Toon posts:

Kopieer problemen met Raid 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem ik heb een pc met 1 ide harddisk waar het besturingssysteem op draait. Ook heb nog 3 sata harddisken die in Raid 5 samenwerken. (dit gerbeurd via raid opties van het moederboard).

Nou wil hoop bestanden (muziek) van de IDE schrijf naar de sata schrijven kopieren. Dit gaat ongeveer 20 sec goed en op mooie snelheid. Hierna lijkt het kopieren te stoppen op 1 punt. Dit punt is steeds ergens anders, soms na 15 sec andere keren pas na 30 sec. (het kopieer scherm blijft staan, er crasht niks).

Nou dacht ik dat de IDE schrijf misschien te snel data aanvoerd waardoor de SATA schrijven in raid het niet meer kunnen bijhouden waardoor het hele boeltje vast loopt. Is dit zo, en zo ja is hier wat aan te doen? Of ligt het aan iets anders. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

PC:

AMD Athlon 3200+ 64bit (AMD 2 Socket)
MSI K9N ULTRA Moederboard (nforce 570 series)
Geforce 6200
Maxtor 6G160P0 (160 gb) (pata)
3x Maxtor 6v320f0 (320 gb) (sata)
Cooler Master 430 watt voeding

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:29

Ravefiend

Carpe diem!

Lijkt me een klassiek geval van een driver probleem dus heb je al nagekeken of je de laatste versies hebt van je chipset / RAID controller?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je ook de goede firmware van je controller draaien en/of de laatste bios-versie voor je mobo of controller?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het bleek idd een driver probleem!
bedankt