IPX/SPX in Windows Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 16.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows Vista geïnstalleerd en wil nu met vrienden Red Alert 2 gaan spelen, maar tot mijn stomme verbazing kan ik nergens IPX/SPX installeren.

Ondersteunt Vista wel eens IPX/SPX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
nope. vista doet alleen tcip/ip

ipx is nogal hoe kan ik dit discreet houden "obsolete" :P

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 22-10-2006 17:53 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik niet...

Ik heb Vista meteen verwijderd en XP weer geïnstalleerd.
Zover ik nu weet komt Vista er ook niet meer op als ze het niet gaan ondersteunen.
Die spellen kunnen dan wel oud zijn, maar ze blijven oldskool :)

Hopen dat Vista IPX/SPX in de toekomst nog gaat ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Tecnisch gezien is ipx/spx zwaar inferieur (ook kwa routing) dat is oa de reden dat het er niet meer (default) in zit

novell komt wel met een netware/novell client, maar dat doen ze pas *na* dat vista uit is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou er maar niet al te veel op rekenen ;)

Verder had je dit in de productspecs van Vista makkelijk kunnen vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
straks zeuren er nog mensen om netbeui :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat blijft nog wel altijd het snelste protocol voor switched netwerken! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Leon T schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:26:
Dat blijft nog wel altijd het snelste protocol voor switched netwerken! :p
in non routeable networks zul je bedoelen.

alhoewel netbeui op tokenring networks wel kon routen (tokenring routing) :P

http://www.microsoft.com/...ort/sur_nbf.mspx?mfr=true

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 22-10-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Zwelgje schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:22:
Tecnisch gezien is ipx/spx zwaar inferieur (ook kwa routing) dat is oa de reden dat het er niet meer (default) in zit

novell komt wel met een netware/novell client, maar dat doen ze pas *na* dat vista uit is gekomen
Novell is tegenwoordig ook alleen maar op ip gepaseerd, ipx/spx is gewoon verleden tijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Frankie02 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:45:
[...]

Novell is tegenwoordig ook alleen maar op ip gepaseerd, ipx/spx is gewoon verleden tijd helaas.
nou heb ik al een tijdje geen netware clients meer uitgerold (netware is ook voor mij verleden tijd) maar met 4.9 kon ik nog wel ipx/spx selecteren als transport protocol

moet je server het natuurlijk ook doen :P (default doet ie dat niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij om Red Alert 2 te kunnen spelen over netwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of je er iets aan hebt en of het gaat werken (zoek op Kali): http://www.google.com/sea...IPX+emulator+&btnG=Search

Mocht je ooit Vista weer installeren.
support for almost any IPX game. Kali provide a generic IPX emulator that enables us to provide support for most existing games and new games without requiring special game versions or enablers

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:36:
Volgens mij moet het met hamachi wel gaan lukken

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

PS: WinXP 64 bits heeft ookal geen IPX ondersteuning meer en MS gaat 't ook zeker niet meer ondersteunen ... maar zoals gezegd werken die gratis IPX stacks prima ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SKiLLa op 23-10-2006 00:50 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:45:
[...]

Volgens mij moet het met hamachi wel gaan lukken
Dan kan je evenhard -geen- IPX/SPX protocol toevoegen, hoe jammer het ook is..

TS: kijk eens naar FSGS als het nog -ergens- te krijgen is, da's zegmaar via internet play (TCP/IP dus) terwijl het verkeer alsnog lokaal blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:36:
Of installeer VMWare met een Win9x client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bart_NL schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:34:
[...]

Of installeer VMWare met een Win9x client.
Performt dat dan een beetje met directX 7? Ik ben noit zo moedig geweest spelletjes onder vmware te draaien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
leuk_he schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:55:
[...]
Performt dat dan een beetje met directX 7? Ik ben noit zo moedig geweest spelletjes onder vmware te draaien.
Red Alert 2 is niet zo denderend zwaar. Het hangt nogal van je machine af waar je het op draait. Geheugen is het belangrijkste binnen VMWare. Aangezien Win98 met 128Mb goed draait voor alleen Red Alert is 512 Mb op je computer een minimale vereiste.. Maar probeer het eerst eens, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Zwelgje schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:22:

Eigenlijk is het bijzonder geschikt voor routing.
Het voorziet gewoon in een netwerk en host gedeelte.
Meeste (degelijke) managed switches en routers kunnen het ook nog steeds gewoon routeren.
Ook is het netwerk en host gedeelte veel breder.
Als de wereld op IPX/SPX had gedraaid hadden we ook geen tekort aan adressen gehad.
Ook handig dat er praktisch geen configuratie nodig is.
Op de client stel je het netwerk adres is en als host gedeelte pakt hij het mac adres van de nic.
Veel van de "goede" dingen van ipx/spx zie je ook terug in IPv6.
Daarnaast past het protocol prima in het OSI model, het heeft bijna dezelfde lagen als IP.
Ook voorziet het in een variabele dataveld lengte en kent het verbinding gerichte en verbindings loze communicatie (TCP en UDP).
Je kon ook gewoon netbios draaien over ipx/spx, net zoals microsoft het nu over IP draait en je het in windows 95 in kleine thuisnetwerken meestal over NETBEUI draait.

Is te lang geleden en ik snap het niet helemaal maar als je het gaat vergelijken met NETBEUI (wat gewoon broadcasten is) dan vergelijk je de fred flintstone auto met een porsche.

(me = Netware fan)
wikipedia:

IPX and SPX both provide connection services similar to TCP/IP, with the IPX protocol having similarities to IP, and SPX having similarities to TCP

http://en.wikipedia.org/wiki/IPX/SPXvoor het hele verhaal

[ Voor 8% gewijzigd door mookie op 23-10-2006 15:09 ]

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mookie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Ook handig dat er praktisch geen configuratie nodig is.
Op de clients misschien niet, maar vergeet even niet om je SAP broadcasts goed te regelen op je netwerkinfrastructuur. Dat is wel degelijk een kwestie van goed designen en inrichten --> veel werk.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
SAP broadcasting wil je nu net niet hebben op je wan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

daarom moet je ook meerdere netwerken maken, net als onder TCPIP.
Zoveel scheelt het dus niet van elkaar...
Overigens moet ik zeggen dat ik net als bij TCPIP vind dat het broadcast verkeer vaak eerder overschat wordt dan onderschat.
vaak is het knap als het 10% van je totale verkeer is, dan is er al iets mis.
Meestal heb je dan een paar netbieu clients op je netwerk, kun je beter dat oplossen.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mookie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:15:
daarom moet je ook meerdere netwerken maken, net als onder TCPIP.
En dat gaat je dus niet helpen. Als IPX/SPX routing ge-enabled is op een router, is het default gedrag dat SAP Broadcast geforward worden op je WAN.
mookie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:15:
Overigens moet ik zeggen dat ik net als bij TCPIP vind dat het broadcast verkeer vaak eerder overschat wordt dan onderschat.
vaak is het knap als het 10% van je totale verkeer is, dan is er al iets mis.
Meestal heb je dan een paar netbieu clients op je netwerk, kun je beter dat oplossen.
De meeste keren als ik ergens veel broadcast verkeer tegenkom, zijn het 10-tegen-1 vaak HP Jetdirects met IPX/SPX nog op enabled ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit al heeft getest?

Dutch2007 in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."

Zou wel gaaf zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde heb ik hier gevonden =).

Iets verder in de reacties had iemand een probleem en tegelijkertijd een oplossing aangedragen. Ik heb bij een huisgenoot die helaas vervloekt is met vista (Draai zelf winxp sp2) dit geïntsalleerd, we gaan dadelijk atomic bomberman spelen om te testen =D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:19:
[...]

Hetzelfde heb ik hier gevonden =).

Iets verder in de reacties had iemand een probleem en tegelijkertijd een oplossing aangedragen. Ik heb bij een huisgenoot die helaas vervloekt is met vista (Draai zelf winxp sp2) dit geïntsalleerd, we gaan dadelijk atomic bomberman spelen om te testen =D.
Werkt het ook gewoon de bestanden kopieren van XP naar vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Welke oplossing van die thread bedoel je? De bestanden kopiëren van XP werkt niet. Het installeert wel het protocol, maar het protocol werkt vervolgens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2023
Er staat ook nog wat in over Hamaci. Ik ben niet zo supergoed met computers. dus voordat ik me laptop helemaal overhoop haal wil ik graag weten of het wel werkt!

Heeft iemand anders dan verder nog wel iets waardoor je het kan spelen(C&C reeks en red alert enzo!)en dus niet weer windows XP installeren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Timmeeh op 28-08-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
Even een kleine kick:

Ik heb nu IPX geinstalleerd gekregen door deze site te volgen. Maar wanneer ik RA2 (v1.006 zonder Yuri) opstart geeft hij bij options > network nog steeds IPX not available...
Is hier inmiddels al een andere oplossing voor bedacht? Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geloof ik ook een client van Novell die voor vista geschikt is.
Je zou die eens kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Novell heb ik met veel pijn en moeite nu draaien. Maar nog steeds is de IPX not available...

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Ja, het ziet ernaar uit dat ofschoon die IPX protocol stack voor WindowsXP wel te installeren valt op Vista, het eigenlijk toch niet naar behoren werkt. Ik heb er ook problemen mee.

Jammer genoeg geloof ik dat we naar Red Alert in Vista kunnen fluiten, tenzij iemand een Vista-compatible IPX stack in elkaar zet... :(

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb onlangs met succes Red Alert 1 online gespeeld met een RS232 to TCP/IP Converter. Dit programma werkt ook op Vista, en misschien dat Red Alert 2 ook op deze manier werkend is te krijgen.
Install tcpcom. You will use it to make virtual Com connections to play RA over a null modem (really a LAN).

Quick summary... make the host a TCP Server and the other a TCP Client. Both will use COM1 make sure Virtual is checked, Baud rate 115,200. Also the TCP client computer needs to enter the host IP address. Activate.

Launch Red Alert. Click Multiplayer, Settings on both computers. Com1, Baud rate 57,600, Save. Select Serial Game and Null Modem on both computers. Adjust the settings as desired and play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Dat is wel erg jammer... Misschien zit in SP1 van Vista een IPX module? Ik zet hier iig mijn laatste hoop op. Is het iemand al gelukt om via VMware een WinXP machine in mekaar te draaien en daar succesvol (lees: soepel) RA2 te draaien? Opzich draai ik het op een dual core machine met 2gb ddr2 ram, dus dat zou voldoende moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Vista SP1 zit géén IPX/SPX protocol toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Ik neem aan dat dit topic vaker terug gaat komen, vandaar toch maar dit schopje. :)

Op http://www.understorm.net/ zijn patches te vinden voor de oude Command and Conquer games, die de IPX stack in het spel vervangen door het UDP protocol. Hierdoor kun je ook onder Vista multiplayer spelen, echter wel met gebruik van (het gratis) Hamachi vpn.

Om multiplayer werkend te krijgen vervang je de originele (IPX) wsock32.dll door de (UDP) wsock32.dll.
Verdere instructies zijn te vinden op http://www.wikihow.com/Play-Red-Alert-2-over-the-Internet . :)

[ Voor 10% gewijzigd door bouvrie op 17-07-2008 12:11 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
bouvrie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:10:
Ik neem aan dat dit topic vaker terug gaat komen, vandaar toch maar dit schopje. :)

Op http://www.understorm.net/ zijn patches te vinden voor de oude Command and Conquer games, die de IPX stack in het spel vervangen door het UDP protocol. Hierdoor kun je ook onder Vista multiplayer spelen, echter wel met gebruik van (het gratis) Hamachi vpn.

Om multiplayer werkend te krijgen vervang je de originele (IPX) wsock32.dll door de (UDP) wsock32.dll.
Verdere instructies zijn te vinden op http://www.wikihow.com/Play-Red-Alert-2-over-the-Internet . :)
Als dat werkt wordt ik heel gelukkig. Blijft een klassieker op de LAN.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heel fijn, maar moest je daar nu een oud topic voor omhoog schoppen.. :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.