Hdd vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 18:12
Ik ben ook eindelijk aan een Sata schijf aangeschaft en deze ingebouwd.

Nu ziet XP deze als removable. Ik krijg de hele tijd het irritante icoontje rechtsonderin te zien van removable ware. Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

En dan heb ik nog een vraag: hoe schadelijk is het om een hdd op zijn zij in te bouwen? Heeft dit een negatieve invloed op koeling, rotatiesnelheid etc?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe je dat icon wegkrijgt zou ik niet weten, mijn S-ATA disk doet het ook, maar daar erger ik me niet echt aan eerlijk gezegd.

Verder is het zo dat een hdd op z'n zij zetten prima te doen is, kijk maar eens hoe een gemiddelde OEM z'n schijven inbouwt :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een HDD op de zij monteren is geen enkel probleem. In mijn Lian-Li zitten mijn 2 schijven ook zo.
Het schijnt alleen niet goed te zijn om een HDD die 2 jaar op de zij gewerkt heeft daarna nog normaal te monteren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Icoontje weg:

--> add remove programs, nfroce aanklikken, remove only the following, ide drivers aanklikken.

Bron: de GoT-search en met nog een aantal opties als antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 23-10-2006 15:16 ]

ARME AOW’er

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Guardian Angel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:14:
Icoontje weg:

--> add remove programs, nfroce aanklikken, remove only the following, ide drivers aanklikken.

Bron: de GoT-search.
Deze oplossing vind ik fout. Wat er mis met het installeren van de officiële drivers van de chipsetfabrikant? Ik weet dat de Nvidia nForce4 IDE drivers nog voor meer problemen kunnen zorgen, maar dat is fundamenteel niet de vraag hier.

Uiteindelijk heeft Windows wel gelijk, omdat SATA in theorie hot-swapable is. Dat neemt niet weg dat het verwarrend is. Eigenlijk zou Windows een optie moeten hebben om die 'remove device' per device apart aan of uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 23-10-2006 15:21 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 16:22
Als je geen andere removable drives hebt zoals USB sticks of Memory card readers is een andere net zo irritante optie nog om het Icoontje the "hiden".

"That was left handed..." - JJH

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Henk007 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:18:
[...]
Deze oplossing vind ik fout.
offtopic:
Prima, dat mag. :)

Ik geef een tip aan de TS dmv van het plaatsen van één oplossing. In de door mij geplaatste link naar de GoT-search staan er absoluut nog een aantal. De TS mag zelf uitzoeken welke wél en welke níet voor hem van toepassing zijn. Ik help hem alleen even op de goede weg.

ARME AOW’er

Pagina: 1