[IE 7]Sessie problemen in tabs

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
Ik heb een probleempje met IE 7 en tabs. Als ik ingelogd ben op een applicatie en in een 2e tabs ook inlog op dezelfde applicatie, gooit IE deze sessies door elkaar. Als ik uitlog in 1 tab, logt hij ook uit in de andere tab (niet onder hetzelfde account ingelogd).

Het lijkt erop dat IE niet een aparte sessie voor een tab "regelt" zoals FF dat wel doet. Kan iemand dit confirmeren? En zo ja is dit op te lossen? Ik kan er in de settings niets over vinden iig.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

crisp

Devver

Pixelated

Wat voor inlog systeem is dat? Cookie-based, sessie-based of HTTP authenticatie?
In ieder geval delen de diverse windows (of dat nu in een tab is of niet) elkaars geheugen als het goed is; als je bent ingelogd in tab 1 dan ben je dat ook in tab 2. In Ff werkt dat vziw ook gewoon hetzelfde...

Intentionally left blank

• Roeligan
Hmm hoe het inloggen technisch in elkaar steekt durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat aparte windows geen problemen oplevert, dus deze sessies draaien apart (toch?)

Ik zie trouwens dat ik onder FF hetzelfde probleem heb.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Zodra je IE7 nogmaals opstart door op het IE icoon te klikken krijg je een nieuw process met een nieuwe sessie code.

Binnen hetzelfde process (verschillende tabs bv) is de sessie code gelijk.

Een website kan dus niet zien of jij in tab1 of in tap10 zit te surfen dit blijft voor hem dezelfde ingelogde sessie.

[edit]
Even ter aanvulling.

IE kan dus meerdere processen starten (iexplore.exe) maar firefox (firefox.exe) gebruikt er standaard maar 1. Als een process van IE crashed gaat er maar 1 scherm dicht en bij firefox ben je gelijk al je open schermen kwijt.

* IE is soms onvoorspelbaar zoals iedereen weet :+

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 12:48 ]

• Roeligan
Zoals ik al aangaf heeft FF dit "probleem" ook.

Best jammer, want ik heb vaak (lees bijna altijd) meerdere vensters open staan op dezelfde app.

RatPack #814

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

lier

MikroTik nerd

Maar het gaat in de praktijk alleen om de situatie dat je dezelfde applicatie (beter gezegd, dezelfde namen van sessie-variabelen) meerdere malen binnen één window open hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik geef dus aan dat je iig meerdere processen van IE kunt starten om dit probleem te omzeilen. Bij firefox kan dit dus helemaal niet.

Misschien dat er wel plugins voor zijn maar die kan ik zo snel niet vinden.
Pagina: 1