[Quadro 4NVS]Geen 1680*1050 te selecteren als resolutie.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb gisteren op de pcdumpdag een PCI Quadro 4NVS 64MB PCI gekocht om een TFT schermpje aan te hangen. Dit is de secundaire kaart in mijn systeem.

Nu is het de bedoeling dat er een Dell 2005FPW aan komt te hangen, die een native reso heeft van 1680*1050. Nu heb ik deze kaart als eerste geinstalleerd met de standaard drivers die op het cdtje erbij zaten (dat waren de Nvidia 43.03 drivers). Deze installeerden netjes, maar de max resolutie zat op 1600*1200, niet bruikbaar voor mijn monitor.

Vervolgens de Nvidia Quadro forceware 91.47 drivers geinstalleerd, deze gaf na de installatie echter het probleem dat de driver was geschreven voor een oudere versie van het OS en daardoor niet werkte.
Vervolgens de oudere 84.26 driver geinstalleerd en deze gaf exact dezelfde error.
Op de HP site gezocht naar de driver die erbij geleverd werd, maar daar staat enkel de 43.03, die ik dus ook al op mijn cdtje heb staan.
Via de nvidia archives nog een 77.18 versie kunnen vinden, deze installeert netjes, maar geen 1680*1050 resolutie. Wel hogere resos nu, 1920*1200 kan bijvoorbeeld wel (en dat is exact dezelfde verhouding als 1680*1050).

Vervolgens heb ik via Guru3d en Tweaks R Us wat aangepaste drivers voor zowel de quadro als de GF/TNT serie gedownload, en ook een aangepaste INF file gebruikt van Tweaks R Us voor de 91.37 driver.

Het maakt blijkbaar geen klap uit of ik nu kies voor de Quadro drivers of de Geforce/TNT drivers, de installatie loopt gewoon door, maar met geen van allen krijg ik het voor elkaar de goede drivers te krijgen.

via google kwam ik hier uit: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=10489

daar worden 2 oplossingen gegeven
1. kiezen voor de aangepaste INF
2. kiezen voor een 1600*1024 reso, dat stretchen merk je toch niet zo erg :X

de eerste oplossing werkt dus niet en de 2e ga ik niet eens proberen, gezien dat gewoon een ranzige non-oplossing is :P

In de driver die ik nu heb heb ik niet de mogelijkheid zelf een reso in te vullen, een optie die ik op mijn 7600GS wel heb op mijn X2 (waar nu 2 monitoren aanhangen), en op een of andere manier krijg ik die ook met aangepaste inf niet voor elkaar.

Verder even de specs van het bakkie.

Ik draai win2k en ik vermoed dat het daar misschien ook niet helemaal lekker gaat, maar een ander OS is geen optie op het moment.

- Gigabyte GA7DPXDW-P
- 2x Athlon MP 2600+
- 2x 1GB Kingston Ram
- 2x 320GB Seagate Hdd
- Promise TX2000 RAID
- Sapphire 9700 pro (primaire kaart)
- HP OEM Nvidia Quadro NVS4 (secundaire kaart)
- NEC USB2.0 kaart
- Terratec 5.1 geluidskaart

verder is het de bedoeling dat er straks 2 Dell 2005FPWs aanhangen, nu zit er een Samsung 710T aan de Radeon en 1 Dell aan de Quadro, maar deze bak moet de X2 die ik heb gaan vervangen :P).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24

Sick Nick

Drop the top!

Je kan met powerstrip custom resoluties toevoegen. Als je al 1920x1200 al had kan je dus wel de breedbeeld resoluties instellen. Dan knal je jouw 1680x1050 erbij en klaar is kees als het goed is :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Sick Nick schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:10:
Je kan met powerstrip custom resoluties toevoegen. Als je al 1920x1200 al had kan je dus wel de breedbeeld resoluties instellen. Dan knal je jouw 1680x1050 erbij en klaar is kees als het goed is :)
Tja, dat heb ik gelijk even geprobeerd, maar het gaat niet lukken met powerstrip, hoger dan 1280*1024 kan ik niet selecteren vanuit powerstrip :(

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Als je nu dat 20" scherm er nog niet aan hebt hangen, dan is het volgens mij ook niet mogelijk die resolutie in te stellen...

Aan mijn computer hangt de dell 2405fpw, als ik hier een 20" breedbeeld monitor aanhang, dan is het ook niet mogelijk om 1920*1200 te selecteren.

Kortom, ik zou me er pas druk om gaan maken zodra het scherm er staat. Dan weet je daadwerkelijk of die resolutie niet te kiezen is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Double J schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:34:
Als je nu dat 20" scherm er nog niet aan hebt hangen, dan is het volgens mij ook niet mogelijk die resolutie in te stellen...

Aan mijn computer hangt de dell 2405fpw, als ik hier een 20" breedbeeld monitor aanhang, dan is het ook niet mogelijk om 1920*1200 te selecteren.

Kortom, ik zou me er pas druk om gaan maken zodra het scherm er staat. Dan weet je daadwerkelijk of die resolutie niet te kiezen is.
Het scherm hangt er dus al aan.

Het zit alleen zo. Momenteel staan hier 2 pcs.
1 Athlon X2 3800+ , daar hangen nu 2 Dells aan
1 Athlon MP 2600+, daar hangt nu 1 Samsung aan.

De bedoeling is om die Athlon MP te gaan gebruiken als hoofdwerkbak en die X2 mag weer gamebak gaan spelen ofzo en krijgt dus een single monitor.

Omdat beide bakken toch naast elkaar staan heb ik die Dell alvast aan de Quadro gehangen, maar dan nog kan ik geen 1680*1050 selecteren.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:43
- In de nVidia driver kun je onder Screen Resolutions & Refresh Rates het een en ander aanpassen.
- Met RivaTuner kun je alle mogelijke resoluties samenstellen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
biobak schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:31:
- In de nVidia driver kun je onder Screen Resolutions & Refresh Rates het een en ander aanpassen.
Nope, dat kan ik niet. Ik kan het idd wel doen bij mijn 7600je in mijn X2, maar niet op die Quadro
- Met RivaTuner kun je alle mogelijke resoluties samenstellen.
Dat kan ik dus niet, met rivatuner kan ik ook niet hoger dan 1280*1024

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:43
Terw_Dan schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:39:
[...]

Dat kan ik dus niet, met rivatuner kan ik ook niet hoger dan 1280*1024
Vreemd. Heb ik nog nooit gezien bij RivaTuner dat je tegen zo'n grens aan loopt. Want die trekt zich niets aan van de driver en voegt de custom resolution vervolgens toe aan de registry.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
biobak schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:49:
[...]

Vreemd. Heb ik nog nooit gezien bij RivaTuner dat je tegen zo'n grens aan loopt. Want die trekt zich niets aan van de driver en voegt de custom resolution vervolgens toe aan de registry.
Dit ding dus blijkbaar niet, ik snap ook totaal niet waarom 1680*1050 er niet eens bijstaat, en 1920*1200 wel :P

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik had laatst ook zoiets. Nieuwe pc samengesteld maar nog gene geld voor vid kaart :P Toen maar tijdelijk een oude pci TNT2 erin gestoken. IK heb een 22 inch acer met een reso van 1680x1050, maar deze reso werd ook op geen enkele manier ondersteund. Toen maar voor een appel en een ei (ietsje meer dan ;)) een 6600GT pci-e gekocht en die ondersteunde de goede reso wel...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Killed-1 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:03:
Ik had laatst ook zoiets. Nieuwe pc samengesteld maar nog gene geld voor vid kaart :P Toen maar tijdelijk een oude pci TNT2 erin gestoken. IK heb een 22 inch acer met een reso van 1680x1050, maar deze reso werd ook op geen enkele manier ondersteund. Toen maar voor een appel en een ei (ietsje meer dan ;)) een 6600GT pci-e gekocht en die ondersteunde de goede reso wel...
Tja, als ik PCI-E had dan had ik allang een paar euro voor een kaart een dual DVI ding gekocht.
probleem is alleen dat het nog een AGP mobo is. Mobo vervangen is niet echt een optie. Dit zou beteken dan ik mijn cpus (2x Athlon MP), 2GB aan regged mem, koelers en voeding mag gaan vervangen en daar is gewoon even geen geld voor. Zeker niet gezien de vervanger een dual Opteron of Dual Xeon zou moeten worden en dat is gewoon niet echt te betalen.

Uit pure wanhoop net even winXP geinstalleerd, maar dit geeft dezelfde probs die ik heb als met win2k, dus het OS lijkt uitgesloten te zijn.

Ik zit er nu over te denken toch maar een 6800XT dual DVI te kopen, en hopen dat dit werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 24-10-2006 08:46 ]

Pagina: 1