[Thunderbird] Webmail extensie (hotmail)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik gebruik sinds een paar dagen Mozilla Thunderbird om mijn email optehalen, nu leek het mij handig als ik dan ook in 1x mijn hotmail mail kan ophalen. Ik begon met zoeken en ik stuitte op de webmail extensie (+ add-on voor hotmail). Dus ik die extensie installeren in thunderbird, vervolgens mijn inlog gegevens invullen en dan mail ophalen. Helaas, ik krijg een fout:

Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver localhost antwoordde: Negative vibes from destiny_tom@hotmail.com

Dus ik verder zoeken op google en op got naar een oplossing, maar helaas geen werkende oplossing gevonden. Wel vond ik hier ergens op GoT dat ik bij nieuwe account geen webmail account moet aanmaken maar een gewone email account. Dat heb ik dus nu ook al geprobeerd. Maar dan moet ik iets invullen bij POP server en dan vul ik maar 'localhost' of 'pop.hotmail.com' in, maar als ik dat doe krijg ik weer dezelfde Negative vibes foutmelding. Dat lukt dus ook niet. :'(

Ook las ik verschillende reacties over het programma Hotmail Popper, maar dat bleek een trial te zijn. En ik heb sowieso toch liever geen extra programma draaien, die extensie heb ik liever aan de praat.

Weer ergens anders las ik dat het niet mogelijk is om via thunderbird mail te versturen via hotmail? :/

Verder vind ik erg weinig informatie over die webmail extensie, ook op de mozilla webmail site vind ik geen FAQ of uitleg. :(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het ontvangen van hotmail in thunderbird. :)

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 09:34
Het is wel degelijk mogelijk om via thunderbird mail te sturen van hotmail. Je moet alleen een programmaatje als Hotmail Popper downloaden en installeren. Volgens mij is de nieuwste versie shareware, maar een paar oudere versies kun je gewoon zonder problemen gebruiken. Ik heb hier versie 2.1.1.

Momenteel gebruik ik dit vrij weinig omdat ik bij het binnenhalen van mijn e-mail een hele vracht mail binnenkreeg en op een gegeven moment werden mails meerdere keren binnengehaald.

Je schijnt ook wel webmail extensies te hebben, maar die kunnen soms alleen mail ontvangen en niet versturen. Zie ook deze pagina: http://webmail.mozdev.org/installation.html

[ Voor 39% gewijzigd door Jozz op 23-10-2006 19:14 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• monnick
  • Niet online
Dank voor je reactie.

Ik heb de nieuwste versie (trial) van Hotmail Popper van hun site gedownload. Gewoon geinstalleerd en hotmail popper gestart. Daarna heb ik op de setup pagina van Hotmail Popper gekeken en thunderbird ingesteld zoals het hoort (volgens de setup). Dan probeer ik mijn mail op te halen, krijg ik weer dezelfde fout:

Mailserver 127.0.0.1 antwoordde: negative vibes from destiny_tom@hotmail.com

Ik heb ook al gegoogled op die foutmeling maar ik vind geen werkende oplossing.

Iemand die me kan helpen? :>

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 16:55

evaarties

Powerball @ 12.582

De link die Jozz al heeft gegeven werkt prima. Ik gebruik hem al ruim een jaar.

Je haalt je mail op via hotmail.. het versturen blijf je doen via je smtp van je internetprovider.

[ Voor 39% gewijzigd door evaarties op 23-10-2006 18:30 ]

• monnick
  • Niet online
evaarties schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:30:
De link die Jozz al heeft gegeven werkt prima. Ik gebruik hem al ruim een jaar.

Je haalt je mail op via hotmail.. het versturen blijf je doen via je smtp van je internetprovider.
Ja, bij jou zal het best prima werken....bij mij niet dus. Ik heb alles precies zo gedaan volgens de uitleg op die pagina. Niks werkt, ik blijf die 'negative vibes' error krijgen. :X

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 09:34
Op deze pagina: http://www.mozbrowser.nl/...01882c5e4783d1f6ed47af880 staat ook iets over die foutmelding. Misschien dat je daar wat mee kan? Ze hebben het daar over "dav" invullen wat dat dan ook wezen mag.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 16:55

evaarties

Powerball @ 12.582

monnick schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:33:
[...]

Ja, bij jou zal het best prima werken....bij mij niet dus. Ik heb alles precies zo gedaan volgens de uitleg op die pagina. Niks werkt, ik blijf die 'negative vibes' error krijgen. :X
Heb je bij de instellingen van de webmail -hotmail- pluging aangegeven wat voor account je hebt?

De mode waarin gewerkt moet worden dus:

Hotmail website -> de plugin haalt de website op en parsed die
Webdav -> alleen voor oude accounts, soort van pop3 plugin

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Signature

• monnick
  • Niet online
Ik heb nu alle info die jullie hebben gegeven doorgespit. Nog steeds kom ik er niet uit....wat ik ook doe, ik blijf die Negative Vibes error krijgen. Op een linkje die 1 van jullie gaf kwam ik een stukje tegen over dat WebDav, dus ik zoeken waar dat zit en het inschakelen. Restart Thunderbird -> nog steeds negative vibes error. |:(

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/7342/kuthotmailtq7.th.jpg

Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik nog meer kan proberen? 8)7

Oja, inmiddels heb ik TB ook al een reinstall gegeven....

EDIT: YES! het werkt. Ik heb Thunderbird nu nog eens opnieuw geinstalleerd maar nu heb ik ook alle profiles en instellingen verwijderd. Stond kennelijk ergens iets fout. |:( iig bedankt voor al jullie hulp! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door monnick op 24-10-2006 15:58 ]

Pagina: 1