Sharp Full HD Schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed Full HD TFT-scherm, dus een dat 1080p panel heeft en 1080p50/60 signaal snapt. Helaas heeft Philips er nog geen (zie ook [url href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1118104]De nieuwe Philips 37PF9731D/10[/url]). De nieuwste apparaten van Philips (xxPF9731/10) hebben wel een 1080p panel maar kunnen maximaal 1080i als input verwerken. Nu Philips het voor mij niet wordt, ben ik benieuwd hoe goed Sharp het doet. Wat zijn jullie ervaringen met Sharp Full HD schermen? Hoe is het beeldkwaliteit, gebruiksgemak, aansluitinge, features etc.

Op [url href=http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=733575]AVS Forum[/url] heb ik wat gelezen over de ervaringen van de amerikaanse tweakers. Zij zijn er positief over. Zij hebben het echter daar steeds over de 42D62U/46D62U/52D62U modellen. Weet iemand of deze types overeenkomstig zijn met onze (europese) modellen LC-42XD1E/LC-46XD1E/LC-52XD1E?

Helaas is de Nederlandse site van Sharp niet informatief genoeg. Sommige specs-links leiden ook naar Franse pagina's (amahoela!). Weet iemand ergens een technische-specs-pdf van (een van) deze modellen?

Weet iemand of een van de Sharp full-hd schermen ergens te zien staat?

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kijk eens in dit topic:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=381973

Veel leeswerk, maar ik denk wel dat je hier antwoorden op al je vragen zal vinden. :)

• Innemee
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2022
Weet iemand waar ik in een winkel de sharp lc-46hd1e of het 52" model kan bewonderen?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sharp XD1-serie LCD TV's, een heel topic vol informatie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 05-11-2007 15:57 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een aantal BCC's hebben nog wel XD10E LCD's staan.. wat ik begrijp (en nog een bron) is dat hetzelfde model met een aantal kleine wijzigingen.

In Eindhoven staat ie iig niet, want ik heb hun demomodel thuisstaan in afwachting tot mijn eigen toestel komt :) (de eerste die ik kocht was nl DOA)

[ Voor 12% gewijzigd door Bigs op 05-11-2007 16:58 ]

Verwijderd

Bij de MediaMarkt in Zwolle staat de Sharp 46HD1E te pronken !!
Om de hoek bij een Scherm zooooo groooot van Pioneer prijs 80.000 Euro !
Mijn eerste indruk fantastisch van de Sharp:
Hij doet in feite niet onder voor een Plasma scherm.
Zwart is zwart en de kijkhoek is geweldig en geen grijze zweem enz. enz.

Verwijderd

In de praktijk blijven het leuke tv's. Ik heb een 37xd1e (de kleinste 1080p uit de serie), en bevalt me uitstekend. Goed scherm en na afstelling erg mooie kleurtjes, mooi design (vind ik dan persoonlijk), opgehangen aan de muur zijn de ingangen redelijk goed bereikbaar via de zijkant, enz.

Er zijn wel enkele nadelen aan.

- Zappen en het hele menu systeem is enorm traag.

- Inkijkhoek van de xd1e serie is niet echt geweldig, geen idee hoe het zit met de opvolgers ervan, maar een inkijkhoek van 45 graden geeft al een wat fletser beeld.

- Ik heb het vaker gelezen en heb er zelf ook last van. Aansluiten van apperatuur via hdmi of vga doet de tv soms in standby schieten, om vervolgens weer vanzelf aan te gaan en gewoon door te lopen. Dit is volgens mij meer een productiefout in mijn model van de xd1e, en zal inmiddels wel opgelost zijn. Ik moet er Sharp nog eens over bellen.

Het grootste nadeel vind ik die inkijkhoek, daar wil ik me nog wel eens aan storen. Als je daarmee kan leven omdat je toch altijd recht voor het scherm zit, kan ik je een sharp uit de XD1E serie aanraden. Zo niet dan raad ik je aan een concurrent te zoeken. :)
Pagina: 1