Toon posts:

Com21 Casema kan dat nog met een truuc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik kon niets vinden maar ik vraag het toch even,

Mijn broer dacht dat hij afgelosten was omdat hij niet meer op het internet kon
NU belde hij casema en zij vertelden hem dat ze zijn overgestapt op nieuwe moden±
Motorola Surfboard etc.

NU duurt het mischien nog 2 weken voordat zij een modem toesturen.

Mijn vraag is, is het nog mogelijk om doormiddel van een truucje hackje via de com21 nog te kunnen internetten

De specs van mijn broer is

imac G4 400

greets,

Jeff

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03 14:38
http://www.passys.nl/tips/tip35.htm
Is welliswaar een howto voor linux, maar er staat feitelijk in beschreven dat je broer tóch 2 weken moet wachten, totdat het nieuwe modem geleverd is:
Wanadoo/Casema heeft op dit moment drie typen modems in gebruik:

Demos. Het oude seriëele systeem dat niet vooruit te branden is. Aan dit modem zit een 115k2 seriëele poort, waarover een standaard dialup-modem geëmuleerd wordt. Verbinding is standaard PPP.
Com21. Dit is redelijk recent, vele steden hebben het. Dit modem moet via ethernet op de PC aangesloten worden, en er wordt verbinding gelegd via PPPoE. Com21 is echter recentelijk failliet gegaan en is dus voor kabelbedrijven geen optie meer.
EuroDocsis. Dit is het allernieuwste. Dit modem wordt ook via ethernet op de PC aangesloten. De PC verkrijgt dan via DHCP een IP adres binnen een RFC1918 netwerk (in de 10.x.y.z reeks). Binnen dat netwerk staat een l2tp server, waarop over IP een verbinding moet worden gelegd. Dan wordt een l2tp tunnel opgebouwd die de verbinding met de buitenwereld is.
Kort gezegd: Casema heeft een nieuw protocol in gebruik; en met het oude modem is het dus niet mogelijk om in te loggen op dat netwerk.

Je broer kan hooguit bellen naar Casema, en heel lief vragen of zijn nieuwe modem misschien een hogere prioriteit kan krijgen..

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

kevinvddraai schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:20:

Je broer kan hooguit bellen naar Casema, en heel lief vragen of zijn nieuwe modem misschien een hogere prioriteit kan krijgen..
Dat hij dus kan vergeten :w.

specs

• Burton
Tripp schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:23:
[...]

Dat hij dus kan vergeten :w.
Waarschijnlijk heb jij meer ervaring met de HD daar ;) Maar sommige ISP's doen daar soms niet zo moeilijk over, mits een goede reden.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-03 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

pcies jah, ik heb ook 3 modems geregd bij @home (lieve mensjes altijd tegen mij :P)

Oude motorola SB4500 (witte) (doet het nog als ik um insteek)
Motorola sb5100 doet het nog
Motorola sb5100E in gebruik

ik kan dus willekeurig 1 van de modems eraan hangen en ze springen online

@home is liev :)

ps goeie tip voor als je @home belt met problemen :

Jah ik ben al jaren klant van @home, ken het draaiboek uit me hoofd, verbind me maar door naar 2e lijns :P

werkt tot nu toe altijd :D (maximaal 20 min aan de phone(incluis wachttijden)

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-10-2006 12:00 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

die 2 weken zonder internet terugvragen... ze zijn immers veranderd van protocol zonder jou daar van tevoren op de hoogte te stellen en zonder een nieuw (werkend) modem te leveren.

• Burton
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:00:
die 2 weken zonder internet terugvragen... ze zijn immers veranderd van protocol zonder jou daar van tevoren op de hoogte te stellen en zonder een nieuw (werkend) modem te leveren.
Ik weet niet precies of dat wel helemaal zo is. 9 van de 10 keer wordt er bij zo'n ingrijpende verandering van te voren een notificatie verstuurd. En de website die ik had gelinkt, was volgens mij ook al aardig gedateert..

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 01:28

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:12:
Hallo

Ik kon niets vinden maar ik vraag het toch even,

Mijn broer dacht dat hij afgelosten was omdat hij niet meer op het internet kon
NU belde hij casema en zij vertelden hem dat ze zijn overgestapt op nieuwe moden±
Motorola Surfboard etc.

NU duurt het mischien nog 2 weken voordat zij een modem toesturen.

Mijn vraag is, is het nog mogelijk om doormiddel van een truucje hackje via de com21 nog te kunnen internetten

De specs van mijn broer is

imac G4 400

greets,

Jeff
Mocht het nog niet opgelost zijn, maar het is niet meer mogelijk simpelweg omdat de login methode niet meer op het netwerk aanwezig is en ze via het DHCP protocol werken.
Pagina: 1