[VISTA] PC wil niet printen op de Samba-server

Pagina: 1
Acties:

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 06:43
Ik heb dus een server gebouwd, die bij mij thuis nu werkt als print-, ftp-, http-, mysql-, en fileserver. Het is een linux apparaat (Fedora Core 4, met cups en samba (nieuwste versies via YUM)). Op de WinXP clients werkt alles super, maar op Vista krijg ik als ik de printer wil toevoegen de volgende error:

"Windows cannot connect to the printer. Operation could not be completed".

Het gekke is dat ik wel gewoon in alle shares kan komen, alleen de printer werkt niet goed samen met vista. Ik kan overigens wel de instellingen van de netwerkprinter wijzigen.

Weet iemand waar het probleem in ligt?
Thanks!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check je logs eens?
Zou zomaar een driver issue kunnen zijn :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NilsBokdam
sorry voor mijn late antwoord, maar ik zat op een lanparty :z

Nou, het lijkt me geen driverprobleem. Het is puur het connecten vanuit vista, voor de rest werkt het perfect. Normaal hoef je toch niet per se de drivers van de server te gebruiken, maar kun je toch ook zelf drivers selecteren?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelfde probleem, heb het zelf ook niet kunnen oplossen. Maar heb wel een work-around gevonden hiervoor. Ik maak gebruik van cups alsmede ook van cups-lpd (is een toevoeging en heb het geinstalleerd via Yum op CentOS). Vervolgens een TCP/IP port toegevoegd (LPR port om precies te zijn), driver gekoppeld en dan werkt het dus wel vanuit Vista.

Ik denk dat Samba niet geheel compatible is met Vista (gebruik 3.0.23c).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• NilsBokdam
@nwagenaar: Bedankt voor je antwoord:) Maar, ik ben nog maar net begonnen in linux, dus ik weet bij god niet hoe ik moet doen wat jij zegt, kun je misschien even zeggen welke commando's ik moet doen, of wat ik moet doen in de cups configuratie (die "website")? bedankt!

• NilsBokdam
Zo, ik ben er nu achter! Ik heb de printer verwijderd van de server, en de boel herstart. Toen heb ik de printer opnieuw toegevoegd onder een andere naam, en met windows vista de drivers op de server geïnstalleerd. Nu werkt hij bijna probleemloos, alleen soms worden plaatjes niet goed afgedrukt als ik vanuit vista print.
Pagina: 1