Toon posts:

A8N32-SLI Deluxe en 4 SATA harde schijven ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het aansluiten van moederbord, waterkoeling eropgezet, raptor aangesloten, windows geinstalleerd. Tot nu toe niks aan de hand. 3 Hd's aangesloten in 1 keer, zet PC aan, rode lampje X1900XT gaat branden, melding te weinig spanning. Moederbord gaat wel aan maar PC geeft geen beeld. Videokaart eruitgehaald en er weer in gedaan, hoor een sis en een soort pats uit de computer komen inclusief brandlucht. Dit is voor mij erg vreemd, zoals ik het nu zie kan dit moederbord niet in orde zijn geweest, heb alles gecheckt, kast maakt geen sluiting.

Specs:

AMD 64 X2 4200+
Asus A8N32-SLI Deluxe
2*512 MB Corsair Twinx PC3700
3*Hitachi T7k250
1*WD Raptor 74 GB 16MB
OCZ GameXStream 600W

Cmos reset werkt niet, bord gaat helemaal niet meer aan, lampje op moederbord brandt nog wel. De problemen begonnen pas toen ik de 3 hitachi hd's aansloot, daarvoor werkte alles prima.

Ik kan maar niet achter de oorzaak komen, hoop dat iemand mij kan helpen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

charrel

Cortisol4life..

Dooie voeding? Mijn 1e ocz brande ook door de 1e x dat ik hem belaste.
Je had alles ook alweer afgekoppeld neem ik aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brandlucht is nooit goed.
Probeer de brandlucht eens te lokaliseren, grote kans dat die in de voeding zit of op de achterkant van je mobo. Ik zou daarna alle onderdelen even testen in een ander systeem en kijken wat er nog werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding gecheckt met een ground stekker en die werkt prima, gaat gewoon aan. Zal even het moederbord uit de kast halen.

EDIT: Heb net het bord uit de kast gehaald, luchtkoeler erop, lampje op moederbord gaat branden, moederbord gaat niet aan. Geheugen eruit gehaald, nog steeds geen moederbord activiteit.

Ik heb het bord voor en achter bekeken maar kan door de zwarte PCB nergens een plek ontdekken waar mogelijk kortsluiting ontstaan is. Videokaart ook bekeken en het geheugen maar niks kunnen ontdekken.

Iemand nog suggesties ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 23:40 ]