto van mij, met de tekst "I got h4ck3d". Deze had ik niet als achtergrond ofzo, maar komt uit "Mijn afbeeldingen"
Het plaatje is niet te verwijderen via de bureablad instellingen

Wat heb ik gedaan om te kijken waar de lek zit of om het euvel te verwijderen
- Mcafee was up tot date
- In veilige modus opgestart: het plaatje was verdwenen
- Opgestart met alle serverices, register->run en start->opstarten uit: het plaatje is aanwezig
- hitman pro 2.5.2 laten draaien, niks bezonders gevonden.
- Windows Firewall: de uitzonderingen:
Azureus
Bestand deling
FireFox
Java
Limewire
Netwerkcontrolle voor windows xp
realvnc
Windows Media Player
ws ftp
Hier lijkt mij dus niks vreemds tussen staan
Wat mij ook opviel is dat toen ik "uitvoeren" uitvoerde, er "msconfig" instond... terwijl ik dit toch zeker niet heb gebruikt de laatste dagen.
Wat nog meer opvalt: De tekst van de desktop icoontje hebben een zwarte achtergrond, ook al is dit dus niet zo ingesteld
Als ik explorer.exe afsluit in taakbeheer, gaat ook het plaatje weg (niet de achtergrond)
Het laatste wat ik heb geinstaleerd waren 2 script voor msn plus live, die heb ik verwijderd.
Het plaatje was eerst een stuk groter, toen ik vanuit de veilige modus terug in het normale windows kwam werd ie zo klein
Iemand een idee?