Ik heb het onlangs ook nog gedaan. Is helemaal niets aan.
(wel na pas drie maand. Toch was het toetsenbord al redelijk zichtbaar vuil, vooral stof en zo dat aanplakt, door het gebruik. No matter hoe vaak je je handen wast, dat zal je altijd hebben)
Maar goed, als volgt dus =>
Gewoon alle toetsen eraf halen (duh!

Dat is toch het eerste waar je aan denkt

)
en dan gewoon met een middel voor de vaat te doen in lauw water wassen.
Omdat ik het mijne pas na drie maanden heb gereinigd, was er helemaal niets aan. Gewoon effe laten 'weken' in het warme water met afwasmiddel was al genoeg. Bij iets langere periodes zal je wat moeten schrobben, maar daar is evengoed geen drol aan.
Dat doe ik ook met niet-apple toetsenborden, heb nooit anders gedaan.
Afwasmiddel is van nature een ontvetter, (vetoplosser) dus daarom, gewoon laten weken, beetje rondbewegen in het sopje.
In een appletoetsenbord zie je vanwege de doorschijnende randen ook heel snel alles wat erin gevallen is

Haar, kruimels, vanalles. Dat krijg je er imo alleen maar degelijk uit door alle toetsen eraf te halen, bij het mijne toch. (en zelfs al zou je zo dom zijn je toetsenbord helemaal onder te dompelen, dan zou dit vuil er toch niet gemakkelijk uit komen) Dus eens de toetsen eruit zijn netjes tussen de knopjes met een doek alles reinigen.
Je zal zien, nadien voelen de toetsen helemaal 'droog' aan, omdat alles ontvet is.
En afhalen is idd ook sneller, na een half uurtje heb je zeker gedaan. En zeker bij een apple toetsenbord is dit toch het gemakkelijste wat er is? Gezien de constructie? Begin gewoon naast die twee uitsparingen met toetsen uithalen, je kan er meteen bij (bij een gewoon toetsenbord is de eerste toets vaak wat lastiger) Ik bedoel dus in die twee openingen links en rechts van de cursor keys. Easy...
Tipje, om af te drogen, allemaal in een handdoek en ronddraaien, ineens allemaal droog. Als je zo ook in een handdoek legt na afhalen, zo naar de afwasbak gaat, en dan alles terug in de handdoek legt loop je minder kans een toetsje kwijt te raken.
Goed, en ik die dacht dat zoiets common sense was

Vraag het aan de mama next time