Toon posts:

Mac OSX en WinXP op een pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halle beste GoTters!

Ik ben een beginneling wat betreft het opzetten van Mac software, dus ik hoop dat enige hulp hier geboden kan worden :)
Het verhaal is dus;
Ik wil een versie van MacOSX en een versie van windows XP op dezelfde pc hebben draaien.
Ten eerste, is dit mogelijk? (en dan bedoel ik niet met een emulator oid)
Gewoon dat ik in het begin een keuze krijg of ik Windows of Mac wil starten, en dat vervolgens daadwerkelijk gedaan word.
Ik weet dat dit kan met 2 windows versies, dus waarom niet met mac en windows zou je denken.
Ik snap dat de mac versie dan wel gepatched moet zijn oid voor een pc, maar daar is wel aan te komen.

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben!

Bvd! :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan ja, als je een Mac koopt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo CyBeR, en bedankt voor je snelle antwoord.
Bedoel je daarmee dat het niet mogelijk is om dit te realiseren?

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
Doe maar niet ;)

[ Voor 128% gewijzigd door leon1e op 27-10-2006 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch dat is precies wat ik zocht!

Bedankt The-Hi_End!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Jij bent een heuze MISBRUIKER!

OSX draaien op een PC? Hoe durf je! :/

Je koopt een Mac om het ontwerp en OSX/OS9, wat je leuk vind.
Mac OS draaien op een PC bak is niks. Dat 'klopt' niet.

Windows zal nooit, naar dan ook echt nooit aan OSX kunnen tippen. OS 8 was al beter van Vista ooit zal worden. Get a life, get a Mac :+

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Niemand vind OS9 nog leuk :+ En 10.1 was ronduit crap, pas bij 10.2 werd de boel echt interresant
Begrijp me overgens niet verkeerd, ik heb zelf een mac, maar ik blijf ook objectief ;)

@ TS, je kan met enige moeilijkheid osx draaien op een gemiddelde PC, maar vaak werken dingen als netwerk, geluid en soms zelfs video niet goed. Mocht je echt OSX willen gebruiken naast windows zou ik kijken naar een Intel Mac.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Matias schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:14:
Niemand vind OS9 nog leuk :+ En 10.1 was ronduit crap, pas bij 10.2 werd de boel echt interresant
Begrijp me overgens niet verkeerd, ik heb zelf een mac, maar ik blijf ook objectief ;)

@ TS, je kan met enige moeilijkheid osx draaien op een gemiddelde PC, maar vaak werken dingen als netwerk, geluid en soms zelfs video niet goed. Mocht je echt OSX willen gebruiken naast windows zou ik kijken naar een Intel Mac.
Ik zelf vind OS9 nog steeds lekkerder werken dan OSX. Qua interface en functies springt OSX er hoog bovenuit. Maar waarvoor ik het wil gebruiken zweer ik bij OS9.

Ik ben iets minder objectief denk ik :+

En inderdaad, wil je OSX en Windows draaien, dan moet je een Mac hebben. Zoals ik al zei:
Get a life, get a Mac

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:00:
Hallo CyBeR, en bedankt voor je snelle antwoord.
Bedoel je daarmee dat het niet mogelijk is om dit te realiseren?
Yup. Op een nieuwe mac (met intel proc) is dat zonder gekloot met patchen mogelijk. En dan heb je ook niet meteen je OSX ge-illegaliseerd (want dat mag je alleen op een stuk hardware van Apple draaien). Bovendien hoef je dan niet bang te zijn dat een software update je hele systeem overhoop haalt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Crijnn schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:09:
...
Windows zal nooit, naar dan ook echt nooit aan OSX kunnen tippen. OS 8 was al beter van Vista ooit zal worden. Get a life, get a Mac :+
niet zeveren e!
Zo vond ik 3.11 ook wel beter als OS8, maar die dingen konden ook bijna niets!!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

:? OSX op een PC - waarom NIET? :?
Hier zijn een aantal redenen voor:
  • Het is illegaal. Apple verbiedt het gebruik van OSX op niet-Apple hardware
  • Je zult op een PC nooit de out-of-the-box experience hebben, omdat je vanalles moet aanpassen en een hoop prutswerk moet verrichten om het een beetje aan de praat te krijgen
  • Met een gerust hart je software updaten kan je ook vergeten, omdat een nieuwe OS release de werking van je gehackte OSX weleens compleet teniet zou kunnen doen
  • Macs zijn gewoon veel gaver ;)
:? Jamaar, hoe draai ik dan WEL mijn oude Windows naast OSX :?
Sim-pel. Hier zijn 2 mogelijkheden voor, en welke je wil gebruiken hangt eigenlijk volledig van je wensen af.
Parallels
Parallels is virtualisatiesoftware. Je kan in een virtual machine een Windows installatie draaien op near-native snelheid. In principe is het prima voor alles, tenzij 3D performance heel belangrijk is (er is geen 3d accelleratie), of wanneer je echt 100% performance van je processor nodig hebt (er is wel een kleine performance hit)

Boot Camp
Boot Camp is een programma van Apple dat, in combinatie met de firmware upgrade van een tijdje geleden, het booten van andere OS'en op de Intel Mac mogelijk maakt. Boot Camp zorgt voor het partitioneren van je schijf, en het branden van een driver-CD voor Windows XP, zodat alle Mac hardware ook daadwerkelijk werkt onder Windows. Deze methode is vooral handig wanneer je bijvoorbeeld Windows wilt gebruiken voor games.

Verschil in gebruik
Het grote verschil zit hem in wel of niet rebooten. Parallels is een applicatie onder OSX die een virtuele machine start (of meerdere als je dat wenst); Boot Camp maakt een dual boot mogelijk. Als je van OSX naar Windows wilt (of andersom) via de Boot Camp methode, moet je je Mac dus opnieuw opstarten.

Beide methoden hebben dus hun voordelen. Ik gebruik ze dan ook allebei. Op mijn MacBook gebruik ik Parallels, zodat ik o.a. wat specifieke Windows software kan draaien voor mijn werk. Verder heb ik via die methode een PXES (thin client) machine, een Solaris machine, en een PXE server (netboot en netinstall) ter beschikking. Op mijn iMac gebruik ik Boot Camp, omdat ik op mijn iMac ook mijn Windows games wil kunnen spelen.

Launching containers into space

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Whieee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:08:
:? OSX op een PC - waarom NIET? :?
Hier zijn een aantal redenen voor...

:? Jamaar, hoe draai ik dan WEL mijn oude Windows naast OSX :?
...
Amen.

Wat betreft het draaien van Mac OS X op een "gewone" PC: daar kunnen we je hier helaas niet mee helpen, aangezien dat niet legaal is :)
Crijnn schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:09:
OS 8 was al beter van Vista ooit zal worden.
Ahem, laten we het er maar op houden dat over smaak niet te twisten valt :X In ieder geval vind ik het best dapper om een OS dat niet eens protected memory management biedt te vergelijken met Vista :P

[ Voor 58% gewijzigd door dawuss op 27-10-2006 13:31 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
He vergeet alt+c niet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.