'Beste' pocketcamera

Pagina: 1
Acties:
  • 2.258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, nadat m'n ixus het opgegeven heeft..

Zit wat rond te kijken, er is veel aanbod in het compact-segment, maar toch maar weinig gegadigden volgens mij.. Ik zoek wel in de top van het segment.

Een paar camera's die mijn aandacht hebben:

Sony T-50
(lekker compact, GROOT scherm, touch-screen, dubbele antiwazigheidstechnologie (!!) -> handig op de feesten.. hehe)
Afbeeldingslocatie: http://www.zone-numerique.com/uploads/Appareils/Sony/T50/T50_300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generation-nt.com/images/biblio/misc/000000038044.jpg

Canon Ixus 900Ti
(Canon is natuurlijk beproeft, ixus serie altijd wel goed geweest, wel wat groter dan de Sony)
Afbeeldingslocatie: http://www.quesabesde.com/camdig/noticias/Canon_900Ti_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.quesabesde.com/camdig/noticias/Canon_900Ti_5.jpg

Samsung NV10
(Mooi design, waarschijnlijk erg prettig menu, eh.. verder weet ik het eigenlijk niet...)
Afbeeldingslocatie: http://www.infoborder.com/News/2006/July/nv10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagecows.com/uploads/_82a6-samsung-nv10-digital-camera-2.jpg

Panasonic DMC-LX2
('vintage' design spreekt me erg aan, leica objectief, wel eigenlijk wat fors..)
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilewhack.com/images/lumix-lx2-thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sme.sk/cdata/2903173/DSC_3687-maly.jpg

Nog best wat rondgeklikt, maar het is moeilijk goede info te vinden. Een site als Dpreview heeft geen reviews online staan (alleen van de Samsung) en op een LetsGoDigital wordt alles maar de lucht in gehemeld.. Casio lijkt ook wel een mooie compacte camera te hebben met de Exilim s770, maar goed, bij Casio hou ik het gevoel dat het alleen rekenmachientjes en lelijke horloges maakt.. Misschien onterecht?

Paar eisen (voor mij dan); zo klein mogelijk, portable is een must! Moet functioneren in donkere omgevingen (dance events), goede kwaliteit..

Misschien handig om in deze topic te bekijken wat op bepaalde vlakken nou de beste 'mini' camera's zijn, waar het budget niet de grootste beperkende factor is..

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ken geen van deze camera's, maar over je wens om te fotograferen in donkere omgevingen is het denk ik handig om dit topic even te lezen: instellingen wijzigen of nieuwe cam kopen?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://www.dpreview.com/n...001panasoniclx2review.asp

vergeet de Fuji F30 niet. Die moet het best functioneren in donkere omgevingen.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 21:14

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Waarom staat de Panasonic FX-serie hier niet bij? Dat is imho een serie die zich kan meten met de Ixus-serie en vaak onderbelicht wordt hier op GoT. Ik heb zelf een FX8 en ben er zéér tevreden mee, zowel qua beeldkwaliteit, bediening als accuduur (zie mijn User Review @ Tweakers)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Touchscreen is nutteloos, Samsung ziet er mooi uit (veel knopjes \o/ en command dial). Ixus 850 IS is beter dan de 900ti. Lumix is eigenlijk ook wel mooi, maar Panasonic heeft dacht ik ruisproblemen.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Voor indoor en low light zou ik inderdaad kiezen tussen de Fuji F30 (of als je tot november wilt wachten de F31) of de Ixus 800IS. Ik hoor wat mindere verhalen over de 850IS, de groothoek maakt de hoeken wazig/niet scherp en dat probleem heb ik zelf niet bij mijn 800IS.

Voor buiten is de Ixus wat beter maar aangezien je aangeeft voornamelijk binnen plaatjes te willen schieten zou ik voor de F30 gaan.

Lees deze twee reviews en trek je conclusie zou ik zeggen:
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/
http://www.dpreview.com/reviews/canonsd700is/

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Hier een review van de Samsung:

http://www.dpreview.com/reviews/samsungnv10/

Ik zou het niet doen ;) (Maargoed heb al een prachtige G7 dus :D)

• Obi
Thanx voor de tips. De fuji had ik nog niet gezien, ziet er wel interessant uit!

Samsung en Panasonic vallen wel af, gaat het niet worden.. Ixus; waarom wordt de 800 en de 850 geprefereerd boven de 900 Ti? De 900 is nu toch het topmodel? (en ik kijk dan niet naar megapixels, maar over het algemeen).

Over de Sony hoor ik niemand, zal wel inhouden dat het het toch niet is...

Gek eigenlijk, dat er niet binnen dit segment (zo klein mogelijk, budget van ondergeschikt belang) niet één camera is waarvan je zegt; DIE moet je hebben.. Is er eigenlijk met alle markten wel, geldt dus niet voor pocketcamera's..

Edit; echt cool wat er mogelijk is met de F30 van Fuji. Weet iemand hoe het zit met opvolging hiervan? Zijn er al concrete specs en data? Deze camera is al van februari, koop liever iets wat wat recenter is als het om technieken gaan die snel ontwikkelen..

[ Voor 17% gewijzigd door Obi op 23-10-2006 18:12 ]

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
Die samsung is zo mooi dat je em alleen al daarom zou kopen...

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:13
Ik zou voor de Canon Ixus gaan, op de tweede plaats de Sony (ook een prachtig toestel! :) )

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Cyclonist schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:19:
op de tweede plaats de Sony (ook een prachtig toestel! :) )
Dat komt door de dubbele antiwazigheidstechnologie :+
Geen idee waar ie het vandaan haalt, het klinkt belachelijk.

• Obi
baquelappe schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:06:
[...]

Op de site LetsGoDigital hebben ze het erover:
De hoogwaardige Carl Zeiss Vario-Tessar 3x optische zoomlens is gecombineerd met Sony's dubbele anti-wazigheidstechnologie. Deze technologie bestaat uit een hoge lichtgevoeligheid (tot ISO 1000) en de Super Steady Shot optische beeldstabilisatie voor optimale resultaten, zelfs bij weinig licht.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

baquelappe schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:06:
[...]

^^ with stupid....ja dat klinkt echt niet best...zou het niet willen iig :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Het klinkt ws. zo kut omdat het gewoon een vertaling is uit het engels. In het engels heet het 'double anti blur technology' en dat is inweze wat het met hoge iso's en IS etc. doet.

Dat het in het nederland zo stom klinkt kan ik niets aan doen, als de hoge iso's aardig laag zijn kwa ruis teken ik dr voor, hoe stom de naam ook is ;)

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Heb de Lx2 gehad. Ding werkt perfect, ik vond alleen de kwaliteit erg tegenvallen en heb hem weer teruggebracht.
Heb nu de Fuji F30. Super ding!
Ik heb nog wel heel erg zitten te twijfelen tussen de F30 en de Canon Ixus 800IS. Image stabilization was wel heel mooi geweest op de F30. Aan de andere kant werkte het voor mij op de LX2 niet zo best, en de OIS van de LX2 schijnt beter te zijn dan de IS van Canon!
De Canon S3 is ook een vet apparaat: lekker groot zoombereik.. Alleen jammer van het formaat en gewicht, niet echt een compact camera meer.
Succes met beslissen!

Een tip: maak niet dezelfde fout als ik en laat je niet leiden door een hoog aantal MP. 6 Is echt meer dan genoeg, het wordt echt niet beter of mooier van. Althans, op dit moment. Als de technologie wat verder is misschien wel.

[ Voor 16% gewijzigd door tbenschop2 op 24-10-2006 09:57 ]

• Obi
tbenschop2 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:39:
Een tip: maak niet dezelfde fout als ik en laat je niet leiden door een hoog aantal MP. 6 Is echt meer dan genoeg, het wordt echt niet beter of mooier van. Althans, op dit moment. Als de technologie wat verder is misschien wel.
Thanx! Maar maak je geen zorgen, megapixels let ik niet op.. Het wordt inmiddels ongeveer m'n 10e digicam, heb al genoeg in m'n handen gehad (eigenlijk alles behalve spiegelreflex). De standaard valkuilen maak ik me geen zorgen over.
Als ik de foto's 2000 pixels breed heb is het al zat, meer interesseert me niet. Gaat me alleen maar bakken met opslag kosten, nu al best wat met m'n 40.000 foto's in m'n iPhoto library..

Verwijderd

Zo hoogwaardig ziet dat lensje in die cybershot er niet echt uit. Lens is van goed merk, maar of ie nu echt "hoogwaardig" is. Ik denk dat het leica objectiefje in de Panasonic beter is (in ieder geval groter).

Verwijderd

De Carl Zeiss objectieven van Sony worden bij Sony zelf gemaakt (ik vermoed hetzelfde voor de Leica objectieven van Panasonic). De Leica objectieven worden alom beter getest dan de meeste andere objectieven.

Mijn keuze zou de Fuji F30 zijn aangezien je aangeeft bij weinig licht te fotograferen. (Samsung Panasonic en Casio vallen vanwege de hoge hoeveelheid ruis af). Op een goede tweede plaats zou voor mij de Canon Ixus 850 IS staan. De superieure (?) scherpte van de 800 zou voor mij niet opwegen tegenover het gemis aan groothoek.

Overigens heb ik vandaag even gespeeld met de Casio S770 en het is in principe een prachtig apparaat (lees klein, licht, snel), maar ik vond dat ie wat veel ruis vertoonde bij ISO waarden hoger dan 50.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 15:00
Ik twijfel zelf tussen twee compact camera's, de Ixus 65 en de Casio S770. Maar als ik hierboven lees dat er al ruis optreedt bij ISO50, dan is dat wel erg snel. Alleen over de Ixus lees je weer dat vignetting een probleem is.

Verwijderd

Njah, ik zei hoger dan iso50. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de foto's slechts in de camera heb bekeken en niet op een fatsoenlijke monitor.

• Obi
Ik denk dat de Fuji f31 het moet gaan worden.. Deze lijkt het beste te zijn wat er is in de minicategorie, zeker met wat uitdagender lichtomstandigheden.

Fuji Finepix F31

Afbeeldingslocatie: http://pic.northeast.cn/0/01/16/83/1168369_298808.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image2.sina.com.cn/IT/digi/2006-09-25/5090cc5f83e5a14193af22c12ae5857f.jpg

Fujifilm FinePix F31fd kenmerken
? Gezicht Detectie Technologie geïntegreerd in de processor van de camera
? Real Photo Processor II en nieuwe Super CCD HR VI
? ISO 3200 gevoeligheid bij volle resolutie
? 6,3 miljoen pixels
? 3.0x optische zoom
? Lange levensduur van de batterij (tot 580 opnamen)
? IR communicatie (IR enkelvoudig )
? Filmen in VGA resolutie met 30 beelden per seconde met geluid
? PictBridge compatibel voor het direct afdrukken zonder een pc
? Snelle reactietijden (0,01 seconde afdrukvertraging en een opstarttijd van 1,5 seconde)

Maar nu de hamvraag; wanneer is dat ding beschikbaar... Iemand? Wil 'm eigenlijk voor 11 november in huis hebben, sowieso voor de 25e. Wel jammer dat ie niet supercompact oogt en nogal 'saai' is. Niet een mooi designcamera-tje ofzo..

[ Voor 4% gewijzigd door Obi op 30-10-2006 08:32 ]

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
De NV10 is wel erg mooi, maar ze zijn er niet zo heel positief over op dpreview. Shutter lag, redelijk wat ruis vanaf ISO400 en wat mij er vooral van zou weerhouden: 'Unimpressive battery life'...

[ Voor 18% gewijzigd door Molybdenum op 30-10-2006 08:40 ]

Verwijderd

Obi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:57:
Samsung en Panasonic vallen wel af, gaat het niet worden.. Ixus; waarom wordt de 800 en de 850 geprefereerd boven de 900 Ti? De 900 is nu toch het topmodel? (en ik kijk dan niet naar megapixels, maar over het algemeen).
Voordelen van de T900i tov de 850IS wat mij betreft:

- Grotere resolutie bij filmpjes (1024x768)
- Sneller foto's maken dan de 850IS (net zo snel als de 800IS)
- Snellere minimale shuttertijd
- Betere flash
- Meer megapixels (is dit nog nuttig?)

Voordelen van de 850IS op de T900i:

- 28mm lens ipv 37mm (en 37mm vind ik echt niet zo okay)
- 3.8x zoom ipv 3x (wat wel moet om de 28mm lens te compenseren)
- Image stabilisation
- Macro focus van 3 cm vs. 5 cm

Ik vind die laatste punten belangrijker dan de eerste, en heb dus voor de 850IS gekozen. Toch zie ik wel dat er mensen zijn die niet zo te spreken zijn over de performance van deze camera (ik heb zelf nog geen tijd gehad voor een uitgebreide test), dus wees kritisch.

• Obi
The FinePix F30 is by no means ultra-compact, but the protrusion-free design means it slips fairly easily into a jacket pocket. At around 200g the F30 is weighty enough to feel reassuringly stable in use, without being too heavy to carry with you at all times.
(bron: DPreview)

Grrrr.. Kan iemand die 'm heeft dit beamen? Neem graag m'n camera vaak mee, maar het moet echt geen broekzakvervuiling zijn (lees: te groot).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Sure: ik schiet regelmatig met de F30, m'n schoonbroer heeft em op mijn aanraden gekocht. Formaat dikke Ixus: past echt prima in een broekzak. Is geen supercompact, maar absoluut niet lomp. De SD800 IS is 10 gram zwaarder dan de F30, waarbij die laatste op 185 gram uit komt. Zeer draagbaar die F30 dus, en sowieso een fijne snelle cam :)

LinkedIn
Instagram

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

ik weet niet waar je woont maar als er een mediamarkt of saturn in de buurt is loop daar even binnen zodat je dan zelf kan kijken of de f30 iets is voor je qua grootte en gewicht.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Mja uhm, als je dat wilt weten vergelijk je toch de volgende camera's:

http://www.dpreview.com/r...Cfuji_finepixf30&show=all

Ik heb de Pentax Optio S5n, en die is echt klein. De SD800IS (Ixus 850IS in nederland) is een stukje groter, en ja, de Fujifilm is nog ietsje groter, maar zoveel scheelt dat nou ook weer niet.

Qua inhoud:

Pentax Optio S5n: 91.7 cm3
Canon Ixus 850IS: 130.5 cm3
Fujifilm Finepix F30: 148.4 cm3

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 13:48 ]

• Obi
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:35:
Mja uhm, als je dat wilt weten vergelijk je toch de volgende camera's:

http://www.dpreview.com/r...Cfuji_finepixf30&show=all

Ik heb de Pentax Optio S5n, en die is echt klein. De SD800IS (Ixus 850IS in nederland) is een stukje groter, en ja, de Fujifilm is nog ietsje groter, maar zoveel scheelt dat nou ook weer niet.
Thanx, maar daarmee krijg je niet een goed gevoel van de practische afmeting.. Dan zou ik aan de hand van de afbeeldingen een model moeten maken ;)

Maar ik zal even naar de Media Markt rijden idd, even koekeloeren.

Verwijderd

Als je van geen van de objecten weet hoe groot en draagbaar ze zijn, dan werkt dat niet nee. Maar de vraag is ook wat onbruikbaar als je geen referentiekader hebt, denk ik zo. Dan moet je per definitie die dingen in je handen hebben.

• Obi
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:50:
Als je van geen van de objecten weet hoe groot en draagbaar ze zijn, dan werkt dat niet nee. Maar de vraag is ook wat onbruikbaar als je geen referentiekader hebt, denk ik zo. Dan moet je per definitie die dingen in je handen hebben.
Tuurlijk stel ik geen directe vraag met een concreet antwoord, was meer een beroep op eigenaars van de F30 om aan te geven of het 'te doen' is. Je kunt wel inschatten of het een practische camera is om in je zak mee te nemen. De Ixus I die ik al heb is een duidelijk voorbeeld van practisch mee te nemen. Maar sowieso wel thanx voor de link hoor, altijd goed een paar camera's naast elkaar te zien voor het inschatten.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Voor mij klein zat. Ik heb mijn F30 vrijwel altijd in mijn rechter voorzak. Je voelt hem daar wel, want als ik de deur uit loop zonder mijn camera voel ik me al voor ik bij de lift ben naakt (hee, idee voor de contest!).

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Obi schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:31:Maar nu de hamvraag; wanneer is dat ding beschikbaar... Iemand? Wil 'm eigenlijk voor 11 november in huis hebben, sowieso voor de 25e. Wel jammer dat ie niet supercompact oogt en nogal 'saai' is. Niet een mooi designcamera-tje ofzo..
Ondertussen is het al November geweest en zijn er op 1 na geen concrete leverdata bekend voor de NL modellen. De enige concrete datum die ik kan vinden is 14 December bij fotoshop online.

Verwijderd

Qua afmeting zou ik een camera niet kleiner willen hebben dan de F30 is. Hij is klein, maar net niet te klein en hij is goed, maar dan ook echt goed. _/-\o_

De F31fd moet beter zijn omdat hij gezichten kan herkennen en daardoor beter de belichting kan meten, maar op de beurs in Köln (Photokina) vond ik het verschil met mijn F30 maar bar klein. Het enige verschil wat ik super vind is dat de F31fd meer intern geheugen heeft want het is me al twee keer gebeurt dat ik zonder kaartje het huis uit gelopen ben en dan is het knap balen dat je maar 3 foto's kunt nemen op het interne geheugen (maar ach, alles is beter dan geen foto's op een D200 / D2X zonder geheugenkaartje)

Verwijderd

Welke camera is het uiteindelijk geworden, Ibo ?
En leuke plaatjes mee kunnen schieten de 25e (Qlimax he?)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
Interessant topic dit. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede pocketcamera. Kenissen hebben een Ixus 60 waarvan ik de foto's "voor de lol" best aardig vindt. Vakantiekiekjes e.d. kun je er goed mee maken.

Ook het design staat mij wel aan. Maar de camera is volgens mij wel al wat ouder nu, dus misschien moet ik op zoek naar een opvolger (de 900?). Ik ben wel benieuwd wat de keuze van de TS is en hoe deze bevalt.

Flickr PSN ID= cheironnl

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 12:52
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:03:
Qua afmeting zou ik een camera niet kleiner willen hebben dan de F30 is. Hij is klein, maar net niet te klein en hij is goed, maar dan ook echt goed. _/-\o_

De F31fd moet beter zijn omdat hij gezichten kan herkennen en daardoor beter de belichting kan meten, maar op de beurs in Köln (Photokina) vond ik het verschil met mijn F30 maar bar klein. Het enige verschil wat ik super vind is dat de F31fd meer intern geheugen heeft want het is me al twee keer gebeurt dat ik zonder kaartje het huis uit gelopen ben en dan is het knap balen dat je maar 3 foto's kunt nemen op het interne geheugen (maar ach, alles is beter dan geen foto's op een D200 / D2X zonder geheugenkaartje)
Kan je bij een D200 dan niet schieten zonder memcard naar het buffergeheugen? Met mijn D50 kan ik dat, maar ik weet niet of je die fototjes dan nog op je kaartje krijgt :)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Altijd voor de Canon kiezen! :D

Ik heb de ixus 400 en de Ixus 65 en wil niets anders als een Canon voor een pocketcamera en een Nikon voor het echte werk 8)

• Nitrohoss
http://www.youtube.com/watch?v=ElmIw_KcYEw de vergelijking tussen de Canon, Sony en Fuji...

Verwijderd

Ik vind het maar een raar verhaal. Alle 3 keren kiest hij voor de Fuji. Ik vertrouw het niet..

• Nitrohoss
De laatste keren kiest hij niks.. dat wordt voor hem gedaan.. en ach.. als de Fuji er zwaar beroerd uitgekomen zou zijn had ik het ws niet gepost... >:) Maar vind maar zo'n review waar de Canon wint dan... :P

Dat is ook het nare van de owners reviews.. je zal zeldzaam treffen dat iemand zegt... "Ja, eigenlijk ben ik stom geweest en heb ik te veel geld uitgegeven aan een slecht presterend product" :D

Niks persoonlijks trouwens. gewoon algemeen.. kan ook over stofzuigers gaan....

[ Voor 15% gewijzigd door Nitrohoss op 15-12-2006 00:41 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 18:16
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:43:
Altijd voor de Canon kiezen! :D

Ik heb de ixus 400 en de Ixus 65 en wil niets anders als een Canon voor een pocketcamera en een Nikon voor het echte werk 8)
Je hebt dus gewoon nooit iets anders geprobeerd dan Canon en je ook nooit verdiept in wat andere merken te bieden hebben, want je vond het ws. zo handig dat je je CF/SD-kaartje kon re-usen...

---------------------------------

Ik heb Canon compacts (2x) gehad (traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en altijd een lege accu), daarna een Fuji F10 (die heeft m'n pa nu tot grote tevredenheid) en heb nu een F30. Geweldig die kleine Fuji's: snel, zeer lichtgevoelig, compact maar niet te klein, en een accu waar je >500 shots mee kunt schieten. Waar je iedereen om je heen ziet flitsen kun je met een kleine Fuji gewoon fotograferen zonder flits.

Dus by all means: feestjes en andere uitdagende lichtomstandigheden: GA VOOR DE FUJI. Of je nu voor de F30 of F31fd kiest, dat maakt geen reet uit wat betreft gebruik in moeilijke omstandigheden, behalve dat de F31fd Face Detection heeft wat wel handig kan zijn.

Verwijderd

Nitrohoss schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:40:
De laatste keren kiest hij niks.. dat wordt voor hem gedaan.. en ach.. als de Fuji er zwaar beroerd uitgekomen zou zijn had ik het ws niet gepost... >:) Maar vind maar zo'n review waar de Canon wint dan... :P

Dat is ook het nare van de owners reviews.. je zal zeldzaam treffen dat iemand zegt... "Ja, eigenlijk ben ik stom geweest en heb ik te veel geld uitgegeven aan een slecht presterend product" :D

Niks persoonlijks trouwens. gewoon algemeen.. kan ook over stofzuigers gaan....
Ik heb inderdaad niks anders gehad als de Canon. Ik moet zeggen dat ik wel merk dat er veel ruis optreedt en dat ik het soms irritant vind dat het zo traag is. Ik denk dat ik op dit moment nog altijd een Canon zou kopen, omdat het zooo eenvoudig is maar de Fuji F31 lijkt mij ook een mooi ding. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hiernaar. Helaas zie ik het nergens in een winkel staan en kan het ook niet proberen.

• m_a_rnix
De F30 is ook zo vreselijk lastig te vinden.. Als je je woonplaats in je profiel had staan had ik een winkel voor je opgezocht ;)

Verwijderd

Deze is ook erg handig want hij is waterproof http://www.amazon.com/gp/...tle_0/103-1341788-2871817

Ik heb zelf een eerder model ik geloof de W5 maar ik ben er zeer tevreden over :)

• Nitrohoss
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:49:
[...]

Ik heb inderdaad niks anders gehad als de Canon. Ik moet zeggen dat ik wel merk dat er veel ruis optreedt en dat ik het soms irritant vind dat het zo traag is. Ik denk dat ik op dit moment nog altijd een Canon zou kopen, omdat het zooo eenvoudig is maar de Fuji F31 lijkt mij ook een mooi ding. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hiernaar. Helaas zie ik het nergens in een winkel staan en kan het ook niet proberen.
verkoopadressen..

http://www.fuji.nl/fujifi...768a7ba6fa3b2b98cf251.php

Verwijderd

Thanks! Ik ga kijken of ze het ook daadwerkelijk de F31d op voorraad hebben :)
BTW wie heeft het hier dan in bezit en wat zijn jouw bevindingen over de fuji? 8)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
Ik heb de sony T30, volgens mij niet bizar veel anders dan de T50. Het is een leuke camera met een lange accuduur. Macrofoto's en mooi weer foto's gaan byzonder goed voor zo'n klein ding. Bij de wat donkere omgevingen slaat de camera opeens om in een vervelend traag en ruisvormig ding.

• m_a_rnix
Ik heb de F30 en ben er ontzettend blij mee. Snel, goed in low light en 500+ foto's op een accu.

• Nitrohoss
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:54:
[...]

Thanks! Ik ga kijken of ze het ook daadwerkelijk de F31d op voorraad hebben :)
BTW wie heeft het hier dan in bezit en wat zijn jouw bevindingen over de fuji? 8)
Als het goed is staat de postbode aankomende woensdag met een pakketje voor de deur met daarin:

1x Fuji F31fd
1x Fuji FX30 Onderwaterhuis
2x Fuji High Speed geheugen 1 GB

Ik heb alles bij Combi foto ten Velde digi2u.nl besteld.. mailwisseling is traag.. maar ze zijn wel de goedkoopste... je kan er ook nog een 3-jarige verzekering afsluiten voor van alles en nog wat.. dat laatste heb ik dan niet gedaan, ik heb er wel aan gedacht.. maar jah. de afgelopen 10 jaar heb ik niks meegemaakt waardoor ik zou moeten claimen.. die € 60,- hou ik dus in de zak en dan draag ik dat risico zelf wel.

Verwijderd

Ik zou dit topic graag wat nieuw leven in blazen:

Ik ben op dit moment namelijk ook op zoek naar een soortgelijke camera. Mijn budget ligt zo rond de 200-250 euro. Aangezien er de afgelopen jaren veel is veranderd op het gebied van de camera's, hebben de adviezen van dit topic niet echt veel nut meer.

Om nog even een kleine indicatie te geven:
-Camera moet van een klein formaat zijn (Pocket of handzame Compact)
-Ik wil hem o.a. gaan gebruiken bij het uitgaan, met name om filmpjes te maken. Hij moet dus goed kunnen filmen/fotograferen in het donker en op een hoge resolutie.
-Het is ook belangrijk dat het geluid goed wordt opgenomen. Dat zich dus geen harde ruis vormt door de bass, zoals op veel youtube filmpjes het geval is. Dat die microfoons dus gewoon dichtslaan. Nu kan dit natuurlijk een kwestie van instellingen zijn.

Nu heb ik begrepen dat de kwaliteit van het filmen in het donker afhangt van o.a. ISO waarden. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig ook allerlei ingebouwde technologiën op camera's te vinden die het filmen zo veel mogelijk proberen te optimaliseren. Zoals bijvoorbeeld de 'dubbele antiwazigheidstechnologie' van sony, zoals in de post hiervoor werd genoemd.

Oh ja, dan nog een laatste factor: HD Filmen. Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is en of dit voor mij van belang is, aangezien veel goedkopere toestellen deze functie wél hebben, terwijl andere duurdere dit niet hebben.

Om maar met een optie te beginnen:
De Nikon Coolpix S710

Dit toestel voldoet volgens mij aan heel wat van mijn verwachtingen (ISO waarden, video resolutie), maar ik vraag mij af of hij wel geschikt is voor de "barre omstandigheden" van het uitgaan. DWZ dat hij niet té gevoelig is. Ook vind ik hem toch wel redelijk groot om zo maar even mee te nemen. Dit toetsel filmt echter geen HD.

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 23:55 ]

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 16:13
Een interessante url wellicht: http://www.dpreview.com/reviews/q408slimgroup/ .

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 lijkt me dan ook wel geschikt leesvoer :)

of Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 als het toch iets duurder mag worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Tsja, dat zijn allemaal vrij algemene vergelijkingen, ik zoek iets specifiekers voor mijn doeleinden. Maar ik zal ze zeker even doornemen, thanks.

Verwijderd

Een tip om te zoeken is om eerst te kijken of een camera een HD film functie heeft, aangezien er niet veel zijn die dit hebben. Kijk daarna of de camera's een beeldstabilisator hebben en kijk tenslotte naar de grootte van de sensor. Dit laatste is een aanzienlijke indicator van de prestaties bij weinig licht.

De beste keuze in jouw geval is de Panasonic LX3 (low light beest), maar valt helaas buiten jouw budget. Ik weet niet welke je moet hebben in jouw geval. Toch nog een suggestie: Panasonic FX37 (zie dpreview in de laatste line-up: highly recommended).
Pagina: 1