Wat is jouw beste audio player onder Windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.060 views sinds 30-01-2008

• Ick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 08:31
Hey all,

Ik ben al een tijdje aan het dubben over de beste audio player onder Windows. In de tijd van Winamp 1 en 2 groot fan geweest, maar door de traagheid van Winamp 3 ben ik overgestapt naar Windows Media Player (10 en nu 11 beta). Maar over 11 ben ik ook niet echt te spreken.

Om wat inspiratie op te doen ben ik benieuwd naar wat jullie meest geliefde audio player is. Alle suggesties zijn welkom, en argumenten zijn nooit weg.

Verwijderd

En als je dan weet wat de meeste mensen gebruiken, ga jij dat dan ook gebruiken, om bij de 'cool kids' te horen of zo?

Er zijn echt talloze topics over mediaplayers, gebruik de search anders even. Succes!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf wel fan van iTunes. Als je niet bang bent om de controle over je bestanden uit handen te geven en even de tijd neemt om je bestanden goed te taggen (zijn genoeg automatische oplossingen voor) dan heb je echt een relaxed programma om door je collectie te bladeren.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 08:45

Nietzman

Woei!

iTunes. Maar die laat ik dan ook fijn m'n muziek beheren, en wat Bigs verder zegt. Puur als lichtgewicht speler gebruikte ik er vroeger altijd FooBar naast.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Winamp 5 in classic mode.
Niks traags aan.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ick schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:30:
Hey all,

In de tijd van Winamp 1 en 2 groot fan geweest, maar door de traagheid van Winamp 3 ben ik overgestapt naar Windows Media Player.
Jesus, dat is wel een hele tijd terug. Toch al 3 jaar :X
Winamp 5 is alles van 1 en 2, minus de nadelen van 3. :)
Maar dit wordt weer een opsom topic :/ , mijn favorite players: Winamp en Foobar.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Voor de puristen en no-nonsense mensen natuurlijk Foobar2000
Verder vind ik Media Monkey een erg gemakkelijk programma om je collectie te organiseren.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat maakt het nou uit dat dit een opsom topic wordt? :P

[ontopic]

Ik gebruik eigenlijk overal iTunes voor, Winamp heb ik nooit goed mee kunnen werken en Foobar heb ik nog niet geprobeerd (wel over gehoord). Windows Media player is leuk maar heeft minder opties dan bijvoorbeeld iTunes. Ik vind het ook niet om aan te zien hoe WMP eerst de bestandsnaam laat zien, en dan pas de id3 tags gaat laden, maar das persoonlijk.

Oh, en de partyshuffle van iTunes is helemaal geweldig. Net zo goed als gewoon random muziek, maar je kunt er toch stiekem nog een nummertje dat je erg graag wilt luisteren tussendoor afspelen.

EDIT:

@Henk: MediaMonkey ziet er grappig uit, maar wat voor voordelen bied het tegenover bijvoorbeeld iTunes? Ik vind iTunes een prima programma, maar sta open voor iets beters :)

[ Voor 13% gewijzigd door Patriot op 22-10-2006 23:45 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 15:42

_Ernst_

Mark It Zero!

Zelf gebruik ik WinAmp 5 in combinatie met de Dynamic library plugin om makkelijk door m'n mp3 verzameling te navigeren en te zoeken. Werkt heerlijk moet ik zeggen :) WMP10 gebruikte ik eerst voor muziek, maar dat vind ik toch net iets minder makkelijk werken. iTunes vind ik niks vanwege de reden die hierboven al genoemt word, het neemt namelijk het beheer over je muziek verzameling over, en dat moet ik niet hebben :)

Last.fm

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:46
WinAmp _/-\o_
.... In de tijd van Winamp 1 en 2 groot fan geweest, maar door de traagheid van Winamp 3 ben ik overgestapt.....
Als je WinAmp installeer dan vraagt hij of je gebruik wilt maken van de Classic of de Modern skins. Ik gebruik alleen de classic omdat hij dan lekker snel reageert net als de vorige versies van WinAmp.

Options -> Preferences -> Skins -> Classic

Windows Media Player vind ik maar rommel, zo traag als wat. Voor video gebruik ik MediaPlayer classic, die zit standaard bij de K-Lite Codecpack. Media Player classic is net als de classic van WinAmp lekker snel :9 en daar hou ik van.

Sapphire B850M | 9800X3D | Corsair 2x32GB | Sapphire RX9070XT | Lian-Li A3

• gonkerd
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-07 19:58
winamp
wel met classic skin

[ Voor 64% gewijzigd door gonkerd op 22-10-2006 23:59 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

WinAmp 5 in classic mode.

Met MediaMonkey om de giegjes aan muziek een beetje bladerbaar te houden. Jammer dat je een extra programma nodig hebt aangezien de library in winamp niet te denderend is, maar het zij zo.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:19

DropjesLover

Dit dus ->

winamp 5, modern skin.

vind er niets traags aan en het werkt allemaal ff wat makkelijker als je de knopjes tenminste ziet staan ergens of niet zo van sneltoetsen houd (of niet kan onthouden zoals ik ;) )

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Issems
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 11:29
windows mediaplayer 11 (nog in beta fase) maar WAT EEN VOORUITGANG ZEG !!!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:09
MediaPlayer 11 is inderdaad echt een fantastische vooruitgang. Toch houd ik het vooralsnog bij Foobar2000 ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 19:13
MusikCube

Ideaal

specs

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 23:18
Foobar2000?

Voor mij de absolute winnaar :>

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1445/foobardo4.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door roT- op 23-10-2006 00:43 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 13:34

Krizzie

Progressive Music \o/

WinAmp 5. :)

Sneltoetsen kun je aanpassen naar wens, heb me nummerieken tobo omgebouwd tot sneltoets deel. :+

En met een beetje pc werkt de modernskin ook gewoon snel hoor. :)

Op het moment gebruikt Winamp 13MB en 1% cpu terwijl ik naar ETN.fm luister :9

Het enige nadeel vind ik dat grotere playlists (zeg 500 plus nummer) het wel erg lang duurt voor hij alles geindexeerd heeft.

Geluidswolk

• Ruler Of Death
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07 18:47

Ruler Of Death

Waiting for you

Foobar2000: lekker licht.
tijdens mp3 afspelen en geminimaliseerd naar systeemvak: 2 mb geheugen gebruik en nagenoeg geen processorgebruik(hooguit 1%).

ik gebruik geen organiseerprogramma.
Winamp heb ik er nog opstaan ivm ipod vullen met de plug-in.

[ Voor 33% gewijzigd door Ruler Of Death op 23-10-2006 00:38 ]

Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier ook Winamp 5 in classic mode. Gebruik Winamp al jaren en het doet eigenlijk alles wat ik wil. En daarbij is het lekker licht.

Ik heb wel veel andere progjes geprobeerd, maar telkens was het het toch net niet helemaal ;)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 01:04

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Foobar2000 met wat custom aanpassingen (standaard GUI is boring).
Winamp staat als standaard programma om audiofiles te openen bij dubbelklik.

Maar via winamp luister ik nooit muziek.
Foobar is zalig in alle opzichten. Je kan er super mee taggen!
1000+ cd's in je list is geen problemen (lees: snel), search is realtime enz...

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 14:34

Razer86

Hmm....

Media Player Classic voor de Films, Winamp(Modern Skin) voor de Muziek, Evil Player voor muziek tijdens games, verbruikt bijna niets qua geheugen en cpu.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 09:48
Winamp 2.81. Neemt ongeveer 1 sec aan cpu tijd in beslag per 2 uur spelen op een 3000+. Ik gebruik het nu sinds 2001 en ben er nog steeds goed over te spreken. Er zitten vrijwel geen bugs of fratsen in.

tvw

Verwijderd

Hey all,

Ik ben al een tijdje aan het dubben over de beste audio player onder Windows. In de tijd van Winamp 1 en 2 groot fan geweest, maar door de traagheid van Winamp 3 ben ik overgestapt naar Windows Media Player (10 en nu 11 beta). Maar over 11 ben ik ook niet echt te spreken.

Om wat inspiratie op te doen ben ik benieuwd naar wat jullie meest geliefde audio player is. Alle suggesties zijn welkom, en argumenten zijn nooit weg.
? Ik snap je verhaal niet.. "door de traagheid van Winamp 3..." Wie heeft jou verplicht om te upgraden?
Ik zelf gebruik al jaren versie 2.71, die kan alles wat ik wil dat ie kan en is lekker snel.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 09:58

TwoR

Gekleurde stippen

winamp 5, classic :D

Werkt perfect !!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 23:42

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik gebruik nog altijd winamp 2.81, start op binnen de seconde en speelt mijn muziek gewoon af zoals het hoort. :)

Heb die "overbodige troep" van de nieuwere versies niet nodig (Ik vind het overbodig, want ik gebruik het niet) en vind het trager opstarten dan 2.81. :)

Twitter

Verwijderd

Foobar, licht, snel, doet alles wat ik wil, kan niets wat ik niet wil.
Het grote Foobar topic
Vroeger heb ik winamp gebruikt, tot versie 3 toen was de pret eraf. WMP is wat mij betreft rotzooi, ik heb er zelfs een hekel aan in firefox.

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is sowieso niet verstandig om Winamp 2.x te gebruiken aangezien daar beveilingslekken in zitten. Aangeraden word dan ook om over te stappen naar Winamp 5 Lite. :)
http://www.winamp.com/player/free.php

Ik gebruik trouwens Foobar

[ Voor 6% gewijzigd door Vagabonding op 23-10-2006 19:52 ]

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:16
Gebruik Winamp 5.25 in classic mode. Werkt makkelijk en snel, met shift L snel een nieuwe map in de playlist, en vanuit verkenner makkelijk een selectie toevoegen middels Enqueue.

Draait ook tijdens games en heb er niet echt last van.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 23:42

Dennahz

Life feels like hell should.

Pinata schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:51:
Het is sowieso niet verstandig om Winamp 2.x te gebruiken aangezien daar beveilingslekken in zitten. Aangeraden word dan ook om over te stappen naar Winamp 5 Lite. :)
http://www.winamp.com/player/free.php

Ik gebruik trouwens Foobar
Volgens mij pas vanaf versie 2.91 hoor :) En ik luister nooit streams e.d. alleen complete albums dus wat daar onveilig aan is? :)

Twitter

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-07 19:20
Ik gebruik Winamp 5 modern, reageert gewoon snel. Misschien als ik classic lite doe dat ik opeens verschil merk, maar dit werkt prima voor mij.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Winamp 5. (leuk was de feature list waarin ze de mindere winamp 3 op de hak namen: - "most stuff actualy works")

Werkt gewoon snel inderdaad (en ik gebruik ook nog de klassic zwart/groene scin)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

winamp 5, classic, is mij snel genoeg

wel met 10% cpu gebruik, wat wil je met een duron 1000 :P

• Lady_Morgana
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Lady_Morgana

The only true Lady here :o))

Wij gebruiken hier al jaren winamp!
Nu versie 5 met modern MMD3 skin. Doet alles wat wij willen en blijft voor ons de beste.
Zeker met het meest fantastische klein progje ooit: Evillyrics!!
Nooit meer zoeken naar songteksten.

No i have NOT lost my mind, I have it backed up on tape somewhere :P

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik gebruik al tijden vuplayer, klein, licht, snel en het doet wat ie moet doen: muziek spelen zonder fratsen.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Winamp 2.95. Wel oud, maar waarom upgraden als 't gewoon prima werkt.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

We doen hier niet aan opsomtopics. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.