Kwaliteit en snelheid verschillende DVD schijfjes

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb bij laatst maarliefst 250 lege Platinum DVD's gekocht via internet. 16x DVD+R. Mijn externe Kruidvat brander (niet lachen) is ook 16x en heeft regelmatig ook die snelheid gehaald met Platinum schijfjes vorig jaar.
Maar deze lading schijfjes is van dermate lage kwaliteit (althans, veel topics zeggen dat het daar aan ligt) dat de maximale snelheid 2.4x is. Sommige andere brandprogramma's die grafiekjes geven met de snelheid laten kleine pieken en dalen zien, maar boven 3x komt-ie niet. :(

Beetje zonde, en nog 250x een uur wachten op het branden... ach het is eigenlijk bijna lollig. :+ (10 volle dagen zonder slapen branden voor ik weer nieuwe kan kopen.)

Maar hebben jullie deze ervaringen ook?
En met welke merken media met name?
Is er een merk DVD's bijna even goedkoop als Platinum dat wél snel is?
En betekent dit dat de schijfjes ook eerder stuk gaan?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 22:08

Smarron

The bend

Kun je de firmware van je brander niet updaten ? Of kun je de 16x wel selecteren met branden?

Ik heb zelf geen problemen gehad met Platinum, maar ze zijn sinds kort overgestapt op een andere fabriek, waarna de kwaliteit drastisch is gedaald.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• cornelixnootje1
Smarron schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:50:
Kun je de firmware van je brander niet updaten ? Of kun je de 16x wel selecteren met branden?

Ik heb zelf geen problemen gehad met Platinum, maar ze zijn sinds kort overgestapt op een andere fabriek, waarna de kwaliteit drastisch is gedaald.
Nero zet de 16x optie uit. Daar kan ik alleen 2.4x selecteren. Bij andere programma's kan ik het wel selecteren (16x, of 8x, of Maximum) maar doet ie het toch trager.
Helaas geen andere lege schijf voor handen om te proberen maar CD's brandt-ie netjes op 48x. En zoals gezegd, hij deed het vroeger wel op 16x. Met dezelfde firmware.

Hoe kom je bij dat fabriek verhaal? Heb je daar een linkje van?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15
cornelixnootje1 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:59:
[...]
Hoe kom je bij dat fabriek verhaal? Heb je daar een linkje van?
"Vroeger" had Platinum RICOH, dat is ooit verandert naar Ritek en CMC. Dat is echter al een tijdje terug, ik heb de recente veranderingen niet meer echt bijgehouden. ;)

Je kunt wel zelf kijken wat je nu hebt (en wat je eerst had). Bij Nero zit een tooltje (CD/DVD-speed) dat volgens mij ooi de mediacode weergeeft.

Firmware updaten kan dus prima helpen. Het zou goed kunnen dat je nu compleet andere schijfjes in handen hebt dan je gewend was, alleen dan wel met dezelfde opdruk (platinum logotje) erop. Dat je huidige firmware de oude schijfjes goed brandde is dus geen garantie dat hij nu nogsteeds goed brandt.

[ Voor 23% gewijzigd door Xander op 22-10-2006 20:23 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• cornelixnootje1
Xander schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:21:
[...]

Firmware updaten kan dus prima helpen.
OK, ik zou wel willen, maar na het zoeken van het model op de site, is de link voor nieuwe firmware dood. |:(

Tis deze:
http://www.btc.com.tw/english/2-2-dvd_rw.htm#drw1016ui

Is BTC failliet?

• cornelixnootje1
Nee! Ze hebben gewoon een kutsite! :+

Met google toch nog een update gevonden en jawel hoor, hij brandt ze netjes op 16x!
In principe is mijn probleem dus opgelost.

Maar ik vraag mij nog altijd af, zijn deze schijfjes nou van mindere kwaliteit, of is dit meer toeval?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

heb het zelfde gehad met Fuji. Honderden van gefikt zonder problemen. Toen veranderden ze van mediacode (en leverancier denk ik) en het was totaal kut. Kon ze niet meer afspelen op mijn HK dvd 20. Afin toen over naar Arita. ging een half jaar goed tot ik er 400 in eens kocht, zelfde mediacode maar toch een andere schijf. In plaats van haperend af te spelen kreeg ik gewoon kei hard DISC ERROR als ik hem in mijn HK propte.

Nu over naar Verbatim 16 x dvd -r. Brandt altijd op 16x en speelt overal op af. Iets duurder in aanschaf maar geen gezeik !!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Indien je de kwaliteit wilt weten dan kun je dit zelf testen, tenminste als je brander dat ook kan.
Zie www.cdfreaks.com ga naar forum en kijk of je brander kan testen, met cdspeed kun je testen, hoe je moet testen staat ook op cdfreaks.
Op deze site vind je dus ook welke dvd's goed zijn, of welke slecht zijn.
Pagina: 1