CF kaart herkend als harde schijf ipv verwisselbare schijf

Pagina: 1
Acties:

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
We hebben hier op het werk vandaag een probleem gehad met een deel van onze transportinstallatie. Deze draait met een Windows XP Embedded vanaf een Compact Flash Card.
Wanneer ik nu dit kaartje via een PCMCIA-adapter in m'n laptop steek, wordt deze zonder problemen herkend als "Vaste schijf", terwijl andere CF-kaartjes die ik heb herkend worden als "Verwisselbare schijf". Is dit nu een hardwarematig verschil tussen de kaartjes of heeft dit te maken met de manier waarop zo'n kaartje gepartitioneerd is?

Relax. nothing is under control.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik denk dat eerste, aangezien het kaartje bootable is gemaakt. Daar zal het één en ander voor moeten zijn aangepast, want Windows installeert anders niet zomaar op een verwisselbaar medium dunkt me.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:12:
Ik denk dat eerste, aangezien het kaartje bootable is gemaakt. Daar zal het één en ander voor moeten zijn aangepast, want Windows installeert anders niet zomaar op een verwisselbaar medium dunkt me.
Windows installeert zonder problemen op verwisselbare media (tenminste, dat is mijn ervaring), alles wat hij een schijfletter geeft vind hij geschikt om op te installeren.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Ik denk dat je partitionmagic of Fdisk snel informatie kan vinden en die zal aangeven dat het een primary active partitie heet te zijn waar windows op staat. Vooral dat actieve geeft aan dat het bootbaar is en zodoende zal windows dat altijd als harde schijf aangeven.

Windows is een beetje dom in dat opzicht.

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:28:
Ik denk dat je partitionmagic of Fdisk snel informatie kan vinden en die zal aangeven dat het een primary active partitie heet te zijn waar windows op staat. Vooral dat actieve geeft aan dat het bootbaar is en zodoende zal windows dat altijd als harde schijf aangeven.

Windows is een beetje dom in dat opzicht.
Dit ga ik morgen gelijk eens proberen. Ik laat wel weten wat het resultaat is.

Relax. nothing is under control.