Ingewikkeld KVM probleem

Pagina: 1
Acties:

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Hoi,

Ik heb momenteel volgende situatie thuis:

- 1 MCE systeem
- 1 Win XP systeem

Ik kan op beide systemen werken met 1 keyboard, muis en scherm via een simpele Belkin KVM switch. Tot hier het simpele gedeelte. :)

Nu ga ik een TFT scherm in de muur bouwen die aangesloten wordt op het MCE systeem om radio, TV, etc... functionaliteit te hebben via dit scherm.
Nu wil ik nog steeds met mijn keyboard, muis EN scherm kunnen werken op dit MCE systeem, om administratie taken uit te voeren die moeilijk gaan via een TFT in de muur, eventueel in clone mode met het TFT scherm in de muur.

Iemand een idee hoe ik dit kan verwezenlijken ?

Thnx
Johan

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Een dure oplossing:

Matrox Dual Head 2GO

Ik weet alleen niet of deze ook kan klonen, da's het enige.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 17:18

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

TFT monitor gecloond met de primaire die je via de KVM laat zitten? Er vanuit gegaan dat je dus gewoon 2 monitoren op je MCE bak aan kunt sluiten. TFT laat tijdens het werken op de andere bak dan gewoon nog steeds het beeld van de MCE bak zien.

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 13:48
Koop zo'n dupliceerder (die gebruiken ze veel voor trainingen ed)
Lijkt beetje op een Kvm switch maar dan zonder t/m aansluitingen..

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Er zijn enkele mogelijkheden:
- ofwel koop je een VGA-splitter. Dat is een doosje met 1 VGA input en 2 VGA outputs. 1 output naar TFT, 1 naar KVM. Je beeld wordt gecloned, en je pc heeft het niet eens door.
- ofwel koop je een VGA splitkabel, kan je vinden op google door bvb VGA-Y te zoeken. Doet ongeveer hetzelfde als die VGA-splitter maar de kans op kwaliteitverlies is enorm, en zou ik niet doen.
- ofwel steek je een extra VGA-kaartje (PCI) in je MCE doos, in hoeverre dit mogelijk is. Via dat VGA-kaartje heb je dan een aparte output. Is een ingewikkelde oplossing, een DualHead2Go doet eigenlijk hetzelfde, maar die laatste is duurder.
- ofwel steek je een netwerkkaartje in je MCE, en beheer je de zooi via remote desktop/PC Anywhere/Remote Admin/etc vanop je andere pc, dan heb je niet eens een KVM nodig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

• johanvdv
ok, ik zie momenteel 2 oplossingen, denk ik :)

- zoals Kippenijzer voorstelt, simpel en goedkoop, enkel een verloopstuk VGA naar DVI
- ofwel met een VGA Splitter (http://www.newstar.nl/nl_1producten/ns-122_info.html)
Deze plaats je dan tussen de VGA uitgang op de PC en de KVM Switch. Heeft volgens mij als enige voordeel dat je kan kiezen welke uitgangen je actief zet, terwijl dit bij een clone mode op videokaart niveau niet of moeilijker kan. Deze oplossing is wel duurder uiteraard.

Johan

• johanvdv
damn, ik moet dringend sneller leren typen :)

thnx krisis1
Pagina: 1