Toon posts:

Ineens geen beeld meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mn buurvrouw is gecrashd, dus ik er even naar kijken.
Nou is het zo dat wanneer ik de pc aanzet, ik 9 van de 10 keer helemaal geen beeld krijg. Het lampje van me monitor blijft ook oranje ipv groen.
De ene keer dat ie wel aanslaat, krijg ik alleen een soort van biosoverzichtje, met alle hardware en bijbehorende irq nummers. verder geen rare dingen te zien, bij dit overzichtje zit ie ook gelijk zo vast als een muur.

Nou ben ik zelf wel handig, volg ook al jaren een ICT opleiding, maar zoiets als dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Iemand enig idee? het systeem draait (nouja draaide) op XP Pro NL

groetjes Bob

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 20:30
Geef is wat meer info (specs etc.) en wat heb je zelf al geprobeert?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Waarschijnlijk is gewoon 1 onderdeel brak, beste is gewoon de onderdelen vervangen en kijken welk onderdeel het probleem vormt.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bios reset en standaard waardes laden?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig om enkele onderdelen te vervangen, maar hoe kan ik mn bios resetten als ik er niet in kan komen?

groetjes Bob

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:42:
ik ben nu bezig om enkele onderdelen te vervangen, maar hoe kan ik mn bios resetten als ik er niet in kan komen?

groetjes Bob
Haal het batterijtje uit je mobo, zorg dat er geen stroom meer opstaat, sluit de pinnetjes in de batterijhouder kort en stop vervolgens het batterijtje weer terug. Dan moet het ding gereset zijn.
Met een jumper is het ook te doen, maar persoonlijk ruk ik liever het batterijtje eruit :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels ander geheugen geprobeerd (dan geeft ie 1 piep bij opstarten) maar beeld blijft zwart en lampje oranje. Heb ook een andere videokaart geprobeerd (PCI, had geen andere), maar ook hier geen beeld.
Wat zou het nog meer kunnen zijn?

gr Bob

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:47:
[...]

Haal het batterijtje uit je mobo, zorg dat er geen stroom meer opstaat, sluit de pinnetjes in de batterijhouder kort en stop vervolgens het batterijtje weer terug. Dan moet het ding gereset zijn.
Met een jumper is het ook te doen, maar persoonlijk ruk ik liever het batterijtje eruit :P
Nu ga ik een misschien wel heel erg domme vraag stellen, maar hoe sluit ik die pinnetjes kort?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
F8 tijdens de boot, en dan kiezen voor "VGA mode". Dan kijken of er een vreemde resolutie is ingesteld, of dat hij pas van monitor is verwisseld. Want als je dan je PC opstart, terwijl je monitor aan of uit staat, kan nog wel eens problemen geven.

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:50:
[...]

Nu ga ik een misschien wel heel erg domme vraag stellen, maar hoe sluit ik die pinnetjes kort?
Met een jumpertje.. of een schroevendraaier werkt ook .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:50:
[...]

Schroevedraaier is het makkelijkst, maar alles dat stroom geleid voldoet.
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:48:
ik heb inmiddels ander geheugen geprobeerd (dan geeft ie 1 piep bij opstarten) maar beeld blijft zwart en lampje oranje. Heb ook een andere videokaart geprobeerd (PCI, had geen andere), maar ook hier geen beeld.
Wat zou het nog meer kunnen zijn?

gr Bob
zoals ik al zei:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

neem deze eens stap voor stap door (en post ook specs).

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 23-10-2006 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat met die batterij inmiddels geprobeerd, maar hij geeft nog steeds hetzelfde zwarte beeld, maar nu krijg ik ook geen bios overzichtje meer. Dus ik weet ook geen verdere specs.
Wanneer ik nu opstart, dan geeft ie 2 piepjes achter elkaar, en na een korte pauze nog eentje.
Dit is de POST-test nietwaar? Ik zal proberen die troubleshooter verder door te lopen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:59:
ik heb dat met die batterij inmiddels geprobeerd, maar hij geeft nog steeds hetzelfde zwarte beeld, maar nu krijg ik ook geen bios overzichtje meer. Dus ik weet ook geen verdere specs.
Wanneer ik nu opstart, dan geeft ie 2 piepjes achter elkaar, en na een korte pauze nog eentje.
Dit is de POST-test nietwaar? Ik zal proberen die troubleshooter verder door te lopen.
Goed, je hebt dus beep-codes... Wat voor bios zit erin? Google eens op de soort bios en beep codes... Denk dat je dan al wat verder op weg bent...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik erachter wat voor bios ik heb? want ik heb echt geen enkel beeld.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:08:
Hoe kom ik erachter wat voor bios ik heb? want ik heb echt geen enkel beeld.
Kast openmaken? Kijken wat er op de chip staat?
NOFI maar wat voor ICT-opleiding volg je/heb je gevolgd? Een ervaren troubleshooter zal je niet worden met de instelling die je nu hebt... Ik krijg de indruk dat je nog nooit een pc van binnen hebt bekeken...

Edit: voordat je gaat vragen waar de BIOS zit op het moederbord: pak de gebruiksaanwijzing erbij, daar staat duidelijk op aangegeven waar je moet kijken. Het type van het mobo kan je 90% van de gevallen op het mobo zelf zien (voor het geval je de fysieke gebruiksaanwijzing niet hebt en je 'm moet downloaden).

[ Voor 25% gewijzigd door FooLsKi op 23-10-2006 14:20 . Reden: nog wat verduidelijkt ;) ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals in de reacties al naar vorem komt is het handig als je eerst zelf wat dingen probeert voordat je een topic opent.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.