Toon posts:

[Dreamweaver?] Lokaal files locken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik werk met een webteam gelijkertijd aan een bepaalde website. Nu weet ik dat er in dreamweaver een bepaalde functie is om files te locken als deze file door iemand geopend is. Maar dit is enkel voor de remote (server) files. Maar omdat we lokaal ook in dezelfde map werken (kan er niet teveel over uitwijden, maar het moet zo) zou ik ook willen dat hier een bestand gelocked word als het geopend is door iemand... kan dit met Dreamweaver of een ander progje?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Ik weet dat het eigenlijk helemaal niet is wat je bedoelt, maar is het geen overweging om een CVS te gebruiken (Subversion, Tortoise)? Op die manier kun je samen aan verschillende files werken zonder elkaars zwik overhoop te gooien en zonder even naar het andere kantoor te schreeuwen dat je toch echt nu even moet testen :).

edit: overigens is locken met svn wel gewoon mogelijk :).

[ Voor 27% gewijzigd door Yoozer op 23-10-2006 15:44 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:26:
Ik weet dat het eigenlijk helemaal niet is wat je bedoelt, maar is het geen overweging om een CVS te gebruiken (Subversion, Tortoise)? Op die manier kun je samen aan verschillende files werken zonder elkaars zwik overhoop te gooien en zonder even naar het andere kantoor te schreeuwen dat je toch echt nu even moet testen :).
Ik weet niet of dit de oplossing is... ik wil dus gewoon als ik aan een bestand werk, de anderen een melding krijgen als ze dit willen openen

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30
Kun je niet bij "remote info" "Local/Netwerk" opgeven (waar je dus normaal een FTP/SFTP of WebDAV verbinding opgeeft)? Dan locked dreamweaver volgens mij net zo hard de bestanden denk ik?

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl