DFI SLI-DR Expert geheugen banken brak? of mem controller?

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Probleem is als volgt:

Ik heb een nieuwe SLI-DR Expert aangeschaft maar deze vertoont wat vreemde symptonen omtrends het geheugen.

Specs:

Athlon 64 3000+ winnie
DFI SLI-DR Expert (nieuw)
2x Corasir XMS3200 1024MB
XFX 7900GT
OCZ Modstream 450W
2x 80GB Maxtor Sata (niet in raid momenteel)

Als eerste heb ik beide reepjes in de gele banken gedrukt. Al hoewel Memtest geen fouten vond wou dit niet naar windows booten. 1 geel bankje gaf het zelfde probleem.

Na wat zoeken op diverse fora bleek dat het beter is om de oranje bankjes te pakken omdat de gele bij sommige revisies brak kunnen zijn. Beide reepjes in de oranje bankjes komt niet eens in bios en geeft alleen maar piepjes uit het mobo (CPU error piepjes :? ) Beide reepjes functioneren single allebei in het eerste oranje bankje. Dat boot perfect naar windows. Het lijkt er dus op dat het 2e oranje bankje brak is. Wat moet ik hiermee aan? Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie of zit ik hier tegen een RMA aan?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je nog zou kunnen proberen is het voltage eens met 0.1V te verhogen voor de Dimms, dit wil bij veel plankjes/dimmen nog wel eens wat stabiliteits issues oplossen.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
werkt helaas niet,

misschien is de RAM controller op de cpu kapot? heeft iemand nog suggesties?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GuuZ schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:00:
werkt helaas niet,

misschien is de RAM controller op de cpu kapot? heeft iemand nog suggesties?
de geheugencontroller zou het idd nog kunnen zijn, dus dan wordt het toch mobo of cpu vervangen om te kijken of daar het probleem daadwerkelijk zit.