automatisch proces killen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-07 21:33

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tooltje welke automatisch een proces kan killen. Nou zou je denken dat dat zo eenvoudig is dat dat vast wel in grote getalen op internet te vinden is, maar helaas blijkt dat niet zo. Na een dag Google en GOT doorspitten op allerlij verschillende woordencombinaties ben ik tot nu toe alleen maar op het programma 'ProcessWatch V2' uitgekomen. Dit pogramma is eigenlijk bedoeld om je processen automatisch te verdelen over je cores en om een energiebeheerprofiel aan bepaalde processen te koppelen. Je kan in dit programma ook een ander proces koppelen aan een proces welke dan automatisch opgestart word als je het proces start, en door dat te koppelen aan het in windows ingebouwde kill commando kan je het proces meteen weer killen.
Dit werkt welliswaar, alleen het probleem is dat het programma geinstalleerd en geconfigureerd moet worden, en dat het afhankelijk is van .net framework.
Het programma moet namelijk gebruikt gaan worden om in het callcenter van het bedrijf waar ik werk te voorkomen dat er MSN Messenger gedraaid wordt. Het moet daarom werken op Windows XP Home, het moet in één keer geinstalleerd kunnen worden compleet geconfigureerd en al door bijvoorbeeld een batch file sleutels in het register te laten plaatsen, of door een .ini in de zelfde map etc, en het mag niet in de taakbalk zichtbaar zijn.
Waarom perse op deze manier zal je je misschien afvragen? Ik heb al gekeken naar de registry key 'disallowrun', maar deze werkt kennelijk alleen maar onder XP Pro. Poorten op de router dichtgooien helpt bij de huidige versies van MSN ook niet meer want die gaat vrolijk over poort 80 verder. Bovendien wil de baas wel MSN kunnen blijven gebruiken, en ook ik en mijn collega's op deze afdeling gebruiken het onder andere voor onderhoud met elkaar en kennissen op het internet om ze advies te vragen bij problemen. Tevens heb ik op deze manier contact met mijn ex stagebedrijf welke ook opdrachten uitvoert voor het bedrijf waar ik nu werk.
Een andere oplossing zou zijn om over te gaan op Windows XP Pro en een win2k3 server. Dit staat al op de planning, maar zal op zijn vroegst pas over een half jaar gerealiseerd worden. De win2k3 server staat er al, alleen de licenties voor XP Pro zijn er nog niet, en bovendien moet alles dan nog geinstalleerd worden.

Als er dus iemand is die ooit zo'n tooltje ergens is tegen gekomen, of zelf geschreven heeftt, dan hoor ik het graag.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kun je niet zelf aan de gang met PSKill ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Ik zat dus ook te denken aan een bat-file die je kunt schedulen ofzo. Met taskkill. Of een vb/js scriptje waarbij je met WMI werkt.

Ik weet dus geen programma'tje voor je helaas, maar misschien helpt dit je ook verder ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je kunt wel leuk het MSN Messenger programma automatisch laten killen (elke minuut een kill schedulen ofzo), maar de kwaadwillende medewerker gaat dan gezellig verder met MSN Webmessenger, of met GAIM, of Trillian of een van de vele andere MSN clients... Niet echt een structurele oplossing dus.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Open deur: MSNMsgr verwijderen en de mensen geen adminrechten geven? En/of gewoon laten tekenen dat ze dergelijke tools niet installeren of gebruiken zonder schriftelijke toestemming van de baas.

Maar inderdaad kan je ook iets als taskkill laten draaien. Tot iemand dan gewoon de exectuable hernoemd of nog makkelijker gewoon bijv. trillian gebruikt.
edit:

Zoals hier boven dus al wordt gezegd :+

Je tekst is trouwens een stuk leesbaarder met een entertje extra tussen de alinea's.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 23-10-2006 11:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

De beste manier imho om MSN te blokken is om gewoon de msn servers te blokkeren in de firewall (kijk ff met netstat voor de verbinding). Let op de servers zijn iedere keer anders maar er zit een vaste opbouw in .

Voor zover ik weet blokt dit elke vorm van de MSN client omdat deze altijd verbinding probeerd te maken met de servers , dus web /messenger / msn / alternatieve clients.

[ Voor 4% gewijzigd door Herby op 23-10-2006 11:13 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Herby schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:47:
Kun je niet zelf aan de gang met PSKill ?
Het probleem is dat ik een web-devver ben en geen c++ .net of wat dan ook programmeur. En om iedere keer langs te lopen en met de hand pskill uit te voeren lijkt me ook niet fantastisch.
Remote pskill uitvoeren lukt ook weer niet. De virusscanner/firewall houden het gewoon tegen.
j_du_pee schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:53:
Ik zat dus ook te denken aan een bat-file die je kunt schedulen ofzo. Met taskkill. Of een vb/js scriptje waarbij je met WMI werkt.
Een batch file schedulen is niet ideaal. Batch file draait in de console dus dan zou er iedere minuut een console scherm open springen.

VBscript zou nog een optie zijn. Die bij opstarten laten uitvoeren en laten loopen. Moet ik wel opletten dat het geheugen niet langzaam volloopt.
Nvidiot schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:03:
Je kunt wel leuk het MSN Messenger programma automatisch laten killen (elke minuut een kill schedulen ofzo), maar de kwaadwillende medewerker gaat dan gezellig verder met MSN Webmessenger, of met GAIM, of Trillian of een van de vele andere MSN clients... Niet echt een structurele oplossing dus.
webmessengers zijn in de router te blokkeren. Andere clients zijn ze niet slim genoeg voor (allemaal meiden tussen de 18 en 25 jaar die nog net weten hoe MSN geinstalleerd moet worden). Bovendien kunnen die ook gewoon gekilled worden als ze er al achter komen dat er ook andere IM's zijn.
F_J_K schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:06:
Open deur: MSNMsgr verwijderen en de mensen geen adminrechten geven? En/of gewoon laten tekenen dat ze dergelijke tools niet installeren of gebruiken zonder schriftelijke toestemming van de baas.
beperkt account zal ik eens een keer naar kijken. Dat is dnek ik tot nu toe nog de beste oplossing.
Ze er voor laten tekenen zal weinig helpen. Het is voor de meeste een bijbaantje en meestal werken ze hier ook maar een maandje of 2 a 3. Het risico dat ze er uit geschopt worden nemen ze denk ik wel.
Herby schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:12:
De beste manier imho om MSN te blokken is om gewoon de msn servers te blokkeren in de firewall (kijk ff met netstat voor de verbinding)
Dat gaat helaas niet werken aangezien het alleen maar op één afdeling geblokkeerd moet worden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

E-Vix schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:28:
Remote pskill uitvoeren lukt ook weer niet. De virusscanner/firewall houden het gewoon tegen.
Dus pas je de fw aan? Hoe dan ook kan ik me voorstellen dat je verkeer vanaf een centrale server toelaat.
Een batch file schedulen is niet ideaal. Batch file draait in de console dus dan zou er iedere minuut een console scherm open springen.

VBscript zou nog een optie zijn. Die bij opstarten laten uitvoeren en laten lopen. Moet ik wel opletten dat het geheugen niet langzaam volloopt.
Batch wil je inderdaad niet doen, maar WSH/VBScript kan inderdaad prima. Geheugen vollopen lijkt me niet? In WSH wil je trouwens geen taskkill gebruiken maar de meer nette oplossing:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
 & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colProcessList = objWMIService.ExecQuery _
 ("Select * from Win32_Process Where Name = 'bladiebla.exe'") 
For Each objProcess in colProcessList
    objProcess.Terminate()
Next

En dan een paar minuten slapen. Of in de scheduler om het kwartier schedulen en dan eenmaal lopen.
Dat gaat helaas niet werken aangezien het alleen maar op één afdeling geblokkeerd moet worden.
Afhankelijk van je firewall kan je dat toch per subnet / vlan / ip regelen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Ik heb zelf ooit een klein tooltje gemaakt dat draait en in de gaten houdt of process X start. zo ja, dan sluit hij Process Y af. Ik heb hem iets aangepast, zodat er nu een ini-file bijzit en je het process dat in de gaten gehouden moet worden en het process wat gekilled moet willen kan instellen.

http://download.kennisdelen.net/taskkiller.rar

Je kan de exe een andere naam geven, de ini moet wel dezelfde naam houden. Hij checkt elke 1500 milliseconden of de task gestart is.

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoiMia op 23-10-2006 11:48 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
[...]
beperkt account zal ik eens een keer naar kijken. Dat is dnek ik tot nu toe nog de beste oplossing.
Ze er voor laten tekenen zal weinig helpen. Het is voor de meeste een bijbaantje en meestal werken ze hier ook maar een maandje of 2 a 3. Het risico dat ze er uit geschopt worden nemen ze denk ik wel.

[...]
Ik neem aan dat de beveiliging wel zo in elkaar zit dat deze afdeling op een apart LAN zit... Dan kan je voor dat LAN er een firewall tussen gooien die de msn servers blokkeerd...

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:47:
Ik heb zelf ooit een klein tooltje gemaakt dat draait en in de gaten houdt of process X start. zo ja, dan sluit hij Process Y af. Ik heb hem iets aangepast, zodat er nu een ini-file bijzit en je het process dat in de gaten gehouden moet worden en het process wat gekilled moet willen kan instellen.

http://download.kennisdelen.net/taskkiller.rar
Kijk. Zoiets bedoelde ik dus!
Ik ga kijken of ik hier verder mee kom. Ik denk het wel. Zal in ieder geval een mooie oplossing zijn totdat we verder kunnen met xp pro en policies.

@F_J_K: Ik eerst aan de slag met de oplossing van ParaNoiMia, en als dat niet (of niet goed) werkt, dan ga ik daar naar kijken.
Mishmash schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:55:
Ik neem aan dat de beveiliging wel zo in elkaar zit dat deze afdeling op een apart LAN zit... Dan kan je voor dat LAN er een firewall tussen gooien die de msn servers blokkeerd...
Euhm... O-)
Er moet nog een hoop verbeterd worden hier aan het netwerk... Bedrijf is in zeer korte tijd van 3 medewerkers in een klein hokje uitgegroeid naar een bedrijf waar iedere dag 35 man aan het werk is, en het netwerk is telkens een stukje vergroot, Nooit structureel gewerkt (alle pc's draaien XP Home bijvoorbeeld)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
E-Vix schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:36:
[...]
Kijk. Zoiets bedoelde ik dus!
Ik ga kijken of ik hier verder mee kom. Ik denk het wel. Zal in ieder geval een mooie oplossing zijn totdat we verder kunnen met xp pro en policies.

@F_J_K: Ik eerst aan de slag met de oplossing van ParaNoiMia, en als dat niet (of niet goed) werkt, dan ga ik daar naar kijken.
Als het niet goed mocht werken kan ik het zo aanpassen voor je of je krijgt van mij de source, het is geschreven in VB6 ;)
Pagina: 1