Mijn moeder heeft een 3MB Tiscali internetverbinding over het KPN netwerk, Nu was deze verbinding nooit echt stabiel (ze kan niet MSN'en zonder dat er steeds verbroken wordt, webpagina's worden soms wel/som niet in 1 keer geopend, etc.) Nu dacht ik dat het aan haar Speedtouch 510 modem lag of haar splitter, maar deze heb ik vervangen door een Zyxel Prestige 650 en een nieuwe splitter. De problemen blijven echter. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een utiltity die ik laten draaien die haar verbinding constant test en de disconnects (en/of andere problemen) kan bijhouden of nog beter: de problemen oplost! Kan iemand me op het juiste spoor zetten? Ik heb al wat zoekacties gedaan maar de meeste programma's zijn alleen voor het boosten van de verbinding. Ik heb nog geen betrouwbare variant gevonden die doet wat ik wil. Nog voor de volledigheid: er zit geen extra router oid tussen de Zyxel en haar PC die de problemen kan veroorzaken.
Ik zou gewoon de Tiscali helpdesk bellen. Daar zitten ze tenslotte voor.
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Je zal Planet moeten bellen of KPN-DSL.
Tiscali was je ISP vroeger, maar dat is overgedaan aan KPN en ondergebracht bij Planet Internet.
Tiscali was je ISP vroeger, maar dat is overgedaan aan KPN en ondergebracht bij Planet Internet.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je kunt het programma pingplotter eens proberen om het probleem in kaart te brengen. Programma installeren en gerekend vanaf het modem de eerste node gedurende langere periode pingen. Je kunt dan zien hoe vaak de verbinding is weggevallen en hoe lang elke onderbreking heeft geduurd.
hmm
Check eens hoe lang je DSL up blijft, dus in het modem, niet in je pc.
Verder lijkt dit me zeer veel klinken als een pc die vol met spyware/virussen zit. Check daar ook op, want in 9v/d10 gevallen is dat toch echt de oorzaak van dit soort problemen.
Check eens hoe lang je DSL up blijft, dus in het modem, niet in je pc.
Verder lijkt dit me zeer veel klinken als een pc die vol met spyware/virussen zit. Check daar ook op, want in 9v/d10 gevallen is dat toch echt de oorzaak van dit soort problemen.
Mijn advies: bel Planet Internet. Die is, zoals bjck al aangeeft, nu je ISP. Tiscali over kPN is overgenomen door KPN en bij Planet ondergebracht.
Telefoonnummer: 0900 1905
Voordat je Planet belt: doe eerst de volgende zaken:
Sluit het 510 modem aan. Planet ondersteunt enkel Speedtouch modems.
Daarna: hou het @lampje op je modem in de gaten. Als je verbinding wegvalt door lijnproblemen, dan moet het @lampje gaan knipperen/uit gaan. Is het geen lijnprobleem, dan blijft je @lampje continu groen.
Ik verwacht echter dat je @lampje van continu groen naar uit/uit-oranje knipper/ uit-oranje knipper-oranje groen knipper gaat.
Is dit het geval: dan testen met het modem rechtstreeks op je IS/RA. Hier mag NIETS anders tussen zitten. Dus geen splitters, telefoons etc. Enkel een kort (max 1,5m) telefoonkabeltje.
Tijdens de test rechtstreeks op IS/RA, kun je niet bellen. Dit moet je even controleren door met de mobiele telefoon het huisnummer te bellen. Werkt dat niet, dan is het goed. Gaat de telefoon over, dan gaat het niet goed.
Blijft op je IS/RA aangesloten het @lampje niet continu groen, dan mag je onderstaande overslaan. Je kunt dan rechtstreeks Planet bellen, en aangeven wat je allemaal getest hebt. Dan wordt het doorgezet naar KPN, en gaan die het oplossen.
Planet: 0900-1905, optie 1,1,1 (10 cpm)
Blijft op je IS/RA aangesloten het @lampje groen, dan zit het probleem in je thuisaansluiting. Dit kan zijn: te lange kabels, kapotte kabels, etc.
Zorg dat je aansluiten er als volgt uit ziet:
KPN aansluitnormen zeggen het volgende (voor zowel ISDN als Analoog):
IS/RA -> Splitter, max anderhalve meter telefoonkabel
daarna:
Splitter -> Modem: max anderhalve meter telefoonkabel
Telefoontoestellen mogen pas worden aangesloten NA de splitter. Dit geldt, in het geval van ISDN ook voor de NT-1. Die mag ook pas NA de splitter.(net als telefooncentrales etc...)
Netwerkkabel UTP CAT5 oid kan een lengte van 100 meter hebben zonder versterkt te worden. Telefoonkabel zorgt echter voor teveel weerstand op de lijn, waardoor je een instabiele verbinding kunt krijgen. Kabels gebruiken die langer zijn dan KPN aansluitnormen is niet verstandig. Komt KPN namelijk langs nav een ticket van Planet, en het blijkt toch bij de klant te liggen, kan het zijn dat je de rekening van de monteur mag betalen.
Succes met testen!
Mocht bovenstaande geen oplossing bieden: kijk dan even naar de post van Punica- hierboven. DIe maakt namelijk ook een heel goed punt.
Telefoonnummer: 0900 1905
Voordat je Planet belt: doe eerst de volgende zaken:
Sluit het 510 modem aan. Planet ondersteunt enkel Speedtouch modems.
Daarna: hou het @lampje op je modem in de gaten. Als je verbinding wegvalt door lijnproblemen, dan moet het @lampje gaan knipperen/uit gaan. Is het geen lijnprobleem, dan blijft je @lampje continu groen.
Ik verwacht echter dat je @lampje van continu groen naar uit/uit-oranje knipper/ uit-oranje knipper-oranje groen knipper gaat.
Is dit het geval: dan testen met het modem rechtstreeks op je IS/RA. Hier mag NIETS anders tussen zitten. Dus geen splitters, telefoons etc. Enkel een kort (max 1,5m) telefoonkabeltje.
Tijdens de test rechtstreeks op IS/RA, kun je niet bellen. Dit moet je even controleren door met de mobiele telefoon het huisnummer te bellen. Werkt dat niet, dan is het goed. Gaat de telefoon over, dan gaat het niet goed.
Blijft op je IS/RA aangesloten het @lampje niet continu groen, dan mag je onderstaande overslaan. Je kunt dan rechtstreeks Planet bellen, en aangeven wat je allemaal getest hebt. Dan wordt het doorgezet naar KPN, en gaan die het oplossen.
Blijft op je IS/RA aangesloten het @lampje groen, dan zit het probleem in je thuisaansluiting. Dit kan zijn: te lange kabels, kapotte kabels, etc.
Zorg dat je aansluiten er als volgt uit ziet:
KPN aansluitnormen zeggen het volgende (voor zowel ISDN als Analoog):
IS/RA -> Splitter, max anderhalve meter telefoonkabel
daarna:
Splitter -> Modem: max anderhalve meter telefoonkabel
Telefoontoestellen mogen pas worden aangesloten NA de splitter. Dit geldt, in het geval van ISDN ook voor de NT-1. Die mag ook pas NA de splitter.(net als telefooncentrales etc...)
Netwerkkabel UTP CAT5 oid kan een lengte van 100 meter hebben zonder versterkt te worden. Telefoonkabel zorgt echter voor teveel weerstand op de lijn, waardoor je een instabiele verbinding kunt krijgen. Kabels gebruiken die langer zijn dan KPN aansluitnormen is niet verstandig. Komt KPN namelijk langs nav een ticket van Planet, en het blijkt toch bij de klant te liggen, kan het zijn dat je de rekening van de monteur mag betalen.
Succes met testen!
Mocht bovenstaande geen oplossing bieden: kijk dan even naar de post van Punica- hierboven. DIe maakt namelijk ook een heel goed punt.
Dit is sinds enkele dagen 1,2,2_Mystikal_ schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:59:
.......
Nog een kleine toevoeging aan het verhaal, mocht je @ continu oranje zijn heb je wel een goede line sync maar simpelweg geen connectie hierover, je modem staat dan disconnected en maakt niet automatisch verbinding. In het geval dat hij oranje groen knipperd probeerd probeerd hij verbinding te maken maar lukt het niet, in dit geval kun je username kpn@adsltest met wachtwoord kpn proberen om te kijken of je wel verbinding krijgt met het kpn vangnetwerk.Probeer daarna je eigen login weer en bel planet als het nog niet werkt
Grappig dat hier een topic over geopend is.
Toevallig heb dezelfde problemen met de Tiscali verbinding in iets mindere mate, maar wel net zo vervelend. Aangezien ik redelijk veel online RPG spellen speel is het wel fijn als je er niet constant eruit wordt geknalt. Helaas wordt ik door die onstabiele verbinding om het uur uit gedisconnected in het spel, wat heel erg irritant is.
En idd MSN knalt er ook soms om een onverklaarbare reden uit.
Ik dacht eerst dat ad-/spyware/virus hier de oorzaak van was, maar nadat ik mn pc opnieuw had geinstalled bleek het nog niet verholpen te zijn.
Ook vreemd is dat alleen ik op mijn pc er last van heb. Op de laptops van mn broertjes/pc ouders heb ik er geen last van.
Ik zou graag ook een oplossing zien.
Toevallig heb dezelfde problemen met de Tiscali verbinding in iets mindere mate, maar wel net zo vervelend. Aangezien ik redelijk veel online RPG spellen speel is het wel fijn als je er niet constant eruit wordt geknalt. Helaas wordt ik door die onstabiele verbinding om het uur uit gedisconnected in het spel, wat heel erg irritant is.
En idd MSN knalt er ook soms om een onverklaarbare reden uit.
Ik dacht eerst dat ad-/spyware/virus hier de oorzaak van was, maar nadat ik mn pc opnieuw had geinstalled bleek het nog niet verholpen te zijn.
Ook vreemd is dat alleen ik op mijn pc er last van heb. Op de laptops van mn broertjes/pc ouders heb ik er geen last van.
Ik zou graag ook een oplossing zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 26-10-2006 14:29 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem met Chello, onstabiel netwerk, sinds 8 weken. Meerdere gebruikers landelijk hebben er last van.
Het probleem lossen ze niet snel op, what's new, maar ben nu na weken zo ver dat ik regelrecht kontakt heb met de netwerkbeheerders. Als je al een klacht wil formuleren, stop daar dan tracert's en ping logs bij en doe eens wat snelheidstesten via, bijvoorbeeld, www.speedtest.nl
Een tracert maak je in je cmd : tracert urladres enter
Ping log : ping urladres -t enter
Neem een nationale website, 1 waarvan je weet dat die goeie snelheid leverd.
Stop deze gegevens bij je klacht en en dan even afwachten wat ze reageren.
Sinds de intrede van digitale en HDTV signalen va hun netwerk heb ik zelf deze problemen. Het lijkt wel of ze niet voldoende bandbreedte aanleveren voor hun klanten. Daarbij komt dat het aanbod van televisie zenders online steeds groter word, praten we nog even niet over de velen leechers. Zo gaat er dus heel wat data tegenwoordig door een gebied en het lijkt er steeds meer op dat de infrastructuur het niet aan kan, dat is mijn vermoeden, aangezien het voor intrede van de digitale televisie altijd goed heeft gewerkt hier.
Het probleem lossen ze niet snel op, what's new, maar ben nu na weken zo ver dat ik regelrecht kontakt heb met de netwerkbeheerders. Als je al een klacht wil formuleren, stop daar dan tracert's en ping logs bij en doe eens wat snelheidstesten via, bijvoorbeeld, www.speedtest.nl
Een tracert maak je in je cmd : tracert urladres enter
Ping log : ping urladres -t enter
Neem een nationale website, 1 waarvan je weet dat die goeie snelheid leverd.
Stop deze gegevens bij je klacht en en dan even afwachten wat ze reageren.
Sinds de intrede van digitale en HDTV signalen va hun netwerk heb ik zelf deze problemen. Het lijkt wel of ze niet voldoende bandbreedte aanleveren voor hun klanten. Daarbij komt dat het aanbod van televisie zenders online steeds groter word, praten we nog even niet over de velen leechers. Zo gaat er dus heel wat data tegenwoordig door een gebied en het lijkt er steeds meer op dat de infrastructuur het niet aan kan, dat is mijn vermoeden, aangezien het voor intrede van de digitale televisie altijd goed heeft gewerkt hier.
Heb ook zo'n probleem alleen dan met SpeedXS. Ga gelukkig 13 november over op Tiscali, hopen dat 't beter wordt.
Ehm,
Laatste 2 posters.
Er zijn dus 3 internet providers waar het volgens jullie aan ligt. 3 Verschillende.
Denk je dan echt dat een andere ISP nemen iets op lost.
Same thing bij rakkerdinges.
Laatste 2 posters.
Er zijn dus 3 internet providers waar het volgens jullie aan ligt. 3 Verschillende.
Denk je dan echt dat een andere ISP nemen iets op lost.
Same thing bij rakkerdinges.
Maw, het ligt toch echt hoe onwaarschijnlijk het ook mag klinken aan jouw pc, of de connectie tussen jouw modem naar je pc. Simpele check : sluit jouw PC aan op de kabel van die van je broertje, if problem exist -> PC if not -> Kabel kapot.Ook vreemd is dat alleen ik op mijn pc er last van heb. Op de laptops van mn broertjes/pc ouders heb ik er geen last van.
Pagina: 1