[Ubuntu 6.06] - files > 4GB op DVD zetten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46
Iets wat met nero onder windows wel lukt maar met k3b niet:
-Pak een file die groter is dan 4GB (gemiddelde HDTV film is al snel groter dan dat)
-Probeer deze te branden op een DVD recordable.
-Op het moment dat je het bestand aan je project toevoegd zul je zien dat je een foutmelding krijgt:

'Bestanden groter dan 4 GB kunnen niet worden toegevoegd.'

Weet iemand hier een workaround voor? De UDF optie uit k3b werkt in ieder geval niet. Het bestand opsplitsen is voor mij ook geen optie, daarmee mol je de film.

Als ik het bestand via de standaard gnome functionaliteit op dvd probeer te zetten, krijg ik helemaal geen foutmelding maar er wordt ook niets gebrand (helemaal lekker om te debuggen).

Ik wil niet terug naar windows! Ook niet om 'even' wat te branden... :)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

je kunt er een iso van maken en dan die image branden met K3B?

iso's maken kan met mkisofs, maar als je niet zo handig bent met scripting is dat een beetje omslachtig, en ik denk dat er wel goede GUI's voor bestaan.

nero heeft trouwens ook een linuxversie, die zou je ook kunnen proberen als dat andere echt niet lukt.

edit: ah, ik lees nu dat K3B dat juist doet vanwege beperkingen van mkisofs, en dat die beperkingen eigenlijk meer liggen in het ISO9660 formaat. maar blijkbaar wist je dat al, vandaar je opmerking over UDF.

dan toch maar eerst nero installeren?

[ Voor 28% gewijzigd door smokalot op 23-10-2006 00:18 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik snap niet waarom je K3B gebruikt (een QT-applicatie) als er ook prima/gelijkwaardige GTK-alternatieven zijn. Je kunt bijvoorbeeld de ingebouwde nautilus-cd-burner gebruiken of Gnomebaker 0.6 (die helaas niet in de Dapper repository voorkomt, maar met het commando alien en een rpm kom je vast wel ver). Nog nooit problemen gehad met deze programma's (zet wel met de gconf-editor burnfree aan (buffer-underrun bescherming) als je nautilus-cd-burner wilt gaan gebruiken).

Als je het echte Windows 95 gevoel wilt hebben moet je gaan voor Nero.

-> Als je KDE gebruikt kun je deze post negeren (tenzij je allemaal gnome-libs op je pc wilt parkeren) en moet je eigenlijk je topic-titel even aanpassen.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Jungian schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:19:
Ik snap niet waarom je K3B gebruikt (een QT-applicatie) als er ook prima/gelijkwaardige GTK-alternatieven zijn. Je kunt bijvoorbeeld de ingebouwde nautilus-cd-burner gebruiken of Gnomebaker 0.6 (die helaas niet in de Dapper repository voorkomt, maar met het commando alien en een rpm kom je vast wel ver). Nog nooit problemen gehad met deze programma's (zet wel met de gconf-editor burnfree aan (buffer-underrun bescherming) als je nautilus-cd-burner wilt gaan gebruiken).

-> Als je KDE gebruikt kun je deze post negeren (tenzij je allemaal gnome-libs op je pc wilt parkeren) en moet je eigenlijk je topic-titel even aanpassen.
volgens mij is TS niet de enige die K3B op gnome draait, hij heeft de meeste features, is stabiel en werkt prettig. Dat alles dus meer dan nautilus-cd-burner, die vooral features mist, gnomebaker is dacht ik niet erg prettig in gebruik, en niet zo stabiel.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46
Jungian schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:19:

Met alle respect... maar ik vind K3B toch echt verreweg het beste brand-proggie wat er is voor linux. Zoals gezegd doet het build-in brandgebeuren van Ubuntu helemaal NIETS. Geeft zelfs geen foutmelding. Maar wellicht zou jij met gnomebaker kunnen proberen of je een bestand dat groter is dan 4GB kan branden?
smokalot schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:11:
je kunt er een iso van maken en dan die image branden met K3B?

iso's maken kan met mkisofs, maar als je niet zo handig bent met scripting is dat een beetje omslachtig, en ik denk dat er wel goede GUI's voor bestaan.

nero heeft trouwens ook een linuxversie, die zou je ook kunnen proberen als dat andere echt niet lukt.

edit: ah, ik lees nu dat K3B dat juist doet vanwege beperkingen van mkisofs, en dat die beperkingen eigenlijk meer liggen in het ISO9660 formaat. maar blijkbaar wist je dat al, vandaar je opmerking over UDF.

dan toch maar eerst nero installeren?
Iso maken is misschien wel een optie... ga ik me eens in verdiepen. Nero heb ik al gedownload maar ben een beetje huiverig aangezien Ubuntu niet echt gesupport wordt. Hopelijk fixen ze deze 'bug' in mkisofs binnen afzienbare tijd :/

[ Voor 29% gewijzigd door iGadget op 23-10-2006 21:42 ]

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:11

Theimon

Snapte!?

NeroLinux draait uitstekend op Ubuntu 6.06 (heb het hier). DVD's, images, hij fikt alles weg, alleen audio cd's weet ik niet helemaal zeker maar daar heb ik dan weer Gnomebaker 0.5.1 voor.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een oplossing gevonden voor dit probleem? Hoe heb je het uiteindelijk aangepakt?

Ik zit namelijk met hetzelfde...
Pagina: 1