Toon posts:

ervaring gezocht met acer aspire 5684

Pagina: 1
Acties:
  • 1.640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik wil graag een acer aspire 5684 gaan kopen maar kan nergens op het internet ervaringen erover vinden. dus hierbij de vraag: heeft er iemand een aspire 5684 en wat is zijn of haar ervaring hiermee???

groet, fluffer.....

Verwijderd

Zelf heb ik de 5684 en het is een supper laptop!. Heb hem gekocht voor 1300, dus dat viel wel mee.
Een kameraad van mij heeft een Toshiba 683 en de accu gaat idd maar 1,5 uur mee. De acer gaat 3 uur en 15 min mee en het display op Hoogste stand!.

Verder heeft de acer 2gb wat erg voordelig is, en natuurlijk de nieuwe Merom, T5600, die haast net zo is als een T7200 (4MB L2). Qua 3d kaart is het echt Top, draait alle game op hoogste Reso.

En het scherm van deze laptop is echt geweldig, Met een 200cd/m^2 echt supper.
Ook de slot-in drive is supper makkelijk en degelijk.

Tip: Koop hem bij laptopplein.nl, erg snelle levering en spot goedkoop!

Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag. ;)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
@mKauw

Ik heb wel een aantal vragen:

1) Maakt de fan lawaai?
2) Is deze laptop een heethoofd?
3) Hoe is de prestatie van deze videokaart? misschien een 3dMark05/06?
4) Hoe is de kwaliteit van de behuizing
5) Heb jij er extra garantie bij genomen?
6) De meest belangrijke vraag, misschien pics? :+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik vind het wel mooi om de performance van de graka te zien. Er komen behoorlijk afwijkende verschillen uit. Ik kan mijn GeForce Go 7600 score je zeggen:

nVidia GeForce Go 7600 256MB, Forcware 84.xx, standaard 3Dmark06 instellingen: 2211 punten

GeForce Go 7600 snelheden: Core 450MHz, Mem 400MHz (800MHz DDR).
Dit is de score van de Asus A6T:
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6GHz
1x 1GB DDR2-667
100 GB 5400rpm HDD.

Dit is echter wel de op 1 na hoogste score die ik een standaard Go 7600 heb zien halen!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 13:35
Bekende kwaal bij de Aspires zijn de scheurtjes in de ophanging van het scherm. Dat gebeurt bij vrijwel ieder exemplaar en is ietwat angstaanjagend. Brekend doet het (na 2.5 jaar) echter nog steeds niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Autoreply op 12-11-2006 19:31 ]

Verwijderd

PCMedic schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:17:
@mKauw

Ik heb wel een aantal vragen:

1) Maakt de fan lawaai?
2) Is deze laptop een heethoofd?
3) Hoe is de prestatie van deze videokaart? misschien een 3dMark05/06?
4) Hoe is de kwaliteit van de behuizing
5) Heb jij er extra garantie bij genomen?
6) De meest belangrijke vraag, misschien pics? :+
1. Maakt helemaal geen lawaai, meestal als je gewoon werkt staat de fan niet eens aan, soms draait hij even maar hoor je niet.
2. Wordt totaal niet warm, als je deze laptop vergelijkt met de hittei die bij een toshiba vandaan komt is het helemaal niets. Voordeel van deze is dat hij de lucht onder de laptop aanzuigd, en aan de achterkant En aan de zijkant er uit blaast.
3. 3D mark is idd 2200 punten (3d mark 06)
4. Kwalitei is vooruit gegaan, er zijn veel vooroordelen over maar deze is zeker degelijk. En de schanier punten zijn verranderd t.o.v vorige modellen. Ook is erg haast geen flex in het lcd scherm aan de bovenkant.
5. Heb er geen extra garantie bij genomen, zit 1 jaar op, en met die garantie wordt je toch genaaid, met een eigen risico van 100 euro ofzo, op scherm, accu enz. Ik heb deze laptop gekozen omdat je makkelijk de HDD en CPU en Ram kan vervangen, (makkelijk open te draien). Een het is een standaard CPU die je ook kunt upgraden naar bijv. een T7400.
6. Pic's kan ik wel maken, maar die volgen nog ;)

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 09:11
Enig idee of er ook een interne DVB-T TV TUNER voor dit type geleverd kan worden zoals bij sommige ander Acer's?

Verwijderd

Trance-M schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:55:
Enig idee of er ook een interne DVB-T TV TUNER voor dit type geleverd kan worden zoals bij sommige ander Acer's?
Intern kan hij niet geleverd worden in nederland, Uiteraard kun je makkelijk een externe er aan koppelen. De nieuwe Acer 5685 (T7200-160Gb) heeft dit ook niet.

Verwijderd

Kan iemand pics van deze machine uploaden...??

bedankt alvast

Verwijderd

Ik wil ook wel pics zien. maarja, ik krijg hem morgen binnen als het goed is. Zal dan wel ff artiestieke foto's maken met m'n Canon 400D }:O

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:42:
[...]

Intern kan hij niet geleverd worden in nederland, Uiteraard kun je makkelijk een externe er aan koppelen. De nieuwe Acer 5685 (T7200-160Gb) heeft dit ook niet.
Komt de 5685 niet uit in Nederland? Kan hem nergens vinden in de price watch

Verwijderd

Heb gister de 5684 wlmib binnen gekregen. een geweldig apparaat. alleen jammer van de Vista editie. Er was in mijn geval allemaal troep op geinstalleerd. ( yahoo toolbar, norton, powerproducer ).

Ik heb er zelf win XP_SP2 op geinstalleerd, dan is het echt een perfecte machine.

Games moet ik er nog op spelen, hierover zal ik jullie later berichten

Groetuuh

Verwijderd

Ik heb er gisteren games als America's Army en fifa 2007 op gespeeld. Werkt echt perfect. Niets op aan te merken. TOP nootbook. ook tijdens een spel switchen (via alt-tap) naar bv internet explorer werkt supersnel!!

echt een aanrader dus.

Groeten

Verwijderd

Ik heb mn 5684 ook binnengehad gister. Ben er ook erg tevreden mee en ik laat Vista lekker erop :P

Twee dingen echter:

1. Als ik een avi bestand kijk (24 HDTV) dan is het beeld erg blokkerig. Dit was niet zo op m'n iBook.

2. Er zit digitaal audio in dit bakje, alleen zie ik nergens een digitale uitgang (welke er zou moeten zijn). Op de koptelefoonuitgang staat wel SPDIF, maar daar past geen SPDIF kabel in :S

Verwijderd

het AVI 'probleem' lijkt me meer een codec-probleem. De digitale audio uitgang waar je over spreekt heb ik nog niet bekeken.

Verwijderd

Ik heb ffdshow en 'vista codec package' geprobeerd.
Bij Windows Media PLayer is het redelijk blokkerig, VLC player is ronduit bagger en the Core Player is nog redelijk, maar ook best gaar. Zijn avi bestanden bij jou wel mooi?

Ik ga ff proberen de standaard nvidia drivers te installeren

edit: weet iemand waar ik nvidia vista drivers kan krijgen voor de go 7600??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 19:37 ]

• s.farrelly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
Hello mensen,

Ik heb hem onlangs ook besteld voor 1340 euro 3 jaar pick up and return garantie. Ik krijg hem dinsdag binnen, maar ik lees dus hierboven:
5. Heb er geen extra garantie bij genomen, zit 1 jaar op, en met die garantie wordt je toch genaaid, met een eigen risico van 100 euro ofzo, op scherm, accu enz. I
Beetje dom dat je geen extra garantie heb genomen, tenzij je het zelf allemaal kan oplossen. Maar zo goed ben ik helaas niet :P

Ik heb 3 jaar garantie dan staat op de site: Standaard garantie Op onderdelen en arbeidstijd (accuuitgezonderd) dus voor de accu niet en ja beeldscherm spreekt voor zich volgens mij. Je kan volgens mij bij bedrijven wel een dode pixel garantie nemen, maar dat is alleen bij levering. Ik zou me wat meer moeten verdiepen in het dode pixel gedoe. Maar het is toch bij een bepaald percentage dat ze er gratis toch wat aan doen ofzo?

Maar in iedere geval bij de garantie die ik heb genomen staat het volgende:

Voordelen

recht op technische ondersteuning per telefoon, fax of on-line gedurende de volledige looptijd van de uitgebreide garantie. (excl. Telefoonkosten)

Voorrang bij reparatieservice.

30% korting op de aanschaf van een reservebatterij voor de geregistreerde computer indien rechtstreeks aangeschaft via Acers klantenservice en betaald via creditcard.

Recht op deelname aan speciale aanbiedingen en promoties bij geautoriseerde verkooppunten.

EERSTE JAAR INCLUSIEF ITW

Uitsluitend voor dekking ongevalschade:
Gratis reparatie van ongevalschade (bij schermbreuk is een bedrag van € 100 plus BTW verschuldigd).
3 JAAR INCLUSIEF – ITW
Heb gister de 5684 wlmib binnen gekregen. een geweldig apparaat. alleen jammer van de Vista editie. Er was in mijn geval allemaal troep op geinstalleerd. ( yahoo toolbar, norton, powerproducer ).
Je kan toch Yahoo Toolbar er toch wel afgooien? Hebben jullie trouwens voor Vista ook de installatie dics meegekregen?

Kijk er in iedere geval naar dinsdag uit. Mijn mening zal ik hier dan plaatsen!

[ Voor 50% gewijzigd door s.farrelly op 17-02-2007 14:54 ]

Verwijderd

Ach, mocht die van mij binnen 3 jaar kapot gaan, beroep ik me op het consumentenrecht :)

Heb er geen Vista dvd bij gekregen, pre-installed.

Avi's spelen lelijk af :(, en over nvidia drivers begin ik niet eens...baggerzooi (kan ze wel halen bij laptopvideo2go.com en dan de 90 serie)

• s.farrelly
Ik zal dan denk ik ook wel Vista pre-installed krijgen. Wel jammer dan en hoe zit het dan als je alles moet formatten? Blijft Vista er dan goed op aangezien je geen installatie dvd meekrijgt.

En zijn er nog andere idie hetzelfde probleem als nerdje_p hebben? Ik laat je iig weten of ik het ook heb nerdje_p

Probeer ander k-lite codec te downloaden en dan kijken of het nog zo is. Is wel raar dat die het blokkerig afspeelt aangezien spellen schijnbaar wel goed lopen

• s.farrelly
Schijnt dat je van de pre-installed versie wel zelf een cd/dvd kan maken

Verwijderd

Schijnt niet alleen, het is zelfs zo. Als ze hetzelfde gedaan hebben als bij de MCE installatie is er 1 verborgen partitie met de OS bestanden en programmas erop. Kies je voor de "brand een back-up" dan krijg je deze partitie kant en klaar op een DVD gebrand. Dit met het bijgeleverde Acer proggie.

Je kan de gehele zaak herformatteren en herinstalleren. Als het goed is staan de OS keys op de backup. Bij MCE was dit een .inf bestandje, zal bij Vista wel .xml zijn.

Afspelen DVD en Avi's geen probleem hier btw, nog met standaard Acer nividia driver

Link naar ftp:
ftp://ftp.support.acer-eu...3690_5610_5630_5650_5680/

Verwijderd

ik heb geen problemen met de avi bestanden.

installatie dvds heb ik ook niet gekregen. wel erg jammer.

nogsteeds zeer tevreden met deze notebook.

voor 99 euro heb ik 2 jaar EXTRA garantie erbij genomen, je weet het tenslotte maar nooit...

Groeten.

Verwijderd

Hoeveel slots heeft deze laptop voor RAM geheugen?

Er zit standaard 2 x 1024 in, maar als dat betekent dat ze allen al gevuld zijn, duurt het nog wel even voordat je (ik iig) zal upgraden naar meer. Een 2048 geheugenmodule kost al gauw 600 euro.

Wel enigszins geruststellend dat het futureproof is met een max van 4 gb, maar met deze prijzen wacht men daar nog liever echtwel mee denk ik.

• s.farrelly
Dankje Mithjo :)

En had nog elders gelezen dat wanneer je bv. je Laptop hebt aanstaan en je adapter. Je wilt elders anders zitten en je haalt de adapter zijn stekker uit de stopcontact en je stopt hem bij je gewenste plek er weer in dat dit voor problemen kan zorgen :S.

Is dit nou wel of niet zo bij laptops?

Kan niet wachten tot morgen, want dat is die hopelijk binnen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:59:...2. Er zit digitaal audio in dit bakje, alleen zie ik nergens een digitale uitgang (welke er zou moeten zijn). Op de koptelefoonuitgang staat wel SPDIF, maar daar past geen SPDIF kabel in :S
Dat zou een mini toslink 3,5 moeten zijn denk ik, als ik jou zo hoor.
Er zijn in de loop der tijd idd verschillende soorten plugjes ontwikkeld voor deze kabeltjes.

Verwijderd

st33lo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:52:

En had nog elders gelezen dat wanneer je bv. je Laptop hebt aanstaan en je adapter. Je wilt elders anders zitten en je haalt de adapter zijn stekker uit de stopcontact en je stopt hem bij je gewenste plek er weer in dat dit voor problemen kan zorgen :S.

Volgens mij niet, lijkt mij eigenlijk sterk. Het is gewoon een overschakeling van netstroom naar accustroom. Waarom zou dat schadelijk zijn?

Verwijderd

st33lo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:52:

Kan niet wachten tot morgen, want dat is die hopelijk binnen :D
Beste st33lo,

Dit is niet echt een bekend laptop-probleem. Ik die doe vaker wat jij omschrijft, heb er nog nooit problemen mee gehad. Heb 2 verschillende laptops gehad tot nu toe.

Iemand anders bekend met het probleem?

Heb je je 5684 nu binnen? Laat even weten wat jij ervan Vindt.

Groeten.

• s.farrelly
Ik heb hem sinds gisteren, ben alleen aardig ziek.

Maar mijn bevindingen tot nu toe zijn echt heel erg positief, alleen Vista spaced hem soms wel, heb iets naar mijn prullenbak op de desktop gesleept en waren opeens beide icons weg.... beetje vaag.

Ook problemen met de nieuwe msn gehad, maar beetje googlen helpt. Gewoon snelkoppeling maken van msnmsg.exe naar bureaublad en dan eigenschappen en uitvoeren door administrator ofzo. Schijnt alleen bij Acer laptops te zijn.

Voor de rest loopt alles heel goed, scherm is echt ongelovelijk vet! Gisterenavond een HR.HDTV serie gekeken en zag er echt geweldig uit.

Ga nu wat meer verdiepen erin, maar ik ben er echt ontzettend tevreden mee. Zit er strak uit!

• s.farrelly
Wat is Windows Vista trouwens schijt irritant, weet iemand of je gewoon XP erop kan zetten? Ik weet wel dat het kan, maar wat ik bedoel is dat ik een Recovery Cd heb gemaakt van Vista (tenminste neem aan dat daar die 2 dvd's voor waren na het installeren) kan je dan als je bv. XP zat ben en er goede updates voor Vista zijn je recovery dvd's erin stoppen en zo weer je laptop op Vista laten draaien?

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-01 12:13

4th

heb hem sinds gister ook. best tevreden, maar klein minpuntje met enet management tot nu toe:

De helft van wat er geschreven is is in het duits (wireless spul)... Ben dus op zoek naar nieuwe versie van die hele acer etf zooi maar model 5684 staat niet op de acer site, wel in combinatie van vista en 5600 de progs gedownload en normaal zoeken op 5600 etf spul. Moet ze nog testen maar als iemand al hier ervaring mee heeft hoor ik het natuurlijk graag ;)

Wifi-Netzwerk
Profil-Manager

Onder instellingen de tabbladen Allgemein, Netzwerk
En nog meer daaronder :(

edit: verdere plan is om er een dualboot van te maken met XPpro op de andere partitie, had namelijk al opgezocht dat iemand het probleem van dualboot vista/xp op had gelost

Ben nu bezig met deze updates/versies te installen:
Windows Vista Windows XP
Model Filename OS Version Size Description
1 TM4220 eDataSecurity_2.5.3028.zip Windows Vista V2.5.3028 31.6MB
2 TM4220 eLock V2.5.3006.rar Windows Vista V2.5.3006 4.48MB
3 TM4220 eNMSetup v2.06.3002.rar Windows Vista V2.06.3002 6.93MB
4 TM4220 ePower v2.5.3007.rar Windows Vista V2.5.3007 9.34MB
5 TM4220 ePresentation 2.5.3003.rar Windows Vista V2.5.3003 2.88MB
6 TM4220 eRecovery-V2.5.3011.rar Windows Vista V2.5.3011 12.8MB
7 TM4220 eSettings-V2.5.3003.rar Windows Vista V2.5.3003 6.46MB
8 TM4220 ETF v2.5.3003.zip Windows Vista V2.5.3003 12.5MB

Enetmanagement nog steeds half NL half duits...

[ Voor 44% gewijzigd door 4th op 22-02-2007 12:15 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Verwijderd

Ik ben een nieuw probleem tegene gekomen, hoewel ik denk het ergens eerder te hebben gelezen (kan topic niet meer vinden).

Als ik de laptopklep dicht doe (laptop draait op accu) en deze een minuutje later weer open, dan blijft het beeld in stand-by (blijft zwart), welk knopje ik ook indruk. Het indrukken van de power knop heeft ook geen nut. Ik moet deze ingedrukt houden om de laptop in te schakelen waarna ik hem weer kan aanzetten.

Anyone?

• s.farrelly
Vista hoef ik niks meer mee te maken te hebben. Sommige dingen lopen gewoon niet zo goed als op XP.

Heb nu dus XP geinstalleerd, maar hij pakt een aantal dingen niet...

*edit* na wat zoeken op hun ftp geeindigd, niet zo slim gedaan van hun. Nu alles downloaden en hopen dat die drivers goed werken :)

[ Voor 41% gewijzigd door s.farrelly op 22-02-2007 18:27 ]

Verwijderd

Beste steelo,

je kunt de ftp-site van acer pakken, hier staan wel gewoon xp drivers op. heb zelf mijn hele systeem opnieuw geinstalleerd.

http://support.acer-euro.com/drivers/ftp/ftp.html

je kunt zelf browsen. eerst naar ''notebook'' vervolgens naar de aspire 5680

veel succes.

groeten...

Verwijderd

@ Nerdje:
Hier regelmatig hetzelfde, onder netstroom. Blijkt dat ff 'flipperen' met het, ehm, '"beeldscherm_uit_nokje", de zaak weer tot leven brengt. Misschien een niet zo goed component dat.

@4th:
Na enkele weken heb ik de gehele Emanagement-bende maar verwijderd. Het had een aantal leuke opties maar niets dat niet via Windows, andere software of ander gebruik kon worden gedaan. Neemt een flink aantal processen en geheugen in beslag en bovendien duurde het opstarten hiermee aanzienlijk langer.

@St33lo:
Ftp zoeken? Niet dat het hierboven al vermeld staat hoor:)

[edit]
ach kijk spuit 11:)

[edit 2]
Doh ftp hebben ze opnieuw ingedeeld waardoor de directe link nu ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_5680/ is geworden. Spuit 12 dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:45 ]

• s.farrelly
Ja had het gevonden :P

Ok alles heb ik er nu opstaan, eindelijk klaar! Kan eindelijk eens genieten van deze laptop. Lang leve XP :p

[ Voor 75% gewijzigd door s.farrelly op 22-02-2007 20:15 ]

• s.farrelly
Hebben mensen toevallig ook gehad dat zijn of haar laptop uit het niets opnieuw opstart? Heb hem dan een paar uurtjes aanstaan en zomaar uit het niet start die opnieuw op, of is dit een veel voorkomend probleem of soort van veiligheids handeling?

Verwijderd

Hey Steelo.

Ik heb mijn laptop nu bijna 2 weken, en heb hier nog geen last van gehad.

Is er niks in de eventviewer terug te vinden? Mijn eerste gedachten denken aan een hardwareprobleem (voeding, koelingsprobleem).

Groeten.

Tummie

Verwijderd

Topicstarter!

Wil je aub je eerste post bijwerken en alle nuttige links en overeenkomende bevindingen erin doen op overzichtelijke wijze?

Ik denk dat dit topic nog aardig groot kan worden aangezien deze notebook populariteit aan het winnen is.

Daarnaast vind ik dat ook heel handig om in de gaten te houden want wil natuurlijk alle bevindingen zien horen voelen en ruiken voordat ik er eentje bestel.

Thanks.

**Mkauw waar blijven die pics? Belofte maakt schuld ;) **

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 03:02 ]

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06

MaxPoweR

-=StopTech=-

Hebben jullie het ook dat eNet Management van Acer de signaal sterkte van de Wlan niet hoger aangeeft dan 60%, ook al sta ik naast de wireless router blijft hij max 60% aangeven.

Verwijderd

Ik heb de enet applicatie nietmeer geinstalleerd nadat ik xp erop gezet heb.
Keurig de intel wlan driver icm de windows utility.Werk gewoon veel makkelijker.

Draai je nog vista?

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik zit nog steeds op Vista, had al een nieuwere Enet versie geinstalleerd maar die geeft ook niet meer dan 60% en hij vond maar 3 draadloze netwerken. De meegeleverde versie van Enet maar geinstalleerd en die vind 8 draadloze netwerken. Voor de rest een lekkere laptop, alleen het beeld van de webcam loopt niet soepel.

• s.farrelly
Heb constant 100% terwijl ik niet eens draadloze netwerk heb. Iemand heeft die van hem hier in de buurt niet beveiligd, handig om er soms gebruik van te maken :P

Met XP erop is dit echt een geweldige laptop, tummie ik had mijn voeding in een verlengde stopcontact zitten. Nu gewoon in de muur en hij start niet opnieuw op, denk dat het daar mischien aan lag dat die niet genoeg stroom door kreeg ofzo.

Voor de rest een progje erop gezet om mijn HD warmte in de gaten te houden, blijft meestal rond de 45graden en heb hem behoorlijk constant aanstaan (24/7).

Ben echt ontzettend blij met mijn aankoop.

Trouwens ik heb 3 jaar waranty erbij genomen en moet hem binnen 365dagen activeren volgens mij. Je hebt standaard 1 jaar en is het zo als het ene jaar bijna afgelopen is en ik mijn waranty activeer dat dan die 3 jaar ingaat of gaat die gewoon in vanaf je aankoop?

Hij is ook echt behoorlijk geluidloos, om de enkele minuten hoor je hem heel zachtjes draaien en daarna is die gewoon stil.

Beeldkwaliteit is echt heel mooi! Alleen nog geen spellen erop geprobeerd, ik hoop dat die nieuwe C&C het wel goed hierop zal doen.

Verwijderd

Hi Steelo,

Dit kan inderdaad ook een probleem zijn geweest. alhoewel, indien hij niet, of niet genoeg stroom zou krijgen, moet hij overgaan op de accu. raar... Ik draai af en toe ook een tooltje om de temperatuur in de gaten te houden. HD 40-45C GPU 50-55C CPU 55-60C. Niet echt warm dus.

Het beeld van de webcam verloop inderdaad schokkerig, denk niet dat hier iets aan te doen is.

Wat betreft spellen, Ik speel AA ( America's Army ) , dit is perfect te spelen. geen enkel probleem.
ook fifa 2007 is geen enkel probleem. Tijdens het spelen kun je makkelijk een muziekje draaien, en gebruik maken van alt-tab ( dankzij 2gb geheugen:P ) .

groeten...

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Is die 100% zowel bij Vista als bij XP?

Verwijderd

Intel® Core™2 Duo processor T5600 1.83GHz (FSB: 667MHz), 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11a/b/g, GeForce Go 7600 256MB/528MB TC, DVI, 5-in-1 card reader, BT, 1.3MP Orbicam

Die dvd specs, betekent dit voor de dvd drive dat ie dual layer kan lezen of eveneens branden?

Vroeg ik me even af tussendoor.

Heb de laptop inmiddels al besteld, ontvang het woensdag of donderdag.

St33lo, kan je nog even goed aangeven wat er volgens jou allemaal minder goed werkt met Vista ten opzichte van je huidige XP?

Betreft dit alleen msn of zijn er echt nog meer kwalijke zaken? En welke precies?

Bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 23:48 ]

Verwijderd

Kan er iemand mss foto's van uploaden ,want ben van plan om deze laptop te kopen.

Verwijderd

Hi,

Ik heb pas een Acer Aspire 5684 gekocht, welke standaard met Windows Vista is uitgerust.

Daar ik voor mijn werkzaamheden Windows XP nodig heb (mijn klanten gebruiken bijna allemaal XP), heb ik XP geïnstalleerd. Helaas heeft Acer inmiddels de drivers van haar Website afgehaald.

Ze zijn nog echter wel te vinden op de FTP site, maar een paar zijn corrupt. Deze zijn wel weer van de oorspronkelijke fabrikant van de chips te halen. Let op, de NVidia driver heeft een aanpassing nodig. Kijk op http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers en haal de aangepaste .inf file op.

Een ander probleem, waar ik niet de enige in ben (zie eerdere posts), is dat als de Laptop warm wordt, de geheugencontroller kuren krijgt en, na een blauw scherm, hij spontaan weer opstart.
Dit is echter een garantiekwestie en hij gaat binnenkort retour voor reparatie (nieuw moederbord).

Om deze problemen te kunnen ontdekken, gebruik Memtest 86 op een bootable CD. Laat de Laptop een tijd draaien (in mijn geval meer dan 3 uur) en aanschouw de fouten in het geheugen.
Als de fouten verdeeld zijn over twee banken (1024 MB elk) en in het geheugeadres dezelfde laatste cijfercombinaties hebben en dezelfde bits fout hebben, dan is de geheugencontroller (Northbridge) defect. Meestal treedt di pas op als 'ie warm wordt. Deze fout treed meestal in de eerste paar maanden op; als 'ie dan nog foutloos is, heb je een grote kans dat 'ie het nog wel 5 jaar uithoudt!

Groet,
Imre

Verwijderd

ik heb nog nergens iets gelezen over de geheugenfouten. Zelf heb ik hem nu 3 weken, en heb ik er nog geen last van gehad. Heeft iemand anders hier last van?
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:59:
Hi,

Ik heb pas een Acer Aspire 5684 gekocht, welke standaard met Windows Vista is uitgerust.

Daar ik voor mijn werkzaamheden Windows XP nodig heb (mijn klanten gebruiken bijna allemaal XP), heb ik XP geïnstalleerd. Helaas heeft Acer inmiddels de drivers van haar Website afgehaald.

Ze zijn nog echter wel te vinden op de FTP site, maar een paar zijn corrupt. Deze zijn wel weer van de oorspronkelijke fabrikant van de chips te halen. Let op, de NVidia driver heeft een aanpassing nodig. Kijk op http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers en haal de aangepaste .inf file op.

Een ander probleem, waar ik niet de enige in ben (zie eerdere posts), is dat als de Laptop warm wordt, de geheugencontroller kuren krijgt en, na een blauw scherm, hij spontaan weer opstart.
Dit is echter een garantiekwestie en hij gaat binnenkort retour voor reparatie (nieuw moederbord).

Om deze problemen te kunnen ontdekken, gebruik Memtest 86 op een bootable CD. Laat de Laptop een tijd draaien (in mijn geval meer dan 3 uur) en aanschouw de fouten in het geheugen.
Als de fouten verdeeld zijn over twee banken (1024 MB elk) en in het geheugeadres dezelfde laatste cijfercombinaties hebben en dezelfde bits fout hebben, dan is de geheugencontroller (Northbridge) defect. Meestal treedt di pas op als 'ie warm wordt. Deze fout treed meestal in de eerste paar maanden op; als 'ie dan nog foutloos is, heb je een grote kans dat 'ie het nog wel 5 jaar uithoudt!

Groet,
Imre

Verwijderd

Kijk hier voor foto's :

http://www.hardware.info/.../bGNkapiamJnK/viewphoto/1

Groeten,

Tummie
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:08:
Kan er iemand mss foto's van uploaden ,want ben van plan om deze laptop te kopen.

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ook hier voor als nog geen problemen met de geheugen, laptop voelt wel warm aan, maar niet extreem. Welke tooltjes gebruiken jullie om de temperatuur weer te geven?

Verwijderd

ik gebruik lavasys- erverst ultimate edition :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thomaswijnands/temp.JPG

groetjes.
MaxPoweR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:38:
Ook hier voor als nog geen problemen met de geheugen, laptop voelt wel warm aan, maar niet extreem. Welke tooltjes gebruiken jullie om de temperatuur weer te geven?

• Wobbes950i
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik haal met mijn 5684 op de 3dmark06 maar 1830 punten..
Wat haalt jullie 5684 hierop, en wat kan er bij mij aan de hand zijn dat ik laag scoor?

Ik scoorde ook al lager op 03 en 05 dan uit andere tests is gekomen..
:X

• s.farrelly
St33lo, kan je nog even goed aangeven wat er volgens jou allemaal minder goed werkt met Vista ten opzichte van je huidige XP?
MSN had ik ook problemen mee, maar dat was makkelijk op te lossen door het op te starten als administrator volgens mij. Maar de standaard progjes werken wel gewoon goed op vista alleen ik kreegn met bepaalde zelf gemaakte progjes problemen. Maar voor de rest is Vista wel strak hoor, alleen XP loopt veel soepeler en Vista vind ik er mooier uitzien alleen is te omslachtig.

Groet,
Imre
Blauwscherm kreeg ik volgens mij ook, alleen was er nooit :P. Heb toen uitgevinkt dat wanneer windows een fout vindt hij automatisch opnieuw opstart. Dit zodat ik kon zien wanneer er een fout zou zijn en wat het fout zou zijn.

Maar tot op de dag van vandaag geen enkel probleem meer gehad. En mijn laptop draait 24/7 en soms wel 3 dagen achter elkaar, zonder opnieuw op te starten. Temperatuur van mijn HD blijft op een gemiddelde van 45graden a 47 graden. Max max 67graden worden.

Wel leuk te lezen dat meer mensen overgaan tot aankoop. Het is echt een top ding! Ff afkloppen :P

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb alleen een probleem om een wireless verbinding te maken op het werk (hotspot), de laptop krijgt maar geen verbinding terwijl de hotspot op de eerste verdieping zit en dit is nog wel de dicht bijzijnde. Laptops van mij collega’s hebben geen probleem om te connecten, ik moet dan meestal de gang in lopen om verbinding te maken. Weet iemand waar ik in vista moet zoeken, denk namelijk dat het een instelling fout is.

Verwijderd

Probeer eens een statisch ip adres te geven aan je draadloze netwerkkaart.
Waarschijnlijk gebruiken je collega's XP
MaxPoweR schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:25:
Ik heb alleen een probleem om een wireless verbinding te maken op het werk (hotspot), de laptop krijgt maar geen verbinding terwijl de hotspot op de eerste verdieping zit en dit is nog wel de dicht bijzijnde. Laptops van mij collega’s hebben geen probleem om te connecten, ik moet dan meestal de gang in lopen om verbinding te maken. Weet iemand waar ik in vista moet zoeken, denk namelijk dat het een instelling fout is.

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Dat klopt Tummie, al mijn andere collega's werken op XP, maar na een nacht kloten op het werk heb ik het probleem gevonden. Bij de eigenschappen van de draadloze netwerkkaart stond de Ad-Hockanaal 802.11b/g op 11, deze had ik toen op 1 gezet, maar de snelheid was belabberd. Uiteindelijk alle kanalen geprobeerd en kanaal 6 was het beste en met de juiste snelheid :*)

Verwijderd

MaxPoweR schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:48:
Dat klopt Tummie, al mijn andere collega's werken op XP, maar na een nacht kloten op het werk heb ik het probleem gevonden. Bij de eigenschappen van de draadloze netwerkkaart stond de Ad-Hockanaal 802.11b/g op 11, deze had ik toen op 1 gezet, maar de snelheid was belabberd. Uiteindelijk alle kanalen geprobeerd en kanaal 6 was het beste en met de juiste snelheid :*)
Ja, Default staan alle routers op kanaal 6. Wist niet dat je dit b ij vista zelf moest instellen.

Verwijderd

Hi hi,

Heb zelf zojuist ook de 5684 binnen! wat een gave machine, alleen die Vista he. Probeer er nu XP op te zetten, maar ook al verander ik in de bios de bootvolgorde, toch blijft ie Vista opstarten |:(

iemand enig idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:13:
Hi hi,

Heb zelf zojuist ook de 5684 binnen! wat een gave machine, alleen die Vista he. Probeer er nu XP op te zetten, maar ook al verander ik in de bios de bootvolgorde, toch blijft ie Vista opstarten |:(

iemand enig idee?
Hi Andreasi,

Probeer wat concreter te zijn met je probleem. bedoel je dat de xp installatie cd niet wil opstarten? Zorg dat je de gewijzigde bios-instellingen ook opslaat. en check even op een andere pc of je cd inderdaad bootable is. Heb hem zelf ook namelijk via deze weg helemaal opnieuw geinstalleer. Dit was geen probleem.

Hou ons op de hoogte.

Groet,

Tummie

Verwijderd

ai, ben er al uit :)

moest ALT-F10 intoetsen tijdens acer opstartscherm.

Ben nu flink in de weer met die drivers, sjongejonge...krijg die LAN niet voor mekaar....to be continued 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:13:
Hi hi,

Heb zelf zojuist ook de 5684 binnen! wat een gave machine, alleen die Vista he.
Ik ben nog steeds in afwachting op mijn bestelling (vorige week vrijdag al besteld, nog steeds niks binnen helaas).

Nou lees ik hier regelmatig over Vista bugs op deze laptop, maar kan iemand mij concreet vertellen wat de bezwaren en klachten dan precies zijn?

ZIjn het driver probleempjes, doen sommige spellen het niet of wat?

Verwijderd

Niemand meer?

• Wobbes950i
Nee beetje stil hier..

Gisteren voor de lol opnieuw de Windows Prestatie-Index score bijwerken haal ik opeens hoger!
Mijn rijtje is nu:

Berekeningen per seconde 4,8
Geheugenbewerkingen per seconde 4,6
Bureaubladprestaties voor Windows Aero 4,6
Prestaties voor zakelijke toepassingen en spellen in 3D 4,5
Overdrachtsnelheid van schijfgegevens 4,8

De prestaties voor zakelijke toepassingen en spellen in 3D lag bij mij eerst op 4,4 namelijk..

Iemand anders ook veranderingen tegen gekomen?

Verwijderd

Ik heb sinds 20:15 ook de laptop binnen en ben wel erg blij en enthousiast alleen Farcry doet het niet onder Vista. dat is wel erg jammer. Was juist nieuwsgierig hoe het eruit zou zien.

Voor de rest prima en mooi ding! Zal tezijnertijd nog wel extr bevindingen posten nu eerst even volproppen met mn software en drivers en dan aansluiten op mn 226BW :D

Update: Vista draait prima, msn ook. Zelfs farcry heb ik uiteindelijk werkend gekregen met een patch. Ik begrijp niet warrom jullie zo snel Vista voor XP verruild hebben als er steeds meer opkomende oplossingen zijn/komen voor Vista. Maargoed, als je er geen problemen mee htb om later weer aan de slag te gaan met een nieuwe os installeren etc is dat natuurlijk ook peanuts.

Verder ben ik behoorlijk te spreken over deze laptop, ben nog geen rare dingen tegengekomen alleen dat de Nvidia software af en toe brakjes reageert. Zojuist verlaagde deze automatisch mijn resolutie, dat vind ik wel vreemd en iets wat ik in de gaten wil houden.

Ik kom van een Acer TM 803, met 1024+256 Ram en 64 mb ati radeon 9000. Al met al een hele sprong voorwaarts is, ik denk dat ik weer een paar jaartjes zoet ben.

De Orbicam reageert volgens sommigen langzaam, maar ik heb daar geen last van, moet moet de nachtmodus ook altijd uit laten, dan valt het allemaal mee.

tzt vast nog wel meer :)

Groet

Update 2:

Nieuwste drivers voor nvidia go 7600, geen officiële release, maar hij werkt bij mij als een tiet.

http://www.philoking.com/...o-7600-drivers-for-vista/

Downloaden, inf downloaden. Dan extracten, dan inf bestand vervangen met de gedownloade inf. Dan setup.exe. En de oude driver overschrijven.

Farcry en counterstrike werken stabiel met deze driver.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 02:54 ]

Verwijderd

Ik had zowiezo geen problemen met het spelen van spellen...

Verwijderd

Maar jij bent dus nogsteeds tevreden over Vista???
Vertel even over je bevindingen.

• Wobbes950i
ParadoXygen schreef:
Nieuwste drivers voor nvidia go 7600, geen officiële release, maar hij werkt bij mij als een tiet.

http://www.philoking.com/...o-7600-drivers-for-vista/

Downloaden, inf downloaden. Dan extracten, dan inf bestand vervangen met de gedownloade inf. Dan setup.exe. En de oude driver overschrijven.

Farcry en counterstrike werken stabiel met deze driver.
Bij mij werkt Half Life 2 niet meer na deze driver update..
Hoe kan ik dit oplossen? :?

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Bij eigenschappen van de videokaart in het configuratiescherm en dan tabblad stuurprogramma kan je terug gaan naar de vorige stuurprogramma.

Verwijderd

Via device manager rollback driver 8)

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Nieuwe Driver voor de draadloze netwerkkaart, ik had onder Vista dat de signaal sterkte niet boven de 60% uitkwam, hiermee is het nu opgelost.

Intel3945ABG

• s.farrelly
Ok ik ben er ook weer even. Loopt nog steeds perfect, ontzettend blij met mijn aankoop!

Wil nu alleen mijn laptop verbinden met mijn tv, maar wil wel maximale resolutie halen! Weet niet zeker of deze HD kan uitzenden naar een HD tv? Maar kan iemand mij vertellen welke kabels etc... ik nodig heb om deze laptop met een tv of hd-tv te verbinden? Heb wel een kabel:"

geel plug, eentje voor microfoon en scart alleen krijg dan geen geweldige en beetje haperrig beeld en ook zwart wit zonder geluid. denk dat ik niet de juiste kabel heb. kreeg ook te horen dat je ook gebruik kan maken van een component kabel wat je in de achterkant stopt (wit aansluiting).

Misschien kunnen jullie mij opweg helpen

Verwijderd

Dit berecht kreeg ik van Acer nadat ik vroeg hoe het zat met de video-kaart SE versie!!

reply Acer:
Een NVIDIA SE-versie is een iets lichtere kaart, die minder snel is, 'Go' geeft aan dat het om een mobiele versie gaat.
De 256Mb zit er al standaard in en en valt onder het 2048Mb RAM-geheugen.
Dit is dan ook niet uit te breiden.

Ik dacht dat op de kaart 256 zat en shared tot 512 kon?

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb een probleempje dat de laptop na een tijd in slaapstand zichzelf ontwaakt, alleen blijft het beeldscherm zwart. Ik krijg pas weer beeld als ik de laptop weer opnieuw start nadat ik de powerknop z'n 7 seconden ingedrukt houd. Heeft iemand dit ook meegemaakt en is hier een oplossing voor?

Verwijderd

MaxPoweR schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:11:
Ik heb een probleempje dat de laptop na een tijd in slaapstand zichzelf ontwaakt, alleen blijft het beeldscherm zwart. Ik krijg pas weer beeld als ik de laptop weer opnieuw start nadat ik de powerknop z'n 7 seconden ingedrukt houd. Heeft iemand dit ook meegemaakt en is hier een oplossing voor?
Hey Maxpower,

Ik heb precies hetzelfde probleem (met vista). Dit lijkt een Vista kwaaltje te zijn. Dit is het enige wat ik hierover op internet kan vinden. Verder heb ik nog een probleem:

De laptop maakt een zeer hoge irritante pieptoon. Het is bijna niet te horen, maar als je het enmaal weet, is het uiterst irritant. het geluid komt van rechtsboven ergens (als ik naar het toetsenbord kijk). Het geluid doet zich alleen voor als de CPU idle is, anders niet. Hierover heb ik contact gehad met Acer, maar bij hun is dit geen bekend probleem. Op internet is er erg veel te vinden over dit probleem (bij verschillende notebooks). Is er iemand van jullie die dit probleem ook heeft? Hou je oor maar eens tegen het toetsenbord daan als je CPU idle is.

Groetjes,

Tummie

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Je heb gelijk, die van mij produceert ook een pieptoon, is me nooit opgevallen. De slaapstand gedoe is opgelost bij mij, het was een driver probleem met de videokaart. Ik had namelijk driver’s geïnstalleerd van Nvidia, nu heb ik die van Acer zelf geïnstalleerd en het probleem heeft zich niet voor voorgedaan.

Verwijderd

MaxPoweR schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:07:
Je heb gelijk, die van mij produceert ook een pieptoon, is me nooit opgevallen. De slaapstand gedoe is opgelost bij mij, het was een driver probleem met de videokaart. Ik had namelijk driver’s geïnstalleerd van Nvidia, nu heb ik die van Acer zelf geïnstalleerd en het probleem heeft zich niet voor voorgedaan.
Okee, dan ga ik die drivers van de acer ftp site maar eens afhalen.
Is die hoge pieptoon bij jou ook alleen aals de processor ''idle'' is?
Je kunt dit softwarematig oplossen door BV een tooltje als CPU idle, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik weet ook niet zeker wat er nou eigenlijk piept (mobo,grafische kaart, processor). Toen ik windows XP op mijn laptop had was deze toon er niet. Na de installatie vab vista wel. Misschien dat de grafische kaart weel meer werk moet verrichten..... heb geen idee.. Maar zo hinderlijk is het nou ook weer niet.

Groeten,

Tummie

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

In idle stand hoor ik hem inderdaad, maar bij is het geluid heel zacht dat het niet eens opvalt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:18:
Dit berecht kreeg ik van Acer nadat ik vroeg hoe het zat met de video-kaart SE versie!!

reply Acer:
Een NVIDIA SE-versie is een iets lichtere kaart, die minder snel is, 'Go' geeft aan dat het om een mobiele versie gaat.
De 256Mb zit er al standaard in en en valt onder het 2048Mb RAM-geheugen.
Dit is dan ook niet uit te breiden.

Ik dacht dat op de kaart 256 zat en shared tot 512 kon?
Hey mensen!

Ik kom wel vaker op deze site, maar heb me nu maar eens aangemeld aangezien ik dit een erg interressant topic vind. Ik wil deze schoot-pc ook aan gaan schaffen, aangezien ik nauwelijks slechte dingen hoor over dit computertje.

Alleen wat mundane schreef, daarvoor kneep ik mijn ogen even ietsje fijn... Als dit echt zo is (wat Acer verteld) dan ben ik bang dat ik toch nog even verder zoek. Maar jij, mundane, bent de enige die hier wat over verteld.

Een "NVIDIA® GeForce® Go 7600 256MB/528MB TC", zoals staat beschreven bij de specificaties, zou dan toch een eigen videokaart moeten hebben?

Echter, ook op deze site:

http://www.topproduct.nl/...Aspire_5685WLMi_info.html

staat aangegeven:
Videogeheugen
Grafische adapter NVIDIA GeForce Go 7600 SE
Maximum geheugen grafische adapter 256 MB

Dit schrikt mij wel af...

Is dit nou bullshit? Of zet Acer misleidende informatie bij de specificaties waardoor ik toch wel ga twijfelen over de aankoop? Op de site van Acer staat niks over een SE versie bij de productinfo van de 5684.

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Of is het model alweer vernieuwd in de tussentijd... Ik lees nu dat dit topic al wel een aardig tijdje op zn gat zit :P

Verwijderd

Ik gooi 't topic nog even omhoog, aangezien ik van Acer zelf nog geen antwoord heb. Wellicht kan iemand met deze laptop mij een antwoord geven.

Zoniet, zal ik vanaf nu mijn mond houden :)

alvast bedankt

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Volgens mij draait de SE versie op een lagere kloksnelheid.

Verwijderd

oke, nou, ik maak me dan maar geen zorgen. De 5684 is nu alleen alleen met Go 7600 zonder SE te vinden.

Maar ik lees ook dat veel luitjes met dit speelgoed gamen... is een 15.4" scherm niet ontiegelijk klein voor dit soort toepassingen? ook voor t bekijken van films etc?

Ik zit nu namelijk toch te twijfelen of ik niet liever een 17" heb... maar helaas vind ik er bij Acer geenéén met een degelijke videokaart. (Ja, de Go 7300, maar die schijnt ook niet vlekkeloos te kunnen gamen) Wel is een 17" weer gelijk zo lomp...

Damn, keuzestress :(

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb deze laptop nu een maand in bezit maar ben erg ontevreden over de dvd-writer, heb een 100 stuks spindel philips DVD+R 16 speed maar deze schrijven maar met een snelheid van max 2.4 speed! Duurt dus plm. 25 min om een DVD-tje te branden!! Iemand betere prestaties met ander merk dvd's??

specs

Verwijderd

Het zit me niet mee...

Nu blijkt de 5684 niet meer leverbaar te zijn. Zit je een maand te wikken en wegen, is 'ie nergens meer te krijgen! Weet iemand misschien een adresje? Zal vast moeilijk zijn, maar vragen staat vrij.

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-01 12:13

4th

gebruik hier 16x arita, niet beter dan me normale comp maar goed genoeg. files van hd naar disk in minder dan 9 min.

heb de laptop nu half jaar en ben er best tevreden over, sommige schoonheidsfoutjes van acersoftware daargelaten (netzwerk) maar hindert niet, ook voor gamen is hij best geschikt mits je niet alles op high wilt hebben natuurlijk maar dat moet je ook niet verwachten van laptop met een go videokaartje

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:13:
Het zit me niet mee...

Nu blijkt de 5684 niet meer leverbaar te zijn. Zit je een maand te wikken en wegen, is 'ie nergens meer te krijgen! Weet iemand misschien een adresje? Zal vast moeilijk zijn, maar vragen staat vrij.
Probeer het hier eens...http://www.computerpirates.com/

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:13:
Het zit me niet mee...

of hier http://www.shops.nl/product/77835/

[ Voor 4% gewijzigd door topper op 30-07-2007 10:02 ]

specs

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-01 22:22
Heb deze laptop van de week aangeschaft (bij sallandautomatisering) en hij bevalt me prima. Superirritant is alleen dat e-net management die altijd dat auto profiel kiest, terwijl ik mijn thuis profiel wil kiezen. Verder lukt het mij niet om een fabrieksimage te branden, geeft na 1,5 minuut aan dat er iets fout is gegaan waardoor de dvd is mislukt.
Voor de rest een zeer goede laptop. Scherm ziet er erg goed uit, vista performed goed (in vergelijking met mn amd x2 4200+ desktop die ook goed performed) . Heb wel die cyberlink rotzooi en norton uninstalled, moet van die rotzooi niets hebben.

• captain007
Inmiddels bijna 3 weken in bezit en al het eerste defect. Een toets van het toetsenbord is blijkbaar afgebroken. Viel me wel op dat de toets al vanaf dag 1 niet helemaal recht zat. Inmiddels Acer Helpdesk gebeld en UPS zal de laptop komen ophalen. Begint al goed bij mijn eerste Acer laptop!

• PCMedic
captain007 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:46:
Inmiddels bijna 3 weken in bezit en al het eerste defect. Een toets van het toetsenbord is blijkbaar afgebroken. Viel me wel op dat de toets al vanaf dag 1 niet helemaal recht zat. Inmiddels Acer Helpdesk gebeld en UPS zal de laptop komen ophalen. Begint al goed bij mijn eerste Acer laptop!
Had je dit dan niet eerder kunnen aangegeven, aangezien deze vanaf dag 1 niet goed zat? :?

• captain007
PCMedic schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:34:
[...]

Had je dit dan niet eerder kunnen aangegeven, aangezien deze vanaf dag 1 niet goed zat? :?
Heb het eerst even aangekeken, was mijn eerste laptop. Leek ondanks dat de toets wat scheef zat toch in orde dus verder geen aandacht meer aan gegeven, tot gister dus. De helpdeskmedewerker zei dat het ongeveer 1 a 2 weken kan duren. Nu nog niet zo hard nodig dus valt mee, kan beter nu gebeuren dan ergens midden in het schooljaar.

• PCMedic
captain007 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:40:
[...]

Heb het eerst even aangekeken, was mijn eerste laptop. Leek ondanks dat de toets wat scheef zat toch in orde dus verder geen aandacht meer aan gegeven, tot gister dus. De helpdeskmedewerker zei dat het ongeveer 1 a 2 weken kan duren. Nu nog niet zo hard nodig dus valt mee, kan beter nu gebeuren dan ergens midden in het schooljaar.
Uit ervaring met mijn vorige Acer laptop zijn ze meestal sneller dan de tijdsperiode die zij opgeven. Ik denk dat ze je toetsenbord gewoon gaan vervangen, wat overigens niet veel werk lijkt.

• captain007
Vandaag de laptop teruggekregen en inderdaad hebben ze het toetsenbord vervangen. Daarnaast hebben ze ook gelijk maar even het BIOS geupdated.
Pagina: 1