A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Wat voor inlog systeem is dat? Cookie-based, sessie-based of HTTP authenticatie?
In ieder geval delen de diverse windows (of dat nu in een tab is of niet) elkaars geheugen als het goed is; als je bent ingelogd in tab 1 dan ben je dat ook in tab 2. In Ff werkt dat vziw ook gewoon hetzelfde...
In ieder geval delen de diverse windows (of dat nu in een tab is of niet) elkaars geheugen als het goed is; als je bent ingelogd in tab 1 dan ben je dat ook in tab 2. In Ff werkt dat vziw ook gewoon hetzelfde...
Intentionally left blank
Hmm hoe het inloggen technisch in elkaar steekt durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat aparte windows geen problemen oplevert, dus deze sessies draaien apart (toch?)
Ik zie trouwens dat ik onder FF hetzelfde probleem heb.
Ik zie trouwens dat ik onder FF hetzelfde probleem heb.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Zodra je IE7 nogmaals opstart door op het IE icoon te klikken krijg je een nieuw process met een nieuwe sessie code.
Binnen hetzelfde process (verschillende tabs bv) is de sessie code gelijk.
Een website kan dus niet zien of jij in tab1 of in tap10 zit te surfen dit blijft voor hem dezelfde ingelogde sessie.
[edit]
Even ter aanvulling.
IE kan dus meerdere processen starten (iexplore.exe) maar firefox (firefox.exe) gebruikt er standaard maar 1. Als een process van IE crashed gaat er maar 1 scherm dicht en bij firefox ben je gelijk al je open schermen kwijt.
* IE is soms onvoorspelbaar zoals iedereen weet
Binnen hetzelfde process (verschillende tabs bv) is de sessie code gelijk.
Een website kan dus niet zien of jij in tab1 of in tap10 zit te surfen dit blijft voor hem dezelfde ingelogde sessie.
[edit]
Even ter aanvulling.
IE kan dus meerdere processen starten (iexplore.exe) maar firefox (firefox.exe) gebruikt er standaard maar 1. Als een process van IE crashed gaat er maar 1 scherm dicht en bij firefox ben je gelijk al je open schermen kwijt.
* IE is soms onvoorspelbaar zoals iedereen weet
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 12:48 ]
Zoals ik al aangaf heeft FF dit "probleem" ook.
Best jammer, want ik heb vaak (lees bijna altijd) meerdere vensters open staan op dezelfde app.
Best jammer, want ik heb vaak (lees bijna altijd) meerdere vensters open staan op dezelfde app.
RatPack #814
Maar het gaat in de praktijk alleen om de situatie dat je dezelfde applicatie (beter gezegd, dezelfde namen van sessie-variabelen) meerdere malen binnen één window open hebt.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
Ik geef dus aan dat je iig meerdere processen van IE kunt starten om dit probleem te omzeilen. Bij firefox kan dit dus helemaal niet.
Misschien dat er wel plugins voor zijn maar die kan ik zo snel niet vinden.
Misschien dat er wel plugins voor zijn maar die kan ik zo snel niet vinden.
Pagina: 1