Toon posts:

USB2.0 to IDE Cable Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een DIGITUS IDE naar USB2.0 datakabel.
http://www.digitus.info/s...nr=DA%2D70147&showpfad=ja

De meegeleverde mini-cdrom met driver werkt niet, ook zoeken op windows update bied geen uitkomst. :/

Het OS is Windows 2000 SP4, en ook op een Windows XP Pro machine met SP2 heb ik het geprobeerd.

Zelfs de digitus website heeft geen downloadable drivers voor die kabel of recentere drivers.

Heeft iemand ervaring met deze kabel of een oplossing hoe het wel kan werken? :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb wel ervaring met 2 andere van dit soort dingen die gewoon werken zonder drivers whatsoever, alleen zit er vaak een cdrom bij voor usb2 drivers in windows 98.

Wel werken sommig aparaten niet altijd lekker op dit soort converters...

specs

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
er zijn geen drivers nodig. De converter meld zich aan als 'removable disk/media'. Dat kan windows standaard al aan.
Kijk even op het handleidingkje wat de volgorde van inpluggen/aansluiten is.
Controleer eens of je harddisk (?) werkt. niet alleen opspinnen maar ook echt werkt.
Je kan ook de harddisk als primairy 'jumperren'. misschien dat de standaard 'cable select' niet goed werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door arnob op 23-10-2006 12:03 . Reden: removable is het woord ]

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:32:
Ik heb wel ervaring met 2 andere van dit soort dingen die gewoon werken zonder drivers whatsoever, alleen zit er vaak een cdrom bij voor usb2 drivers in windows 98.

Wel werken sommig aparaten niet altijd lekker op dit soort converters...
Ok... inderdaad 98 drivers van een site kunnen vinden maar deze boden geen uitkomst.
Ik wil er alleen harddisks op aansluiten. Geen andere devices.