PC loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Onderstaand systeem, allemaal nieuw:
  • Computerkast (Thermaltake Matrix)
  • Voeding (Antec 500 Watt, ActivePFC)
  • Moederbord (Asus M2N-E)
  • Processor (AMD Athlon 64 X2 4200+, Boxed)
  • Geheugen (Twinmos DDR2 512MB, PC6400, Cas 5)
  • Videokaart (Asus Radeon Extreme X1300 Pro, 256MB)
  • Diskette (Sony 3,5 inch)
  • DVD lezer (Samsung SD-616, 16x DVD, 48x CD)
  • DVD brander (NEC ND-4570, 16x DVD, 48x CD)
  • Harde schijf (WD Caviar, 250GB, 7200RPM, 16MB, S-ATA II/300)
  • TFT Scherm (Samsung SyncMaster 930BF, 19 inch, 4Ms)
  • Speakers (Logitech X-530, 5.1)
  • Draadloos toetsenbord + muis (Logitech EX110)
  • Printer (Canon PIXMA MP160)
  • TV-kaart (Hauppage WinTV-GO2)
  • Firewire (Gembird Firewire IEEE1394)
heeft het probleem dat hij steeds vastloopt. De foutmelding:

"KERNEL STAGE INPAGE ERROR" komt ervoor.

Na wat zoeken op GoT kwam ik erachter dat dit aan de volgende onderdelen kon liggen:
  • geheugen
  • harde schijf
  • voeding
Deze laatste (de voeding) geeft in Speedfan een vreemde waarde bij de -12 volt lijn aan. Hij zegt namelijk dat er -16 volt op staat.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn voeding brak is? En ik dus een verkeerd exemplaar geleverd heb gekregen (alles is namelijk nieuw)?

[ Voor 0% gewijzigd door Rebunted op 21-11-2006 16:32 . Reden: Typfout foutmelding ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

J-Media schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:31:
De foutmelding:

"KERNEL STAGE INPACK ERROR" komt ervoor.
Deze foutmelding komt mij niet bekend voor. Ook Google en de GoT search herkennen de melding niet.
Deze laatste (de voeding) geeft in Speedfan een vreemde waarde bij de -12 volt lijn aan. Hij zegt namelijk dat er -16 volt op staat.
Veel recente moederborden hebben geen -12 volt meer nodig. Deze hoeft daarom niet uitgelezen te worden. Wanneer dat toch gebeurt, krijg je een vreemde waarde te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 22-10-2006 19:36 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
Ik kan bijzonder weinig vinden over deze foutmelding.
Heb je er nog meer gegevens over? Is de melding juist gespeld?
Dit al gelezen?
<EDIT> Ik denk dat je deze foutmelding bedoelt...?</EDIT>
Kijk eens of je het voltage van het geheugen wat kan verhogen in je BIOS (ongetwijfeld een instelling die iets van "VMEM nogwat" heet :)

[ Voor 40% gewijzigd door 0siris op 22-10-2006 19:42 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gezien mijn ervaring met Twinmos geheugen, zou ik dat als eerste testen. Memtest86 lijkt me goed geschikt. Geeft dat na een paar uurtjes draaien geen fouten, dan kan je de diagnostics van WD eens op je harde loslaten.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 18:49
Speedfan geeft bij mij voeding (no-name) ook voor -12 een schrikbarende -16,97 aan.... maar ik draai tijden stabiel, dus ik zou daar geen aandacht aan schenken.
(was de -12 niet alleen voor rs232 nodig? enfin, doet er niet toe)
Welke andere waarden geeft Speedfan aan als het gebeurd (of vlak ervoor), zoals temperatuur?

Ik zou wat memory tests gaan draaien.

Nog enig id wanneer het gebeurd? Na het opstarten? Als je cpu heter wordt? Na fanatiek gamen? Enzovoorts

Probeer eens onder te klokken ;-) Klinkt lullig, maar als het langer duurt voor de melding komt, heb je in ieder geval een richting...
( heb je een goeie cpu koeler? )

[ Voor 25% gewijzigd door ArnieNFW op 22-10-2006 19:50 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 07:09

Willem2

Ω is futile

Wat gebeurt er als je hem opstart met alleen videokaart & hardeschijf, dus de rest eruit haalt of afkoppelt (op je cpu & ram na natuurlijk ;) )?

Zelf had ik onlangs soortgelijke problemen met de centrale antenne op mijn tv-kaart; antenne erin was vastlopen, eruit alles OK. Kast aarden was toen de oplossing.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Rebunted
  • Niet online
@ 0siris:

Het kan ook best de melding "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR" zijn, ik had het even moeten opschrijven. De meeste keren krijg je niet eens een BSOD te zien, hij heeft de computer dan al herstart.

@ mae-t.net:

Ik zal memtest en HD utility even draaien en kijken wat daar uit komt.

@ ArnieNFW:

Het gebeurt heel onregelmatig. Tijdens film afspelen, downloaden, etc. Op zich niet hele inspannende zaken.

Ik gebruik de boxed cooler van AMD. Ik heb prime al gedraait maar volgens speedfan wordt de processor niet warmer dan 50 graden.

• Rebunted
  • Niet online
Ik heb een avond lopen testen en het volgende is er uit gekomen:
  • Aarding PC: pc is geaard.
  • Geheugen: met memtest86+ test gedaan en er kwamen 0 fouten uit. Met geheugen is niks mis dus.
  • Voeding: in bios keurige waarden op de voltage's. Ook niks mis mee dus.
  • Harde schijf: complete sector scan gedaan door utility van WD, 0 fouten. Ook niks mis mee dus.
  • TV kaart: nadat de TV er uit is gehaald, liep hij niet meer vast.
Het probleem ligt dus bij de TV-kaart. Wat kan ik allemaal doen om dit op te lossen? Of zou ik een defect exemplaar hebben ontvangen?

[ Voor 85% gewijzigd door Rebunted op 23-10-2006 23:28 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
J-Media schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:32:
Het probleem ligt dus bij de TV-kaart. Wat kan ik allemaal doen om dit op te lossen? Of zou ik een defect exemplaar hebben ontvangen?
FF ander PCI-slot proberen.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 18:49
FF ander PCI-slot proberen.
Precies!

Verwijderd

Of TV kijken op je TV :)

• Rebunted
  • Niet online
Een nieuwe kaart is binnengekomen (Hauppage WinTV-FM) en ik heb de kaart in een ander PCI slot gezet.

Nog steeds dezelfde problemen. Als de TV-kaart er niet in zit, draait het systeem stabiel.

Wat kan het nu nog zijn?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Loopt hij sowieso vast met de TV kaart erin of alleen vanaf het moment dat je de antenne erin steekt?

[edit] welk OS draai je trouwens?

[ Voor 15% gewijzigd door Willem2 op 22-11-2006 09:43 ]

• Rebunted
  • Niet online
Willem2 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:32:
Loopt hij sowieso vast met de TV kaart erin of alleen vanaf het moment dat je de antenne erin steekt?

[edit] welk OS draai je trouwens?
Sowieso met de TV kaart erin, niet perse of je de TV/Radio functie gebruikt. Of is dit niet wat je bedoelt?

OS is Windows XP Home Edition NL incl SP2.

[ Voor 0% gewijzigd door Rebunted op 22-11-2006 16:25 . Reden: typfout ]

Verwijderd

Kan het niet door een programma komen? Ik had het namelijk met de originele battlefield 2 deluxe versie . Kreeg steeds kernell stacke inpage error.
Totdat ik een allereerste versie van de game probeerde en me hd 5 x opnieuw had geformateerd was het weg

• Willem2

Willem2

Ω is futile

J-Media schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:25:
[...]

Sowieso met de TV kaart erin, niet perse of je de TV/Radio functie gebruikt. Of is dit niet wat je bedoelt?

OS is Windows XP Home Edition NL incl SP2.
Ik bedoel of hij crashed met alleen de kaart erin, antenne eruit & kaart niet in gebruik? Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer de boel nou precies vastloopt nl.

• Rebunted
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:31:
Kan het niet door een programma komen? Ik had het namelijk met de originele battlefield 2 deluxe versie . Kreeg steeds kernell stacke inpage error.
Totdat ik een allereerste versie van de game probeerde en me hd 5 x opnieuw had geformateerd was het weg
Zijn er bepaalde programma's bekend dan die deze fout veroorzaakt? En is het dan niet vreemd dat als de TV-kaart eruit is, hij gewoon stabiel is?
Willem2 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:36:
[...]

Ik bedoel of hij crashed met alleen de kaart erin, antenne eruit & kaart niet in gebruik? Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer de boel nou precies vastloopt nl.
Wanneer is moeilijk te zeggen, het gebeurt op hele onregelmatige tijden. Dan tijdens het internetten, dan tijdens een DVD, dan gewoon op de desktop... is geen touw aan vast te knopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rebunted op 22-11-2006 16:59 ]

• Rebunted
  • Niet online
Iemand nog een oplossing?

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb dat ook gehad kan aan je HDD, Moederbord, geheugen, en ook aan je videokaart liggen. Test het even uw
HDD met powermaxtor. en geheugen had je al getest dacht ik te lezen. en de rest kun u teste met het verwisselen van de onderdelen, maar das veel werk. Ik had me toen een nieuw moederbord gekocht , en geen last meer van gehad.
Trouwens er staat dat u uw hdd op sata hebt aangesloten dit kan ook de oorzaak zijn. had ik ook heb hem nu op IDE. (Had een Asrock VSTA 939)

Hoop dat u het kunt fixen weer dat het heel iritant is.

[ Voor 8% gewijzigd door blastfire op 28-11-2006 16:40 ]

Verwijderd

Ik zou zegge probeer eens een andere soort tv kaart maar ja die moet je natuurlijk wel zo ff hebbe ligge. Ik heb ook ooit zoiets gehad met een geluidskaart, ik weet niet meer precies wat er was maar het kwam er op neer dat da met geen mogelijk samen goed werkend te krijge. Andere geluidskaart en nooit meer last van gehad

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:49
heb niet echt een idee of het iets uit maakt. maar zet je pagefile eens uit.

veel geheugen heb je niet maar je kan het eens proberen. je weet wel waar je pagefile voor is he, en waar je het uit kan zetten.. :P

• Rebunted
  • Niet online
blastfire schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:37:
Ik heb dat ook gehad kan aan je HDD, Moederbord, geheugen, en ook aan je videokaart liggen. Test het even uw
HDD met powermaxtor. en geheugen had je al getest dacht ik te lezen. en de rest kun u teste met het verwisselen van de onderdelen, maar das veel werk. Ik had me toen een nieuw moederbord gekocht , en geen last meer van gehad.
Trouwens er staat dat u uw hdd op sata hebt aangesloten dit kan ook de oorzaak zijn. had ik ook heb hem nu op IDE. (Had een Asrock VSTA 939)

Hoop dat u het kunt fixen weer dat het heel iritant is.
Harde schijf is getest met programma van fabrikant. Zo ook het geheugen met memtest86+.

Ik heb een SATA schijf, deze kan ik dus niet op IDE aansluiten.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:47:
Ik zou zegge probeer eens een andere soort tv kaart maar ja die moet je natuurlijk wel zo ff hebbe ligge. Ik heb ook ooit zoiets gehad met een geluidskaart, ik weet niet meer precies wat er was maar het kwam er op neer dat da met geen mogelijk samen goed werkend te krijge. Andere geluidskaart en nooit meer last van gehad
Dit is al een ander soort tv-kaart dan de eerste. Eerst had ik een Hauppage WinTV-GO2, deze is later vervangen voor een Hauppage WinTV-PCI.
laurensxeon schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:08:
heb niet echt een idee of het iets uit maakt. maar zet je pagefile eens uit.

veel geheugen heb je niet maar je kan het eens proberen. je weet wel waar je pagefile voor is he, en waar je het uit kan zetten.. :P
Ik weet waar de pagefile voor is en hoe ik deze kan uitzetten, ik zal dit eens proberen.

Ik heb dit probleem ook op het forum van Salland gepost (daar zijn onderdelen gekocht) en hun adviseren mij om eerst alle drivers opnieuw erop te zetten of zelfs Windows opnieuw te installeren. Zou dit een oplossing bieden? Het leeghalen van Windows heeft namelijk nogal wat gevolgen (vooral tijd om alles er weer op te krijgen).

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Kun je niet ff een oude IDE schijf van 40Gb oid erin duwen, windows kaal installeren en checken of alles dan wel goed werkt?

Pagina: 1