Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voltmeters enzovoorts

Pagina: 1
Acties:

• Econosto
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 12:57
ik heb een vraagje wat te maken heeft met casemodding ja nu denk je waarschijnlijk he je zit in het verkeerde gedeelte te posten ik denk van niet

ik ben op zoek naar voltmeters, een geluidsmeter en een temperatuurmeter.
na een tijdje gespeurd te hebben op het internet en niks bruikbaars hebben kunnen vinden |:( is mijn vraag weten jullie misschien waar ik dat kan vinden.

de voltmeters moeten een waarde hebben die tussen de 11 en 13 volt en 4 en 6 volt, de geluids meter tussen de 10 en 40 db en de temperatuur meter tussen de 20C en 60C.
die waarden zijn allemaal de gemiddelde waarden dus als het er niet ver van af ligt is het ook goed.

en een voorwaarde is dat de behuizingen rond moeten zijn ik kan zelf de verlichting enzovoorts wel inbouwen das geen probleem

alvast bedankt

groeten aron

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 00:58

Jimbolino

troep.com

ga de lokale electronica boeren in de stad eens af.

voor een volt meter die afgesteld is op 12 volt kun je terecht bij een goede auto zaak.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan met een draaispoelmeter + de juiste weerstand je eigen voltmeter bouwen. Als je een PTC neemt, en daar de spanningsval over meet kan je ook je eigen temp. meter bouwen. Geluidsmeter weet ik alleen niet zo gauw.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De lokale bouwmarkt heeft vaak ook nog wel zooi in de schappen liggen die redelijk voldoet, daarnaast heeft de elektro boer op de hoek ook genoeg. En anders heb je nog dingen als conrad.

• Econosto
ok, ik heb net gekeken op auto sites, daar staat inderdaad een en ander leuk spul tussen en ja ik woon beetje in de rimboe zeg maar, dus ik heb niet zo even een elektronica zaak op de hoek, maar om een analoge meter te vinden is volgens mij nog best wel eens lastig, die 12 volt meter niet meer, maar de geluidsmeter wel denk ik, de temperatuur meter zal ook wel mee valen

alvast bedankt als ik alles heb gevonden zie me wel terug in de casmode rubriek

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Aron1234 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:11:
ok ik heb net gekeken op auto sites daar staat inderdaad een en ander leuk spul tussen en ja ik woon beetje in de rimboe zeg maar dus ik heb niet zo even een elektronica zaak op de hoek maar om een analoge meter te vinden is volgens mij nog best wel eens lastig die 12 volt meter niet meer maar de geluidsmeter wel denk ik de temperatuur meter zal ook wel mee valen

alvast bedankt als ik alles heb gevonden zie me wel terug in de casmode rubriek
Gebruik please punten en komma's... Dat leest een stuk makkelijker!

• Econosto
Mishmash schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:14:
[...]

Gebruik please punten en komma's... Dat leest een stuk makkelijker!
ik heb het aangepast, sorry soms typ ik iets te snel en dan vergeet ik dat

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Je hebt ook anologe DB meters.

gewoon van die dingen die je vast kunt houden en als je toch bezig bent met casemodden moet dat niet zo'n probleem zijn om ding uitelkaar te halen en iets moois ervan te maken

• Econosto
nee das ook het probleem niet, maar het moeilijkste is juist om een ronde behuizing te vinden, maar ik bedenk wel iets dan.

bedankt voor de info nu heb ik tenminste iets om mee te beginnen :)

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voor 10 euro (ex porto) heb je 3 meters, en het doet al bijna precies wat je wilt:

http://www.coolermaster-e...ial=LLC-U01&other_title=0

pricewatch: Cooler Master Musketeer 1 LLC-U01 (Zilver)

• Econosto
haha :P ja zat ik ook al aan te denken :)

ik schuif dit gedeelte even op de lange baan, wegens geldloosheid :S

Verwijderd

Zoals gezegd, de lokale elektro-DIY-winkels in de stad hebben al dergelijke dingen in voorraad.

Meestal kan je kiezen tussen analoge en digitale metertjes. Normaal is de digitale de goedkoopste en de analoge de meest nauwkeurige. (Je kan natuurlijk ook wel digitale vinden die supernauwkeurig zijn, maar dan zullen ze niet meer goedkoop zijn)

op bv. www.velleman.be hebben ze ganse assortimenten dergelijke dingen voor de thuisgebruiker en het is een merk die door veel van die hobby-winkels wordt aangeboden. Ze zijn relatief goedkoop als je gewoon 1 of 2 componentjes van iets nodig hebt. Wil je ganse dozen dan moet je naar andere leveranciers gaan.
Pagina: 1