Ik heb hier laatst een oude Hercules AC 90 gratis gekregen en ik ben begonnen met hem op te knappen. Nu heb ik hem zover gekregen dat hij loopt, maar niet van harte. Ik heb laatst de carburateur (die helemaal kapot was) vervangen met die van een Puch Maxi. Hij loopt wel, maar hij moet aangeduwd worden om zo heel veel toeren te maken en dan start hij pas. Als hij dan eenmaal loopt, trekt hij ook niet zo gruwelijk hard. Hij kan als hij eenmaal loopt ook niet echt lage toeren draaien (stationair) dan valt hij gewoon uit. Hij is een handgeschakeld met 2 versnellingen. Heeft iemand voor mij de gouden tip?
Verwijderd
Wel eens van afstellen gehoord, bekijk je bougie, Is ie zwart kleinere sproeier, is ie koffiebruin oke, bij witte bougie te kleine sproeier.
Ja die trucjes ken ik allemaal, sproeier groter of kleiner, ontsteking afstellen, sproeiernaald hoger of lager enz. Maar, je hebt gelijk, in al mijn enthousiasme dat hij eindelijk een beetje liep heb ik dit nog niet gedaan
Ik ben namelijk bang dat het iets met de compressie te maken heeft, bijvoorbeeld een uitgesleten cilinder. Het is namelijk nogal een (extreme) low-budget project, dus zoiets zou natuurlijk rampzalig zijn. Maar ik zal hem eerst eens een beetje proberen af te stellen. Denken jullie dat het erg veel met compressie te maken zal hebben? Hij loopt namelijk wel.
Ga eerst ff de simpele dingen na zoals je bougie.
Als je nu de schuur in gaat weet je 't over 5 minuten.
Compressie zal wel goed zijn, mijn brommertjes deden iig nooit zo moeilijk wat betreft compressie.
Als je nu de schuur in gaat weet je 't over 5 minuten.
Compressie zal wel goed zijn, mijn brommertjes deden iig nooit zo moeilijk wat betreft compressie.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ja ik kom net uit de douche na 2 uurtjes knalpijp schoonmaken
, maar de bougie is iig wit, dus dat wordt grotere sproeier. Ik zal ook eens kloten met het afstellen van de ontsteking. Het grootste probleem is eigenlijk het starten. Hij kan niet met de pedalen gestart worden, hij moet in zijn 2 aangeduwd worden. Dat geeft dus eigenlijk aan dat er iets mis is. Maar in het weekend (een hele week wachten dus
) Ga ik even een nieuw sproeiertje halen e.d.
neem meteen ff een hele rits verschillende mee 
super ... afstellen van een ouwe carbs brommert
/me Puch Maxi -Macho like- heeft, 70cc 16mm carb, 17:38 overbrenging, Proma Grand Prix uitlaat
super ... afstellen van een ouwe carbs brommert
/me Puch Maxi -Macho like- heeft, 70cc 16mm carb, 17:38 overbrenging, Proma Grand Prix uitlaat
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
een paar sproeiertjes is de wereld niet toch?
Met wat Google'en kom ik uit bij Suzuki AC50 en RV50/90/125, waarbij een 90 volgens mij 90cc is, en daar zou jij dan een Puch 50cc carburateur op gezet hebben?Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:14:
Ik heb hier laatst een oude Hercules AC 90 gratis gekregen
Please enlighten me
AC 50
http://www.suzukicycles.o...ry/1968/1968_AC90_250.jpg

RV 90
http://users.pandora.be/luc.aerts1/Foto's16.jpg

offtopic:
welke hork gebruikt er nu komma's in zijn url's !?
welke hork gebruikt er nu komma's in zijn url's !?
[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-10-2006 07:55 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
offtopic:
Een Belg zo te zien
1e plaatje doet hier niks 
Een Belg zo te zien
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 08:11 ]
offtopic:
was ik al bang voor
was ik al bang voor
[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-10-2006 09:13 ]
Haha, Hercules bestaat al lang niet meer (kun je de leeftijd van die brommer nagaan
) en ik vind hem zelf ook niet meer op internet. Het is iig een 50cc motortje met een standaard Puch maxi carburateur.
Verwijderd
hmm, grappig.
ik heb nog zo een suzuki rv50 gehad. leuke bakjes. wel wat traag vond ik. (sandbike; dikke banden you know)
zo een hercules... lijkt dat niet een beetje op een flandria? ralley (zal je ook wel nergens terugvinden)
de beschrijving doet mij eerlijk gezegd denken aan een te rijk mengsel of een probleem met de choke.
er zit toch een choke op die caburateur?
verder: je moet er ook rekening mee houden dat je een tekort aan weerstand van de luchtfilter kan hebben. dat had ik met mijn rv50 trouwens.
zalig die oldtimer tweetaktjes; lang geleden dat ik mij er mee beziggehouden heb
ik heb nog zo een suzuki rv50 gehad. leuke bakjes. wel wat traag vond ik. (sandbike; dikke banden you know)
zo een hercules... lijkt dat niet een beetje op een flandria? ralley (zal je ook wel nergens terugvinden)
de beschrijving doet mij eerlijk gezegd denken aan een te rijk mengsel of een probleem met de choke.
er zit toch een choke op die caburateur?
verder: je moet er ook rekening mee houden dat je een tekort aan weerstand van de luchtfilter kan hebben. dat had ik met mijn rv50 trouwens.
zalig die oldtimer tweetaktjes; lang geleden dat ik mij er mee beziggehouden heb
Dus lekker bijzonder!Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:49:
Haha, Hercules bestaat al lang niet meer
ik bedoel maar ..(kun je de leeftijd van die brommer nagaan)
en ik vind hem zelf ook niet meer op internet.
okay, my badHet is iig een 50cc motortje met een standaard Puch maxi carburateur.
Haha je hebt precies mijn instelling. Ik zal proberen van het weekend foto's te posten, maar verwacht geen nieuwstaat
Pagina: 1