Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorbij schietend venster, maar waarvan?

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 17:39
Sinds een week heb ik op mijn pc om de 5 a 10 minuten, dat er een venster heel snel opent en sluit. Ik zie dit dan voorbij schieten.

Ik denk dat het iets van spyware is ofzo. Adaware en Spybot vinden niets en in hijackthis zie ik iook niets vreemd. Hoe kan ik erachter komen wat voor programma of van welk programma dit venster is?

Ik heb gekeken met regmon en filemon, maar dat is vrij lastig te zien (komen zoveel records langs, en je kan ook niet filteren omdat je niet weet welk programma het is).

Alvast bedankt.

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:35
Speedener schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:10:
Sinds een week heb ik op mijn pc om de 5 a 10 minuten, dat er een venster heel snel opent en sluit. Ik zie dit dan voorbij schieten.

Ik denk dat het iets van spyware is ofzo. Adaware en Spybot vinden niets en in hijackthis zie ik iook niets vreemd. Hoe kan ik erachter komen wat voor programma of van welk programma dit venster is?

Ik heb gekeken met regmon en filemon, maar dat is vrij lastig te zien (komen zoveel records langs, en je kan ook niet filteren omdat je niet weet welk programma het is).

Alvast bedankt.
Je kan met filemon wel degelijk filteren op programma's waar je zeker weet dat het daar niet van is... Dat zijn er best wat hoor!

Tevens staat er bij logs een tijd, wanneer je weer een venster ziet kijk je gewoon op de klok (eventueel met seconde) en kan dan in de log kijken...

Voor de rest zou ik zo nergens opkomen waar het anders aan kan liggen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KoHa schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:13:
[...]

Je kan met filemon wel degelijk filteren op programma's waar je zeker weet dat het daar niet van is... Dat zijn er best wat hoor!
Alleen zo lastig dat je dll injection niet zo kan ondervangen (want explorer exclude je natuurlijk).
http://www.sysinternals.com/Utilities/RootkitRevealer.html

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device