Sapphire x1600 pro geeft heel wazig beeld.

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Een week geleden gaf mijn oude Radeon 9800 pro ineens groene strepen over het beeld dus was deze aan vervanging toe. Ik wil geen complete upgrade betalen om een pci-e kaart te kunnen gebruiken dus ben voor de sapphire x1600 pro gegaan.

Ik heb als monitor een Eizo T765 en draai nu de RC2 van Vista. Ik heb net mn nieuwe kaart in het systeem geprikt en opgestart. Vista wist gelijk wat ie moest doen en herkende de kaart direct.

De groene strepen zijn gelukkig weg :+ , alleen is mijn beeld niet meer zo scherp als dat ik gewend ben.

Ligt dat aan mijn relatief goedkope keuze? Of ligt het aan mijn hardware? Of aan Vista? ( wat me sterk lijkt )

Wat me ook opvalt als ik switch tussen resoluties dat hij een hele extreme overgang maakt. Normaal word het beeld zwart en klik hij geeft de nieuwe resolutie weer. Deze geeft heel snel een dikke rode soms groene horizontale streep over het beeld als het beeld even op zwart staat.

Kan misschien niks betekenen, alleen heb het nog nooit gezien. Mijn oude kaarten zijn Radeon 8500 >> 9800 pro.

Heb ik een verkeerde keuze gemaakt? Zijn er nog meer gebruikers aanwezig die deze kaart in gebruik hebben?

[ Voor 28% gewijzigd door FireStarter op 23-10-2006 01:39 ]

w00t

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

laatste ati drivers al geinstalleerd?

Patient gamer

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
De x1600 zou betere kwaliteit moeten geven (avivo, betere dac's), ik ben overgestapt van een R9700 naar de x1600 en merk eigenlijk geen verschil.

Verwijderd

kan het niet zo zijn dat de refresh rate op 60 Hz staat? als dat bij mij zo is dan vind ik het ook niet zo scherp.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Op welke OS draaide je 9800 pro?

www.koopeendroom.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:52:
kan het niet zo zijn dat de refresh rate op 60 Hz staat? als dat bij mij zo is dan vind ik het ook niet zo scherp.
lijkt mij bs tbh, want de refresh rate bepaald alleen hoe vaak een scherm 'ververst' wordt, en heeft niets met de beeldkwaliteit/scherpte te maken ;) .

Verwijderd

Ik heb mijn 9700pro geruild voor een x1600pro, maar ik zie echt geen verschil, alleen in prestaties dan, niet dat het scherm doffer is geworden oid. Licht het niet gewoon aan de instellingen van je monitor. Je zou je monitor eens moeten resetten.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:39:
Ik heb mijn 9700pro geruild voor een x1600pro, maar ik zie echt geen verschil, alleen in prestaties dan, niet dat het scherm doffer is geworden oid. Licht het niet gewoon aan de instellingen van je monitor. Je zou je monitor eens moeten resetten.
De DAC's van de 9x serie waren al van goede kwaliteit en voor zover kan ik merken dat mijn X850XT niet een revolutie aan verbeteringen geeft...sneller ja! En misschien wat meer video support functies, ik kan in ieder geval HD video bekijken :)

Tot we naar 64-bits kleuren overstappen denk ik niet dat er veel verbetererd kwa "output"

There is no place like ::1

Verwijderd

Wat is je huidige scherm resolutie?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Heb mijn 24" dell binnen gekregen en aangesloten. Probleem opgelost. Ineens is mn oude crt waziger geworden.

Iig bedankt voor alle reacties :)

w00t

Pagina: 1