Vervanger voor TweakDSL CJ816-2P?

Pagina: 1
Acties:

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Dag allemaal,

Sinds een paar maanden hebben we het 10Mb abonnement van TweakDSL over bbned. Over snelheid niet te klagen ;) maar over het modem wel.
Het eerste modem bleef de hele tijd 'hangen' (pagina's niet meer opvraagbaar, mailservers niet meer te vinden) totdat we 'm resetten. Na overleg met Tweak kregen we pardoes een nieuw modem opgestuurd :o
Deze doet 't wat beter, duurt langer voordat we een page time-out krijgen en na een tijdje, minuut of zo, gaat-ie weer vrolijk verder. Het blijft wél irritant! Vooral (zoals ik gistermiddag) als je op eBay bezig bent!!! En als je 'm eens reset dan duurt het zooooo lang voordat er weer verbinding komt (> 3 minuten)....
Maar goed. De instellingen staan goed volgens alle instructies, het modem staat 11 cm van het ISRA punt af, dat kan het allemaal niet zijn. Zou toch wel graag een betrouwbaarder modem willen hebben.

Welke kunnen jullie aanraden? We doen niks met VoIP of secure tunnels en zijn dit ook niet echt van plan, en we hebben touwen liggen dus WiFi is ook niet van belang.

• danielsrje
Helemaal niemand met een suggestie voor een goed, betrouwbaar ADSL+ modem? Linksys? Draytek? Niet zo duur? O-)

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:58
Post het eens in het algemene tweak topic.
Ik heb dezelfde modem en dezelfde problemen.

Toch zijn er een hoop mensen waarbij de 816-2p prima werkt.
Vroeger bij ADSL1 deed hij het bij mij ook prima.

• danielsrje
Ik ga het eens proberen, dat cross-posten >:) (ja, je moet toch wat).

--- snip ---
Overigens is het de laatste paar dagen slechter aan het gaan, op dit moment is de verbinding gewoon traag - weet niet waarom, gisteren het modem zelfs moeten resetten naar fabrieksinstellingen omdat-ie geen IP-adres meer kreeg van Tweak... Zit echt een soort buffer probleem in de DNS dingen lijkt wel (bon, zo gek veel verstand heb ik niet van die IP-dingen, en wil ik ook eigenlijk niet hebben, tenminste niet hiervoor ...). Kan ook nergens iets vinden dat er werkzaamheden zijn of zo :(
--- snip ---

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Zelfde problemen hier met de 1616-2p router icm tweakdsl. Eerste router is zelfs kapot gegaan, doorgebrand. Tweede, nu actieve router, werkt bagger: internet valt vaak uit, instellingen wijzigen op de router heeft als gevolg dat het apparaat opeens geen IP adres meer krijgt. Niet anders dan problemen. Ik raad de mensen aan die ook deze problemen tegen komen een router van een ander merk aan te schaffen..

• danielsrje
We hebben nu een Linksys AG241 modem/router en geen enkel probleem meer (enkele weken nu, afkloppen 8)7 ).
Pagina: 1