Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HD-activiteit iPod hoorbaar over autospeakers

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb laatst een autolader voor m'n iPod gekocht bij de LIDL, 6 EU.
Deze heb ik direct voorzien van een female jackplug, en dat varkensstaart-snoer vervangen door een USB kabel ivm meer polen.

De jackplug heb ik dus verbonden met de line-out pinnen van de dockconnector zodat mijn iPod opgeladen wordt en ik tegelijkertijd een line signaal naar m'n autoradio kan sturen.

Werkt allemaal prima, echter hoor ik op de achtergrond (tijdens pauzes b.v.) de HDD van m'n iPod draaien, en ook hoor ik de motor van m'n auto. Dit uit zich in een hoogfrequent geluid.

Waar kan dit door komen ?
Ik heb de USB datalijnen voor het R+L lijnsignaal gebruikt, en de buitenmantel als aarde. Zou dat de boosdoener zijn ?
Nu ik erover nadenk, volgens mij doet het probleem zich ook voor als ik de headphone uitgang op de iPod gebruik, zou ik dus misschien de voeding moeten filteren op wat voor wijze dan ook ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Groundloop. Loop verbreken door het toepassen van een galvanische scheiding, bijvoorbeeld 2 audiotrafo's in het lijncircuit.

Is een VFAQ (very frequently asked question ;-) )... ZIe ook:
http://www.z74.net/FAQ-Brom.txt
[autoradio] Massa's aan elkaar?