[PHP]1 dag optellen bij datumveld uit DB

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 07:49
hallo allemaal,

met een phpscriptje haal ik uit de database een DATE gegeven op, in de vorm YYYY-MM-DD
ik wil 1 dag optellen bij deze datum.

als je bij de datum van vandaag 1 dag wil optellen, kan dat heel makkelijk met mktime(), maar dat kan hier volgens mij niet bij.

weet iemand misschien hoe het wel kan?

alvast bedankt,

bartosiej

Verwijderd

Tel die dag erbij op met de datumfuncties van MySQL.
òf
Zet de datum in PHP eerst om naar een timestamp en reken er dan mee verder.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:48

pietje63

RTFM

Hoe heb je het in de database opgeslagen? Ik mag hopen als datum, dan is het nameijk heel makkelijk zoals Cheatah al zegt.. Anders moet je 'moeilijker' gaan doen en alles omrekenen zoals ludo aangeeft.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

pietje63 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:29:
Hoe heb je het in de database opgeslagen? Ik mag hopen als datum, dan is het nameijk heel makkelijk zoals Cheatah al zegt.. Anders moet je 'moeilijker' gaan doen en alles omrekenen zoals ludo aangeeft.
Mwah, niet perse veel moeilijker. Als het in ISO formaat is (YYYY-MM-DD) dan doet strtotime dat sowieso wel goed.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Als je http://nl3.php.net/strtotime een beetje de verschillende functies had bekeken, had je hier zelf ook achter kunnen komen. Om het nog even helemaal uit te kauwen:
PHP:
1
strtotime ("$datumuitdatabase +1 day")

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan het ook makkelijk uit mysql halen, kiijk maareens naar de DATE_ADD functie van mysql.

If I can't fix it, it ain't broken.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 07:49
MIster X schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:10:
Als je http://nl3.php.net/strtotime een beetje de verschillende functies had bekeken, had je hier zelf ook achter kunnen komen. Om het nog even helemaal uit te kauwen:
PHP:
1
strtotime ("$datumuitdatabase +1 day")
heel erg bedankt _/-\o_

het werkt nu :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn meer dan genoeg datum- en tijdfuncties die prima omschreven staan in de manual. Dit had je best ook zelf uit kunnen dokteren zonder onze hulp. PHP heeft echt wel meer functies dan mktime, een functie waarmee dit overigens ook prima had gelukt met een beetje creativiteit. ;)

Ik zou het fijn vinden als je de volgende keer iets meer moeite doet voor je een topic opent.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.