[ShS] kort en krachtige beoordeling niet toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:44
Ik heb gisteren een stukje in de ShopSurvey geplaatst. Dat was kort en krachtig, want zo verliep ook het contact met de winkel: dag 1 besteld, 2 dagen later was het artikel er zoals afgesproken. Ik werd gebeld dat ik het dezelfde dag nog kon komen afhalen. Conclusie: prima service. Dit was zo'n beetje de strekking en meer viel er eigenlijk ook niet te vertellen.
Mijn stukje is verwijderd. Nu maakt me dat niet zo heel veel uit, maar ik vraag me af wat voor een proza jullie dan verwachten. Als ik hetzelfde stukje getypt had met allerhande clichés en bijzinnen erin (lees: dus minder to-the-point) dan was de tekst langer geweest en waarschijnlijk niet verwijderd. Voortaan dus alleen de negatieve ervaringen maar posten? Daar kun je meestal inderdaad wat meer over vertellen.

ps: ik heb verder geen connecties met die webshop, dus het is niet mijn bedoeling om het bedrijf zomaar op te hemelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goed startpunt is altijd de FAQ van hetgeen je een vraag hebt:
reviews: Tweakers.net FAQ :)

Ook daar staat het echter redelijk sumier. Je maakt het jezelf het makkelijkst door gewoon chronologisch te beginnen dat je ergens naar op zoek was, dus wat je zocht, hoe je gezocht hebt, hoe je bij de betreffende winkel uitkwam, wat opviel tijdens het bestellen, etcetera tot aan het moment dat je je bestelling geplaatst hebt.

Bij verzending komt dan ook weer stapsgewijs de communicatie dat je zending de deur uit is, op welke manier die verzonden is, of Track en Trace is gebruikt, dat het aankomt en de verpakking in goede/slechte staat verkeert, deellevering is opgevolgd, een duidelijke en kloppende pakbon aanwezig is, de RMA procedure vermeld staat, mogelijkheden tot afwijkende faktuur en afleveradressen zijn geboden, enzovoort.

Het deel aftersales begint zodra de gehele levering is afgerond: jij hebt je spullen, zij hun geld. Een e-mailtje of ales goed is ontvangen is wellicht aftersales, maar wat mager om een beoordeling op te stoelen. Als er echt zaken misgaan met je onderdelen, of om andere reden een aftersalestraject nodig is, beschrijf dan ook weer chronologisch wat er plaatsvindt, wat je opvalt en hoe het opgelost wordt.

Ik weet dat bijna geen survey zo uitgebreid is, maar er moet ergens de grens getrokken worden om te zorgen dat voor de lezers een voldoende duidelijk beeld ontstaat over je bevindingen. De cijfers alleen zijn namelijk misschien een hulpmiddel, maar aangezien het gros van de mensen slechts "zeer goed" of "slecht" lijken te kennen, is het sterk af te raden enkel op de cijfers af te gaan. En daarom is een uitgebreide motivatie nu juist belangrijk :)