windows start niet, HDD in andere PC weigert toegang.

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:54
Mede tweakers,

Om een onbekend probleem start windows niet meer op. Ik heb de HDD in de PC van mijn broertje gezet, en daarin start windows ook niet, dus het ligt iig aan de HDD.

Nu wilde ik de met kapotte windows HDD als 2e HDD aansluiten op de PC van mijn broertje om wat bestanden over te zetten, zodat ik daarna windows opnieuw kon installeren, maar bij mijn documenten zegt hij bij het openen van de map die gekopieert moet worden dat de toegang is geweigerd... Ik heb alleen de bestanden nodig uit die map, en volgens mij is het de enige beveiligde map op de schijf. Deze heb ik zelf niet beveiligd oid...

Weet iemand hoe ik van deze map een backup moet maken?

P.S. Bij het opnieuw installeren van windows moet ik dan gewoon via windows op C:/ met de rechter muis klikken en dan formatje C doen, of werkt dat niet zo?

M.v.g. Martijn.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Doe maar niet.
Om een onbekend probleem start windows niet meer op. Ik heb de HDD in de PC van mijn broertje gezet, en daarin start windows ook niet, dus het ligt iig aan de HDD.
Als je probeert vanaf jouw HD te booten is dat logisch. 99% kans dat de configuratie niet meer klopt
Nu wilde ik de met kapotte windows HDD als 2e HDD aansluiten op de PC van mijn broertje om wat bestanden over te zetten, zodat ik daarna windows opnieuw kon installeren, maar bij mijn documenten zegt hij bij het openen van de map die gekopieert moet worden dat de toegang is geweigerd... Ik heb alleen de bestanden nodig uit die map, en volgens mij is het de enige beveiligde map op de schijf. Deze heb ik zelf niet beveiligd oid...

Weet iemand hoe ik van deze map een backup moet maken?
Zoek eens op take ownership.
P.S. Bij het opnieuw installeren van windows moet ik dan gewoon via windows op C:/ met de rechter muis klikken en dan formatje C doen, of werkt dat niet zo?
Nee, zo werkt het niet. Formatteren van een partitie waar je al op werkt is no-go. Je moet installeren vanaf CD
M.v.g. Martijn.
Doe dat ook maar niet.

Test je HD vooral eerst eens op fouten en met een tool van de fabrikant.

ARME AOW’er

• Dekar
Guardian Angel schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:32:
[...]

Doe maar niet.
[...]

Als je probeert vanaf jouw HD te booten is dat logisch. 99% kans dat de configuratie niet meer klopt
[...]

Zoek eens op take ownership.
[...]

Nee, zo werkt het niet. Formatteren van een partitie waar je al op werkt is no-go. Je moet installeren vanaf CD
[...]

Doe dat ook maar niet.

Test je HD vooral eerst eens op fouten en met een tool van de fabrikant.
Waarom zou ik niet vriendelijk jullie begroeten? Hou het maar bij antwoord geven op vragen i.p.v. commentaar geven op de manier waarop ik iets vraag.

Hoe format ik dan? Windows opstarten (kan niet), en dan met CD opstarten (lukt dus niet)?
Als ik de C: schijf via de andere PC formatteer moet het dan wel werken?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens de policy is begroeten en groeten overbodig. Tweakers groeten elkaar voordturend en bedanken elkaar niet want hulp is een normale zaak. :)

Daarnaast antwoord ik op al je vragen. Start met de CD op en je kunt wél formateren.

Trouwens, wie ben je nu eigenlijk Elroy of Martijn. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 22-10-2006 17:51 ]

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je echt wil formatten kan dat prima met de windows bootcd :) gewoon opstarten en kiezen om de hdd te formatteren.

Anders kun je idd met take ownership gewoon bij de data komen :)

• Dekar
Guardian Angel schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:49:
Volgens de policy is begroeten en groeten overbodig. Tweakers groeten elkaar voordturend en bedanken elkaar niet want hulp is een normale zaak. :)

Daarnaast antwoord ik op al je vragen. Start met de CD op en je kunt wél formateren.

Trouwens, wie ben je nu eigenlijk Elroy of Martijn. O-)
Ik ben Elroy die Martijn helpt met zijn PC, maar het gaat me niet goed af ;)

Dit is irritant, als ik de CD er in doe start de P gewoon windows op, tenminste dat probeert ie, en hij blijft hangen voordat iemand kan inloggen. Kan ik met de XP CD op de andere PC de schijf kunnen formatteren? hij moet daar dan NIET de schijf pakken waarmee hij windows opstart maar degene die ik erextra heb aangekoppelt.

Trouwens dat "Take ownership" gaat me ook niet goed af...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
als je die hdd in die werkende pc zet, als windows de hdd dan herkent ff het volgende doen...

1)ga naar configuratiescherm

2) administrative tools/ administratieve tools

3) computer management

4) schrijfbeheer

5) Selecteer de hardeschijf (niet je C ;-))

6) kies de juiste.. rechtermuis knop en formateer ;-)

• Dekar
Met die take ownership zou je naar tabblad beveiliging moeten kunnen gaan oid maar die is er niet..

format C gaat straks wel lukken thnkz.

enige vraag nu is dus die take ownership hoe dat da werkt...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15
Dekar1 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:56:
[...]

Ik ben Elroy die Martijn helpt met zijn PC, maar het gaat me niet goed af ;)

Dit is irritant, als ik de CD er in doe start de P gewoon windows op, tenminste dat probeert ie
Dan start je dus niet op van CD, dan zul je even de bootopties in je BIOS moeten aanpassen (en je cd-drive een hogere prioriteit geven dan je hdd dus).
Dekar1 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:15:
Met die take ownership zou je naar tabblad beveiliging moeten kunnen gaan oid maar die is er niet..
XP Home dan zeker? Die optie zou dan onder veilige modus wel beschikbaar moeten zijn, als ik dit topic bekijk: Verwijderd in "[XP] "\Documents and Settings\$Username$..." :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dekar
bedankt voor alles, alles is nu gerepareerd. :) _/-\o_

Pagina: 1