Orange, Sim-only & customer service

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Beetje lastig om het goede forum te zoeken aangezien ik eigenlijk twee problemen in een heb:
Ik overweeg over te stappen van Vodafone naar Orange. Ik heb al een mobiele telefoon, dus leek 'Sim-only' mij het juiste abonnement.

Kijk ik naar de tarieven, dan is Sim-only t.o.v. een normaal abonnement slechts 9ct/min in plaats van 12ct/min. Echter wordt er gesproken over een verdubbeling van je beltegoed - dus ik snap het niet zo goed.
Bij Sim-only staat op de website nog:
  • verdubbeling van je beltegoed
  • bij een Sim Only € 7,50 krijg je bijv. € 15 beltegoed
  • en betaal je omgerekend maar € 0,09 per minuut in plaats van € 0,18
Met name dat laatste stuk geeft mij de indruk dat de website-info niet klopt.

Je zou dan denken 'dan vraag je dat toch aan Orange?'... Probleem nummer twee:
Ik weet geen klantenservice van Orange te bereiken.
- per e-mail: geen mailadres van een helpdesk op de site te vinden;
- per telefoon: het helpdesk-nummer wat op orange.nl staat (06 28 500 777) lijkt alleen voor Orange-klanten te zijn: er wordt als eerste om een 10-cijferig mobiel nummer gevraagd en de mijne wordt dan niet herkend.

Dus ik heb nu twee vragen:
1) Hoe zit het met Sim-only: is het een verdubbeling, of meer een korting van 12ct/min naar 9ct/min?
2) Heeft Orange een informatiepunt voor niet-orange klanten en waar had ik dat kunnen vinden?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Telefoonnummer: direct # intoetsen, qua kosten is het een soort misleiding, je krijgt nl. voor 7,50 het tegoed van het 15 euro abbo -> *binnen* de bundel bel je best voordelig. Zodra je eroverheen gaat betaal je fijn het normale hoge tarief van het 15 euro abbo.

Verwijderd

1) Je krijgt voor € 7,50 een bundel van € 15 waaruit je € 0,18 per minuut betaalt. Anders omschreven: je krijgt een bundel van € 15 met de bijbehorende tarieven, maar betaalt € 7,50 op de factuur.

2) 0800-0188 (staat op de website vermeld als nummer waar je vragen over de shop kunt plaatsen; is dus het verkoopnummer).

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bedankt voor de tips!

Direct # intoetsen, je moet er maar opkomen...

Misschien dat ik er nog een telefoontje aan ga wagen, maar zo te lezen kloppen die tarieven en zitten ze met het woordje 'verdubbelen' bij mij op het randje van misleiding.