[showcase] Tenerife

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Net terug van een weekje Tenerife.

Wat pola landschapjes:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125548/PCT8rv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125550/tEkIg3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125551/UHLbic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125552/U4kvnW.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125555/S9TrZu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125557/TLyqeY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125558/W6jpid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125559/q3wmdb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125565/EnKv7K.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/2125567/hwPJrZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Nummer #4 en nummer #10 vind ik de beste :) Wat voor apparatuur gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Mooie kleurstellingen met dat blauw!
De kleuren zijn echt heel mooi, maar de compositie laat op sommige foto's wat te wensen over. Een foto als 9 is bijvoorbeeld niet echt spannend te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Jk_W schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:46:
Mooie kleurstellingen met dat blauw!
De kleuren zijn echt heel mooi, maar de compositie laat op sommige foto's wat te wensen over. Een foto als 9 is bijvoorbeeld niet echt spannend te noemen.
Akkoord. En een foto zoals nummer 4 schreeuwt gewoon om een extreme bewerking. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Foto #5 en #7 vind ik wel aardig. De rest met die verlaten gebieden zegt mij niet zoveel. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jamer dat NR 10 op de voorgrond onscherp is. Anders vond ik die foto echt geweldig.
Nummer 4 moet ietsjes meer kleur bevatten, en dan vind ik hem echt ontzettend mooi. Nu ook, maar met ietsjes meer kleur is die mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik dan de enige die dit niet showcase waardig vind?
Los van de techniek, die dik in orde is, vind ik de foto' s niet sprekend.
qua compositie vind ik ze nogal saai eigenlijk.
Misschien vind ik #4 wel aardig

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:05

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:26:
alhoewel het echt geen onaardige foto's zijn ben ik het met je eens. Er mist gewoon nog te veel om het een showcase te maken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Sharky schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:44:
[...]

alhoewel het echt geen onaardige foto's zijn ben ik het met je eens. Er mist gewoon nog te veel om het een showcase te maken.
³

Ben wel beter gewend van djengizz, eigenlijk. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:26:
Voor vakantie foto's zijn ze zeer zeker showcase waardig. De technische uitvoer (scherpte, kleurtjes, belichting) is vaak prima in orde. Compositie is her en der beetje vreemd gekozen.

Als gehele serie vind ik hem wat saai. Alsof je ze allemaal op 1 dag geschoten hebt, met zo'n straalblauwe hemel. Midden op de dag. Lijkt me juist ook leuk om wat meer afwisseling te krijgen in een serie; avond/ochtendzonnetje erbij, het dagelijkse leven daar, etc... Eerlijk gezegt vind ik deze serie meer iets om aan vrienden en bekenden te laten zien wat je vakantie hebt gezien. Om die reden vind ik sta ik ook een beetje achter het commentaar van anderen dat ze niet echt showcase waardig zijn. Jij hebt er een emotionele waarde bij die bij ons niet echt over komt. Het w0w effect blijft een beetje achterwege hier...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ten eerste iedereen bedankt voor het commentaar.

Over het showcase waardig zijn: ik vond de plaatjes wel geslaagd maar zoals jules terecht aangeeft ben ik waarschijnlijk wat minder objectief geweest door mijn eigen associatie en de commentaren over de matige composities zijn dan ook terecht.
Mijn idee was om in een latere update wat meer variatie te plaatsten voor een completere impressie en om te beginnen met wat pola landschapjes. Waarschijnlijk had ik beter meteen een wat gevarieerdere serie kunnen neerzetten en daarmee een hoop mindere foto's kunnen weglaten.
Sorry hiervoor en ik zal het verder hierbij laten (mocht een modje dit willen hernoemen naar testcase heb ik hier geen moeite mee).

Gebruikte apparatuur voor deze foto's zijn een 30D i.c.m. een 17-40 en een polafilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
#4 vind ik 't enige écht boeiende plaatje uit deze serie, waarom? Omdat 't iets aan uitstraling/sfeer erbij heeft. De rest is qua kleur heel toeristisch, heel erg hard qua licht. Normaal doe je beter..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als je een goede serie van je vakantie neer wilt zetten, probeer dan vantevoren een thema in gedachten te nemen en dat ook als zodanig te presenteren. Nu ervaar ik ze meer als vakantie foto's die je aan bekenden laat zien. Foto's van de omgeving. De kijkers hier hebben daar vrij weinig mee. Niet meer dan; "leuk dat je daar op vakantie bent geweest". Voor ons is iig zo'n thema veel interessanter. Al had je er van gemaakt, "de dorre omgeving van Tenerife" en daar nog net wat meer accenten opgelegt. Dan had het mij al meer gedaan dan ze hier als jouw vakantie foto's neer te zetten. Ik weet niet hoe de verschillende mods hier tegen aan kijken. Maar wellicht is het iets om nog eens goed door je foto's heen te bladeren en een nieuwe show/test case te openen met een wat specifieker thema? Ik ben zeer zeker wél geïnteresseerd in de rest van je foto's, want zoals ik al zei in mijn post hierboven, zijn de foto's niet slecht..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Ik ben het helaas wel eens met de meeste reacties in dit topic.

Over het algemeen zit er te weinig dieptewerking in de platen, wat bij dit soort platen toch echt wel een grote plus is. Bij 1 is het een berg, 2 een plant, 3 een paar rotsen, bij 5 zit er wel diepte in, maar geen dieptewerking, evenals bij 6 (ene helft een muur, andere helft en uitzicht), 7 evenmin en ga zo maar door...
Ook ontbreekt er het interessante licht, en een mooie wolkenpartij was natuurlijk ook mooi geweest, daar is verder weinig aan te doen, maar het maakt 't wel wat minder. Ook het vrijwel consequent door de knieën zakken heeft de foto's niet echt veel goeds gedaan.
Bij foto 9 zie ik dat je de schaduwen wat hebt opgehaald. Niet erg ofzo, maar aangezien je ze alleen qua intensiteit hebt opgehaald, en de witbalans niet hebt aangepast slaan ze wat blauw uit(schaduwpartijen ontvangen natuurlijk wel (overwegend blauw in deze situatie) omgevingslicht)

4 is wel goed! :)

Ben wel benieuwd naar je andere foto's :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat saai als serie, maar damn, wat een kleuren en contrast! Erg lekker hoor, alleen het licht is wat hard, maar daar kan je vrij weinig aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Prima serie wat betreft composities (zeker voor vakantie kiekjes). Wat wel hier op mijn lcd scherm betreft is dat de kleuren wat vlak aandoen (vooral het groen van de boom in foto 8). Springen niet echt eruit zeg maar, dus niet dat de saturatie niet goed is ofzo echt puur beetje vlak. (Kan misschien ook aan mijn scherm liggen. Bekijk ze ook nog ff op mijn CRT straks.)
De schaduwen op foto 9 lijken mij wat licht, lijkt wat teveel shadow/highlight gebruik in Photoshop. Klopt dit? Of heb je geprobeerd een mini hdr te creeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Teide... jeugd sentiment (ik was er in het jaar van het vliegtuigongeluk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zeg, laat het een showcase wezen!....tuurlijk is het niet perfect, maar als ik zie wat sommigen als testcase neerzetten, durf ik wel te beweren dat dit een stukje beter is!

with Neo over de heerlijke kleuren en contrast, verder vind ik zelf foto 9 mooi door de dieptewerking
(maar hou idd de schaduwen wat meer, niet teveel optrekken idd)

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 27-10-2006 23:09 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1