Toon posts:

Brander brandt op 2.4x, 1.8x. 0.6x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een héél raar probleem als ik een dvd'tje wil branden dan brandt hij tot ong. 49% op 7.8~8.0x en dan stopt de brander met geluid maken en gaat hij héél stil verder op 2.4x en dan naar 1.8x en soms naar 0.6x! :( het branden duurt dan intotaal 17 minuten! ik heb geprobeerd met Alcohol en met Nero maar beiden doen dat, ook heb ik een iso gebrand en videobestanden maar hij blijft dat doen! :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de brander misschien op PIO modus staan? Heb je ook al eens andere media geprobeert om te zien of die misschien hetzelfde doen?
Je kunt natuurlijk ook altijd nog een firmware update proberen. Over welke brander gaat het? en wat zijn de verdere specs van je bak?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over de BenQ DVDRW DW1655 maar hoe kan ik zien of hij op de PIO modus staat?

Intel Celeron D 2.3Ghz
1024MB RAM
6600LE

(lijkt me niet relevant maartoch :) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:52:
Het gaat over de BenQ DVDRW DW1655 maar hoe kan ik zien of hij op de PIO modus staat?

Intel Celeron D 2.3Ghz
1024MB RAM
6600LE

(lijkt me niet relevant maartoch :) )
Wat voornamelijk relevant is is de controller waar de fikker aanhangt.

In je device manager kun je hier ook zien of de fikker op PIO of op DMA staat.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
Het is toch niet toevallig een Dual Layer schijfje dat je brandt he? Dan gaat hij na 50% naar de 2de laag en dat gaat idd niet zo snel als de eerste laag...

Wanna play?

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Heb je al eens geprobeerd om je brandsoftware opnieuw te installeren?
Dat was bij mij de oplossing toen het opeens langer duurde om een dvd te branden.
Pagina: 1