Grote bestanden naar elkaar verzenden via FTP

Pagina: 1
Acties:
  • 2.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169981

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik grote bestanden kan versturen van de ene naar de andere computer en andersom. Ik heb de search-optie gebruikt en ben er achter gekomen dat de beste manier om dit te doen is door FTP te gebruiken.

Nou heb ik een paar vraagjes:
1. Wat is een eenvoudige FTP-client om bestanden naar elkaar te versturen?
2. Meestal vragen deze FTP-clients om bepaalde inloginformatie. Wat moet ik daarmee? Ik heb wel inloginformatie van mijn internetprovider, maar daar heb ik maar 50MB ruimte. Ik moet erg grote bestanden kunnen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je moet op beide PC's een ftp-server en een ftp-client installeren. Filezilla levert bijvoorbeeld beide.
Daarna moet je in de server instellen welke mappen je op je PC wilt sharen en moet je op de andere PC in de client het IP adres van de server intypen.

Dat is alles. Je kan nog users aanmaken in de server instellingen, waarna je dus in de client ook username en password op moet geven.

Het kan zijn dat je in je router (als je die hebt) de porten die de server gebruikt moet forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

1. vind bulletproof ftp server wel makkelijk, die heb je alleen nodig om bestanden beschikbaar te stellen voor anderen. Voor de anderen (de downloaders) is een webbrowser voldoende, al is een downloadmanager wel handig om het downloaden op pauze te zetten en later verder te gaan.
2. logininformatie?? dan heb je met een ftpserver te maken waar je moet inloggen, je kunt een server opzetten waar je niet hoeft in te loggen, scheelt instelwerk.
maar om grote bestanden te versturen zet je bpftp op je pc, zet de server aan en laat iemand naar jouw pc ftp'en mbv je externe ipnummer om dan vanaf jouw pc wat te downloaden.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 22-10-2006 16:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb FileZilla geinstalleerd, maar heb nu echt geen idee wat ik moet doen.

Kun je stap-voor-stap vertellen wat ik moet doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:55
Anoniem: 169981 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:24:
Ik heb FileZilla geinstalleerd, maar heb nu echt geen idee wat ik moet doen.

Kun je stap-voor-stap vertellen wat ik moet doen?

Alvast bedankt.
Wat heb je geinstalleerd Fillzila server of FileZill Client software?

Je hebt server nodig om bestanden te kunnen sharen.
Heb je ook al in de help gekeken van Filzilla. daarin staat stap voor stap uitgelgd hoe je bestanden moet delen enz.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik probeer FileZilla server te downloaden, maar het werkt steeds niet. Werkt de download bij jullie?

http://prdownloads.source...erver-0_9_19.exe?download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarom gewoon niet met XP, kan prima via IE gedaan worden. Niks geen extra programma's nodig.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:46:
Waarom gewoon niet met XP, kan prima via IE gedaan worden. Niks geen extra programma's nodig.
Voor grote bestanden vind ik een ftp client toch echt beter. IE heeft (bij mij) heel vaak problemen als ik ftp's gebruik: Flash FXP :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik gebruik regelmatig GuildFTPd (freeware) als server en meestal Total Commander (shareware) als client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-07 09:43
Beetje stomme vraag misschien, maar is het ook mogelijk om bestanden via IE of FF te uploaden naar een ftp server? Ik heb hier thuis nl een ftp servertje staan, en nou moet daar een hele zooi bestanden op worden gezet door andere mensen (foto's ed.) alleen die weten dus zegmaar helemaal niks van ftp client programma's. En ik heb eigenlijk ook geen zin om een hele mail uit te typen met uitleg :)

En werkt dit dan evt ook met gehele mappen? Of wordt het toch typen vanavond?

Inderdaad een domme vraag. Heb al genoeg gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Clox op 22-10-2006 19:08 ]

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb met FIleZilla server een server opgezet en kan zelf met FileZIlla inloggen op de server, maar het lukt mensen op een andere computer volgens mij niet om in te loggen op de server.

wat doe ik verkeerd? als ik de account van de anderen gebruik kan ik op mijn computer wel inloggen, maar bij hun werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ietsje meer info zou handiger zijn. Zit je achter een router? Geef je wel het jusite IP adres aan de andere gebruikers? Heb je je firewall al ingesteld?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Die computers, staan die bij elkaar in een netwerk of moet het over internet?

In hetzelfde netwerk: in Windows een map sharen en met de andere pc (netwerkomgeving) ernaartoe.

Over Internet: Als het eenmalig is ofzo kun je het via MSN/Skype/etc doen, scheelt een hoop instellingen maken en software installeren etc
Voor hele grote bestanden (waarbij in wezen 20mb al erg groot is) is het, als het eenmalig is, vaak sneller om een cd te branden en ernaartoe te rijden :P

Komt het vaker voor of is een cd / DVD geen optie, dan moet je inderdaad met FTP enzo in de weer. Dit is echter wel een stuk lastiger:

- FTP server installeren
- FTP server configureren: users aanmaken, mappen delen, rechten instellen, ip-adressen en poorten toewijzen aan de passive-configuratie, poorten mappen op je router etc.
- "Aan de andere kant" met een ftp-client naar de ftp-server connecten
- Downloaden maar

Die server hoeft maar aan 1 kant te staan trouwens, en bij voorkeur de kant die het vaakste aanstaat / online is.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat via het internet. Ik heb dus zo'n FTP-server opgezet op mijn computer en die werkt ook als ik op mijn eigen computer inlog op de server, maar het probleem is dat anderen geen verbinding krijgen met de server als ze op een andere computer zitten verbonden met het internet.

Ik heb niet zo veel verstand van al die begrippen, maar is er iets wat ik zou moeten veranderen bij de server instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, als je router en firewall al lastige termen vind, kun je beter het hele ftp server opzetten vergeten. De kans dat je wat molt in je configuratie en daardoor je internet aansluiting onbruikbaar maakt, of je computer wagenweid openzet voor hackers is dan zeer groot. Verstuur de bestanden dan maar gewoon via msn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 169981 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:11:
Het gaat via het internet. Ik heb dus zo'n FTP-server opgezet op mijn computer en die werkt ook als ik op mijn eigen computer inlog op de server, maar het probleem is dat anderen geen verbinding krijgen met de server als ze op een andere computer zitten verbonden met het internet.

Ik heb niet zo veel verstand van al die begrippen, maar is er iets wat ik zou moeten veranderen bij de server instellingen?
Terwijl ik het volledig eens ben met de waarschuwingen die Janoz hierboven geeft, is het misschien zinvol om deze eens door te nemen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Een beetje offtopic:
Is het normaal dat bestandsoverdracht via Skype tijdens een spraak verbinding zo ontiegelijk traag is? Zodra je het gesprek verbreekt gaat de snelheid naar een acceptabel niveau.

[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 24-10-2006 15:44 ]

Pagina: 1