Hauppauge pvr500MCE

Pagina: 1
Acties:

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 15:33
Hallo,

Ben al een tijdje bezig met informatie verzamelen maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik ben op zoek naar deze tuner omdat ik graag wil opnemen en tv kijken tegelijk.
Nou zie ik steeds verschillende aansluitingen en wordt daar niet goed van.
Ik heb het hier dan over de 2 aansluitingen waar de coax kabel in kan. maar bij andere plaatjes zoals op hauppauge zelf zie ik andere aansluitingen zie:
http://www.hauppauge.tv/img/500mce_gr3.gif

Dan de volgende vraag wat ik nog niet kan begrijpen is het nou de bedoeling dat er 2 coax kabels op gaan of kan hij ze van 1 aansluiting af halen ?

En wat als ik nou een set-op box heb?

Ik hoop dat ik een beetje geholpen kan worden

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:33
De PVR 500 heeft bij mij thuis de volgende poorten, van onder naar boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.hauppauge.com/images/pvr500_ep_bg.jpg
Twee keer COAX: 1 Radio, 1 voor TV (beide tuners saampjes),
S-Video in
Component-in. (1*video, 2* audio)
Aan een van de laatste kan je je set-topbox haken (afhankelijk van de aansluitingen van je STB.

Ieder normaal HTPC programma (ik gebruik Mediaportal, maar een ander zal ook vast goed gaan)kan beeld uit die video-in poorten weergeven alsof het een TV zender is en een beetje geavanceerd product kan zelfs via de seriele poort of infrarood je settop besturen voor kanalenwissel.

Verwijderd

Voor de PVR 500 is ook nog een extra slotplaatje (of hoe heet dat?) te koop met een tweede set video ingangen.

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-01 21:55
Die coax aansluitingen zijn in de US wat anders dan hier in Europa. Als je zo'n kaart in Nederland koopt krijg je gewoon de standaard coax connector zoals ook op je TV/RADIO zit.

En de PVR500 heeft gewoon één coax ingang voor TV en één voor RADIO en daarachter op de kaart zitten twee tuners voor het TV signaal.

• b4bol4t
Hartelijk dank allemaal het is mij allemaal duidelijk.

Ik wou hem graag op mijn MST-1100 smt-1100 set op box zetten van samsung.
Maar het is met deze dual tuner twintuner niet mogelijk om deze voor mediacenter te gebruiken om op te nemen en tv te kijken tegelijk. (naar mijn weten) omdat de 2e tuner in een menutje wordt weergeven die je kan afstellen dat hij op een bepaalde tijd gaat opnemen.

nogmaals mijn dank is groot :)

M.v.g,

[ Voor 3% gewijzigd door b4bol4t op 23-10-2006 15:28 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

onkl schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:44:
De PVR 500 heeft bij mij thuis de volgende poorten, van onder naar boven:
[afbeelding]
Twee keer COAX: 1 Radio, 1 voor TV (beide tuners saampjes),
S-Video in
Component-in. (1*video, 2* audio)
Aan een van de laatste kan je je set-topbox haken (afhankelijk van de aansluitingen van je STB.

Ieder normaal HTPC programma (ik gebruik Mediaportal, maar een ander zal ook vast goed gaan)kan beeld uit die video-in poorten weergeven alsof het een TV zender is en een beetje geavanceerd product kan zelfs via de seriele poort of infrarood je settop besturen voor kanalenwissel.
Component-in moet natuurlijk Composiet-in zijn.

Testing, one, two ...

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-01 21:55
b4bol4t schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:07:
Hartelijk dank allemaal het is mij allemaal duidelijk.

Ik wou hem graag op mijn MST-1100 set op box zetten van samsung.
Maar het is met deze dual tuner niet mogelijk om deze voor mediacenter te gebruiken om op te nemen en tv te kijken tegelijk. (naar mijn weten) omdat de 2e tuner in een menutje wordt weergeven die je kan afstellen dat hij op een bepaalde tijd gaat opnemen.

nogmaals mijn dank is groot :)

M.v.g,
Voor jouw wel duidelijk blijkbaar maar voor mij niet :) Met de PVR500 is het wel mogelijk tegelijk te kijken en op te nemen. Dat is de hele gedachte achter die kaart en om samen te werken met windows mediacenter en of andere HTPC oplossingen :P De MST-1100 ken ik niet en ook geen hits op google.

• b4bol4t
Sorry voor mijn onduidelijkeheid ik bedoelde twintuner :).

en nogmaals excuses voor de: smt-1100 die moet het zijn.

• onkl
Als dat menuutje de enige manier is om die tweede tuner aan het werk te zetten, nee, dan gaat het niet werken. Maar als je settopbox een seriele poort of usbpoort heeft zou het me niets verbazen als niemand een programma heeft geknutseld om dat ding via de PC aan te sturen. Het is denk ik de moeite waard om je gebruiksaanwijzing te lezen en aansluitend een google-sessie te proberen. Neemt niet weg dat de opnames dan op de HDD van je settopbox terecht komen (neem ik aan) en niet op je PC. Hoe je die opnames dan weer boven water krijgt is misschien weer lastig.

Ik begrijp overigens niet precies wat je wilt met een dual tuner kaart als je een KPN-TV hebt:
-Die dual tuner mogelijkheid zit al in die twintuner
-Een programmagids zit er ook bij
Dus je hebt al een apparaat wat kan opnemen terwijl je TV kijkt.
Aan de hele TV tuner functionaliteit heb je eigenlijk niets, wat die twintuner kan heeft neem ik aan geen coax-uit en zowel, dan zal daar hetzelfde op te zien zijn als op de s-video/scart.
Oftewel, kan je proberen uit te leggen wat je nu met die twintuner niet kan en wel graag zou willen, want ik krijg het idee dat je een beetje op de verkeerde koers zit, en een miskoop zit niemand op te wachten.

[ Voor 54% gewijzigd door onkl op 23-10-2006 16:20 ]

• b4bol4t
Nou ik wil graag de opgenomen bestanden op mijn pc hebben (digitaal) de twintuner van wat ik gelezen heb in de handleiding is alleen bedoeld om video (vcr) op te nemen.
Ik wil dus niets met videobanden te maken hebben.

Ik denk dat je me nu beter begrijpt:)

• onkl
De twintuner heeft een eigen, ingebouwde harde schijf. Als je iets wilt opnemen druk je gewoon op de record knop van je afstandsbediening en gaan met die banaan. Die harde schijf is begreep ik 160 GB, dus daar kanje wel even mee toe. Ik denk dat die verwijzig naar "videorecorder" bedoelt is voor meer digibete mensen, je hebt met die twintuner echt geen videobanden nodig, ik denk dat het je vrij veel moeite gaat kosten een band in het apparaat te krijgen, daar er geen bijpassend gat inzit.
Om de bestanden digitaal op je PC te krijgen gaat lastig worden. Je kan een opname afspelen en via een s-video in poort op je PC weer opnemen, maar dan werk je wel digitaal-analoog-digitaal.

• b4bol4t
Ohw, hier ben ik me helemaal niet van bewust ik ga er van het weekend weer even rustig voor zitten.
In ieder geval bedankt.

• b4bol4t
Die 160gb recorder kan je extra bij kopen die twintuner die ik heb is gewone.
En het is wel de bedoeling om er video op aan te sluiten.
(Via google na gelezen)

m.v.g.,

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

Jag

Hoezo video op aan te sluiten? Wat bedoel je daarmee?

• b4bol4t
Je kan er een recorder op aan sluiten, dit kan een videorecorder zijn of een dvd recorder.
Die sluit je op de scart-uitgang (staat vcr bij) en dan kan je hem programmeren in de software van de twintuner zelf dat hij gaat opnemen.

Maar dit is naar mijn weten niet voor elkaar te krijgen op een mediacenter.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878672
Onder de tips zie je wat je erop kan aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door b4bol4t op 24-10-2006 10:18 ]

• onkl
Just checking: Je hebt het over de Samsung twintuner die geleverd wordt bij een KPN digitaal abbonement?
Ja? Wees tevreden, die kan je welliswaar niet aansluiten op een mediacentrum, maar dat ding is een mediacentrum. Er zit een harde schijf in, voor zover ik weet is dat ding niet te koop zonder .(maar zet even het linkje waar je het over hebt hier neer, ik weet uiteindelijk ook niet alles :P)

Het document waar je naar verwijst geeft aan dat je er een videorecorder aan kan hangen, maar dat is echt niet de enige manier om op te nemen.
Hier (pdf) is de volledige gebruiksaanwijzing van de twintuner (die link zat in de gebruiksaanwijzingensectie van de pagina waar jij naar linkte), op pag. 99 wordt uitgelegd dat je er allerlei andere apparaten aan kan hangen. Maar wat jou zal interesseren is pagina 4, Opnemen met de Personal Recorder (een ander woord voor twintuner). Daarin wordt uitgelegd dat je behalve de twintuner niets nodig hebt om op te nemen. Ik denk eigenlijk dat je er goed aan doet eerst die twintuner te kopen en er eens een paar weken mee te spelen. Zodra je er alle ins en outs van kent, ga je dan pas orienteren op allerlei aanvullende apparatuur.

• b4bol4t
onkl schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:02:
Just checking: Je hebt het over de Samsung twintuner die geleverd wordt bij een KPN digitaal abbonement?
klopt.
Ja? Wees tevreden, die kan je welliswaar niet aansluiten op een mediacentrum, maar dat ding is een mediacentrum. Er zit een harde schijf in, voor zover ik weet is dat ding niet te koop zonder .(maar zet even het linkje waar je het over hebt hier neer, ik weet uiteindelijk ook niet alles :P)
nee er zit toch echt geen schijf in.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1123501/noconfig=true/saleschannelid=102236/dbid=296204/typeofpage=77285
om deze gaat het.

Hij is al aangesloten nu op de eerste tuner op mijn mediacenter en werkt nou wil ik graag die 2e ook gebruiken, en dat gaat dus niet. hartelijk dank voor je hulp. :)

daarnaast kun je deze recorders kopen...: http://www.kpn.com/kpn/show/id=878637

[ Voor 4% gewijzigd door b4bol4t op 24-10-2006 15:41 ]

Pagina: 1