Toon posts:

spoofing, nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een speedtouch 510 modem met daarachter een linksys wrt54gl (om dus ook draadloos te kunnen werken). Bij de speedtouch heb ik geen instellingen veranderd, deze maakt dus de internetverbinding met de provider en daarachter hangt dus de linksys.

Nu lees ik op internet veel over spoofing, zodat de router functie van de speedtouch wordt uitgeschakeld en alles door de linksys wordt geregeld en dus ook de verbinding met de provider. Echter lees ik nergens waarom iemand dit zou willen. Zelf kan ik me indenken dat het misschien makkelijker is alles in de linksys te regelen, en het is natuurlijk niet echt logisch met twee routers achter elkaar te werken. (werkt misschien vertragend ??)

Zou iemand mij kunnen uitleggen of het nuttig is spoofing in te stellen en waarom ?

Verwijderd

Nu heb je waarschijnlijk 2x een NAT-box achter elkaar, en dat werkt waarschijnlijk wel prima voor bijna alle toepassingen, maar het is lang niet nodig, aangezien de wrt54gl de enige box is na de speedtouch. Als je bijvoorbeeld de speedtouch zou instellen op spoofing en de wrt54gl upnp ondersteunt werken ook msn file transfers op volle snelheid bijvoorbeeld :). Bovendien is een enkele NAT-box minder gezeik als je poorten wilt openen. Daarnaast ondersteunt de speedtouch NAT implementatie geen ftp/irc-dcc connection tracking, en als die dat van de wrt54gl wel zou doen, zou je ook active ftp / irc-dcc kunnen gebruiken zonder poorten te openen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, geloof dat ik het een beetje door heb.
Hoe zit het dan met upnp, dat ken ik verder niet zo, maar heeft dat alleen voordelen voor programma's als msn of andere windows software die in verbinding staat met internet of is het zowieso een "betere" optie ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:34:
Aha, geloof dat ik het een beetje door heb.
Hoe zit het dan met upnp, dat ken ik verder niet zo, maar heeft dat alleen voordelen voor programma's als msn of andere windows software die in verbinding staat met internet of is het zowieso een "betere" optie ?
Door UPnP kan een stukje software op een computer een binnenkomend poortje openen in je router. Dit is handig voor spyware distributie en andere ongein. Ik raad daarom aan om UPnP in ALLE gevallen uit te schakelen, UPnP is namelijk zo lek als een vergiet.

Verwijderd

Topicstarter
Dan waag ik het er maar niet op. Bedankt voor de waarschuwing.