Toon posts:

Linksys WRT54GL en ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Volgende maand stap ik over van Telenet naar Dommel om van die vervelende datalimiet af te zijn (nu ja 50gieg is toch voldoende voor me ;) ).
Nu heb ik al een tijdje deze Linksys router in mijn bezit. Volgens de topics die ik via de search gevonden heb, heb ik kunnen uitmaken dat ik blijkbaar ook nog een modem nodig heb.

Bij de wan configuratie kan ik bij de router echter PPoE kiezen (in Nederland is dit PPoA denk ik) waar ik een username en een paswoord kan ingeven. Ik dacht dat je deze info enkel bij de modem moest ingeven die daarna het ethernet signaal doorgeeft aan de router.(vrienden van me hebben een modem/router (all in one) waar je precies deze info moet ingeven).

Is mijn linksys model soms ook een modem ipv enkel een router?

Kort uitgelegd vraag ik me af waarom ik wachtwoord informatie in de router moet ingeven als er nog een modem voor moet :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik me niet vergis heeft de WRT54GL enkel RJ45 connectoren, dus je zult toch met een losse modem moeten werken (gezien je ADSL over een RJ11 kabeltje binnenkomt).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:54:
Als ik me niet vergis heeft de WRT54GL enkel RJ45 connectoren, dus je zult toch met een losse modem moeten werken (gezien je ADSL over een RJ11 kabeltje binnenkomt).
Dat dacht ik dus ook. Die paswoordpagina is erg verwarrend. Ik heb nog nooit ADSL gehad dus misschien moet je je wachtwoord én in de modem én in de router ingeven (als je er van uit gaat dat je modem en je router aparte toestellen zijn)

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Ik heb zelf een Linksys WRT54GL met DD-WRT. Dit icm een ADSL-modem van tele2. Router aan het ADSL modem gehangen en ding ingesteld als DMZ. Werkt verder prima.

Pwnd

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 23:13
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:58:
Dat dacht ik dus ook. Die paswoordpagina is erg verwarrend. Ik heb nog nooit ADSL gehad dus misschien moet je je wachtwoord én in de modem én in de router ingeven (als je er van uit gaat dat je modem en je router aparte toestellen zijn)
De password pagina zoals jij deze noemt is optioneel.
Voor sommige ISPs zul je daar wat in moeten vullen.

@Thunderstorm
Het is zowieso niet aan te raden om DMZ standaard te gebruiken.
Dit doet de extra beveiliging die je hebt met een router teniet.

(Te lui om poorten te forwarden ? :+ )

[ Voor 80% gewijzigd door GeniusJennis op 23-10-2006 16:07 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

Topicstarter
GeniusJennis schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:03:
[...]

De password pagina zoals jij deze noemt is optioneel.
Voor sommige ISPs zul je daar wat in moeten vullen.
Die zal ik dan gewoon leeglaten en de router op DHCP laten staan :). Bedankt voor de opheldering
GeniusJennis schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:03:
[...]
@Thunderstorm

Het is zowieso niet aan te raden om DMZ standaard te gebruiken.
Dit doet de extra beveiliging die je hebt met een router teniet.

(Te lui om poorten te forwarden ? :+ )
Ik denk dat zijn ADSL modem ook een router is en dat hij de 2de router (die dus geen modem is) als DMZ zet. Anders heb je 2 firewalls achter elkaar staan wat wsl niet bevorderlijk is voor een goede verbinding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:42:
Ik dacht dat je deze info enkel bij de modem moest ingeven die daarna het ethernet signaal doorgeeft aan de router.(vrienden van me hebben een modem/router (all in one) waar je precies deze info moet ingeven).

Is mijn linksys model soms ook een modem ipv enkel een router?

Kort uitgelegd vraag ik me af waarom ik wachtwoord informatie in de router moet ingeven als er nog een modem voor moet :)
Bij elke internet provider moet je andere info invullen
- @home gebruikt de Hostname bijv
- en anderen gebruiken een username password.
- de een laat het modem zelf ip adressen uit delen
- bij de ander moet je het handmatig invullen

Oftewel je hebt wel een modem nodig.
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:16:
[...]
Ik denk dat zijn ADSL modem ook een router is en dat hij de 2de router (die dus geen modem is) als DMZ zet. Anders heb je 2 firewalls achter elkaar staan wat wsl niet bevorderlijk is voor een goede verbinding.
Je zit dan 2 keer achter NAT idd. Een andere oplossing voor DMZ is gewoon alle poorten (1-65000 en een beetje) te voorwarden naar het ip van de router.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 16:19 ]

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 23:13
Die zal ik dan gewoon leeglaten en de router op DHCP laten staan :). Bedankt voor de opheldering
Lijkt me wel.
Ja inderdaad je hebt gelijk ik heb er niet bij stilgestaan dat het een modem/router ineen kon zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door GeniusJennis op 23-10-2006 16:26 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Pagina: 1