Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

basis elektronica boek, iemand?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil me eens wat meer verdiepen in elektronica, simpele schakelingen, voornamelijk om thuis praktische toepassingen te maken. Om dingen met de computer te schakelen enzo. Mijn kennis rijkt niet echt verder dan stroom, spanning en weerstand. Dus ben eigenlijk op zoek naar een leuk beginnersboek met praktische voorbeelden waarmee ik dingen kan maken en wat theorie over de basis.

Iemand die mij wat kan aanraden?

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Kijk eens hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/40173/1
Zijn nog wel meer topics daarover te vinden op CO

www.madwizard.org

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik ben begonnen met het boek Elektronica Echt Niet Moeilijk van Elektuur. Daar heb ik behoorlijk wat basis kennis uitgehaald met betrekking tot weerstanden, condensatoren, spoelen, transistoren etc. :)

Last.fm

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 12:13
Huur of koop het boek Elektronica voor dummies, ben ik nu ook mee bezig

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
brbr4thepc schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 01:08:
Huur of koop het boek Elektronica voor dummies, ben ik nu ook mee bezig
Is dat ook een beetje op niveau?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Y0ur1 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:32:
[...]

Is dat ook een beetje op niveau?
Ik weet niet wat je precies met niveau bedoelt, maar over het algemeen zijn de 'voor dummies' boeken wel goed. Je zou in ieder geval op bol.com of amazon eens kunnen kijken naar de inhoud, dan zie je welke dingen zoal besproken worden. Zo kies ik meestal ook boeken uit ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
Elektronica Kunst & Kunde, 1: analoge technieken
Elektronica Kunst & Kunde, 2: microcomputers, digitale technieken en hoogfrequenttechniek

Ik heb ze beide en zijn super goed. Zeker op niveau en goed leesbaar.

http://www.elektronicaboeken.nl/editor/03.htm

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 21:10
_Ernst_ schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:37:
Ik ben begonnen met het boek Elektronica Echt Niet Moeilijk van Elektuur. Daar heb ik behoorlijk wat basis kennis uitgehaald met betrekking tot weerstanden, condensatoren, spoelen, transistoren etc. :)
Prima boek om mee te beginnen! Beetje oud (met oud nederlands) maar wel erg leerzaam en er zitten leuke hobby projectjes in. Het zijn 3 delen in 1 boek, dus daar kan je wel mee aan de slag :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

ik heb nog wel een doos vol elektronica boeken van mijn opleiding, zal ze eens opzoeken. tenminste als ze nog niet weggegooid zijn. Zal donderdag avond eens loeren, dan heb ik tijd.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Als je op zoek bent naar de theorie kan ik de volgende boeken aanraden.

Floyd - Principles of electric circuits.
Floyd - Electronic devices.

Verwijderd

Microelectronic Circuit Design, uitgeverij McGraw Hill, door Richard C.Jaeger en zenne copain..

Never leave home without it :p

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-10 19:31
Boek: Elektronica echt niet moeilijk (experimenten met gelijkstroom, wisselstroom en digitale techniek) isbn: 9053810285

Dit boek heb ik al vrij lang en is goede literatuur om de basis maar ook de uitgebreidere techniek te leren.

• Lucky Luke 008
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05-2024
"het elektronicaboek zonder titel" van uitgeverij Segment (Elektuur)

erg veel leuke schakelingetjes + uitleg
Pagina: 1