Toon posts:

Login Win 2000 client onbekend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

. . . Wie kan mij helpen? . .

Zit met het volgende 'probleem':

Voormalig WIN 2000 Client, moet nu werken als stand-alone station, login was onbekend. Heb nu login + bijbehorend password, wilde graag bestaande besturingsysteem en office pakket laten werken i.v.m licenties. Aantal applicaties en data (op 'aanvraag', lees: Dringend verzocht :P) verwijderd en aanmelden bij domein 'uitgeschakeld'. Werkgroep ook veranderd, en ja . . . . daar is het dus fout gegaan; kan nu niet meer inloggen. Vermoed dat er nog meer fout gegaan moet zijn, aangezien deze machine (nogmaals:) stand-alone draait en dus nergens 'aangemeld'wordt.

Wie kan mij helpen? (ERD o.i.d., registeraanpassingen, andere user aanmaken?)

Alle tips zijn welkom en het heeft enige haast, toekomstig gebruiker wacht al enige tijd op machine.

Bedankt voor jullie tijd.

Groet,

Dane

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....en laat me raden.

De logon + password die je wel hebt is die van het domain waar deze pc niet meer in zit omdat je 'm naar workgroup hebt gezet, zonder de local users te controleren? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
(Excuses voor late reactie, lange werkdag . . . )

Precies, dat is dus gebeurd. (Schaam, schaam) Kan ik dat niet via een of andere 'bootable register editor'ongedaan maken? HELLUP!

Dane

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je je best doet en de zoekfunctie hier gebruikt of wat google't vind je vast wel een password editor voor NT achtigen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
er staat toch wel ergens een bootable gebruiker bij?

kun je dan niet een gebruiker er bij maken, en vervolgens het profiel knippen en plakken van de bestaande niet werkende gebruikersnaam naar de nieuwe gebruikersnaam?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:47

ralpje

Deugpopje

Het is natuurlijk lastig gebruikers maken als je het hele OS niet in komt :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Naast dat ^
engelbertus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:40:
en vervolgens het profiel knippen en plakken van de bestaande niet werkende gebruikersnaam naar de nieuwe gebruikersnaam?
En wat lost dat precies op?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:47

ralpje

Deugpopje

Weinig, afgezien van het feit dat je nieuwe gebruiker dezelfde desktopiconen, favorieten, etc. heeft als de oude.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:46:
Het is natuurlijk lastig gebruikers maken als je het hele OS niet in komt :)
Dat bedoel ik dus. Niet een of andere bootable editor ofzo beschikbaar?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah.

Je wil het dus op een presenteerblaadje.

Was mijn eerdere zoekopdracht-hint niet goed genoeg?

Verwijderd

start de pc eens op in save mode kans dat je r dan wel in komt. Anders wil het nog wel eens gebeuren ( niet vaak maar bij sommige on oplettende mensen) dat de administartor geen password heeft ingesteld.

anders denk ik dat er niets anders op zit dan een 2e installatie op de pc zetten. Je bestanden te backuppen en een verse installatie er overheen gooien.

succes dr mee

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
waarom kom je er niet meer op en wanneer gaat het fout?

als ik bij ons op het werk de stekker er uit trek van de netwerkkabel kan ik nog wel inloggen met een account dat al op de pc stond voordat ie bij het domein was aangemeld. dus in principe moet je die, plus het adminsitrator account wel kunnen starten, ook moet je de herstelconsole wel kunnen booten.

omdat het instaleren van alle programmas het probleem is, en de gebruiker die moet inloggen een gebruiker van het domein was, lijkt het mij wel een goeie sugestie van mij, er is namelijk nergens verrmeld tot hoe ver de persoon wel in zijn systeem komt, of hoe het zit met de gebruikers. en of dat lokale accounts zijn of accounts van een of ander domein.

maar goed zoniet dan is opnieuw instaleren de neige optie, en zoek zelf maar uit hoe je bestanden nog kunt backuppen voor die tijd. als je dat al niet kunt ;-)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
boten van een bootcd oid met een password reset tool, password van de local administrator resetten, heropstarten inloggen gebruiker aanmaken

(trouwens: hoe komt het dat je het password van de local administrator niet hebt???)
Je moet sowieso met ene lokale gebruiker inloggen; domeinaccounts hebben niks meer van doen met een workgroup systeem...

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Nog even een late reactie. Bedankt voor jullie tips.

Waarschijnlijk wil ik het inderdaad 'teveel op een presenteerblaadje'aangereikt krijgen, misschien te verklaren door drukke schema van de laatste dagen, maar daar hebben jullie uiteraard geen boodschap aan.

Overigens inderdaad erg weinig info over het systeem beschikbaar, maar ook voor mij. Weet ook bijna niks over het systeem, behalve dat alle data verwijderd mag worden, alleen stuurprogramma's, windows, virusscanner en office pakket mogen blijven staan. De applicaties die de nieuwe gebruiker verder gaat gebruiken heeft hij in zijn bezit, dat mag dus geen probleem zijn.

Denk dat een clean install (wilde een keertje iets 'legaals'afleveren, gaat dus helaas niet door :P, het is een 'vrienden-dienst') toch de beste optie is, maar wil nog even verder zoeken op password resetten of iets wat daar op lijkt.

Fijne dagen allemaal

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 08:39 ]

Pagina: 1